SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Nowa TV zainstaluje Polakom anteny?

dodano: 2016-12-26 22:33
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MUX 8 Kanały, które zadebiutowały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej nie mają łatwo. Są nadawane w paśmie VHF w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych stacji z DVB-T, które korzystają z UHF. Najwyraźniej Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe chcą rozwiązać problem konieczności instalacji dodatkowej anteny w niektórych sytuacjach. Media związane z ZPR, w tym Radio Eska, emitują ogłoszenie, które zachęca do współpracy z grupą instalatorów anten naziemnej telewizji cyfrowej. Czyżby szykowała się duża akcja masowych instalacji dodatkowych anten na potrzeby MUX 8?

Nowa TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Seriale, publicystyka i informacje - tak w skrócie przedstawia się ramówka Nowa TV. Kanał szybko zyskuje szerokie grono zwolenników. Są wśród nich i tacy, którzy mają problemy z jego odbiorem. Nowa TV postanowiła zadbać o każdego z widzów. Poszukiwani są współpracownicy, którzy rozwiążą problemy techniczne przez pomoc w rozbudowie systemu antenowego - czytamy na stronach internetowych ZPR. Apel ponawia Radio Eska. Jak wynika z danych Business Insider Polska, który uzyskał od firmy Nielsen Audience Measurement, Metro TV miała w trzech pierwszych tygodniach grudnia 0,14 proc. udziału w rynku, Nowa TV 0,12 proc., Zoom TV 0,08 proc., natomiast Telewizja WP 0,07 proc.

Darmowa rozbudowa anteny naziemnej to oczywiście słuszna akcja. Pomoże szczególnie tym telewidzom, którzy są zieloni w kwestiach technicznych. Obawiam się, że to jednak zbyt mało. Nie ma w polskiej naziemnej telewizji cyfrowej jednego „brandu”, „marki”, który zachęca do kupienia naziemnego tunera. Chociażby w stylu brytyjskiego Freeview. Nie ma masowej kampanii informacyjnej nowych kanałów. Dzisiaj wracając do Warszawy natrafiłem tylko na billboard „zajawiający” nową telewizję Metro. Informacji o sposobie jej odbioru brakowało. Kampania informacyjna oparta o wyłącznie media, z którymi związane są nowe kanały, to zbyt mało. Widać to po wynikach Telewizji WP. Choć ma znane twarze i portal, który może ją pompować, to nie wypada na słupkach dobrze.

Słabość marketingową DVB-T wykorzystują platformy cyfrowe i operatorzy kablowi. Moja mama na przykład wolała nie rozbudowywać swojej instalacji antenowej do naziemnej telewizji na potrzeby ósmego multipleksu. Za 5 złotych miesięcznie skorzystała z oferty Vectry, gdzie poza wszystkimi naziemnymi kanałami ma dostęp do m.in. National Geographic Channel HD, MiniMini, Travel Channel, Polsat Sport, 4fun.tv, Filmbox i telewizji lokalnej. Ta oferta może nie jest idealna, ale niewielkim kosztem można mieć znacznie atrakcyjniejsze kanały niż naziemnie.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ Ultimo 4K

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

2450 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF4008 E2 4K Combo

Octagon SF4008 E2 4K - odbiornik UHD 4K z kodekiem...

1199 zł Więcej...

Multiswitch Televes Nevoswitch 5x5x8

Markowy (hiszpański) multiswitch Televes Nevoswitch 5x5x8 rozdziela sygnał niezależnie z...

450 zł Więcej...