reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Nowa TV zainstaluje Polakom anteny?

dodano: 2016-12-26 22:33
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MUX 8 Kanały, które zadebiutowały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej nie mają łatwo. Są nadawane w paśmie VHF w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych stacji z DVB-T, które korzystają z UHF. Najwyraźniej Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe chcą rozwiązać problem konieczności instalacji dodatkowej anteny w niektórych sytuacjach. Media związane z ZPR, w tym Radio Eska, emitują ogłoszenie, które zachęca do współpracy z grupą instalatorów anten naziemnej telewizji cyfrowej. Czyżby szykowała się duża akcja masowych instalacji dodatkowych anten na potrzeby MUX 8?

Nowa TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Seriale, publicystyka i informacje - tak w skrócie przedstawia się ramówka Nowa TV. Kanał szybko zyskuje szerokie grono zwolenników. Są wśród nich i tacy, którzy mają problemy z jego odbiorem. Nowa TV postanowiła zadbać o każdego z widzów. Poszukiwani są współpracownicy, którzy rozwiążą problemy techniczne przez pomoc w rozbudowie systemu antenowego - czytamy na stronach internetowych ZPR. Apel ponawia Radio Eska. Jak wynika z danych Business Insider Polska, który uzyskał od firmy Nielsen Audience Measurement, Metro TV miała w trzech pierwszych tygodniach grudnia 0,14 proc. udziału w rynku, Nowa TV 0,12 proc., Zoom TV 0,08 proc., natomiast Telewizja WP 0,07 proc.

Darmowa rozbudowa anteny naziemnej to oczywiście słuszna akcja. Pomoże szczególnie tym telewidzom, którzy są zieloni w kwestiach technicznych. Obawiam się, że to jednak zbyt mało. Nie ma w polskiej naziemnej telewizji cyfrowej jednego „brandu”, „marki”, który zachęca do kupienia naziemnego tunera. Chociażby w stylu brytyjskiego Freeview. Nie ma masowej kampanii informacyjnej nowych kanałów. Dzisiaj wracając do Warszawy natrafiłem tylko na billboard „zajawiający” nową telewizję Metro. Informacji o sposobie jej odbioru brakowało. Kampania informacyjna oparta o wyłącznie media, z którymi związane są nowe kanały, to zbyt mało. Widać to po wynikach Telewizji WP. Choć ma znane twarze i portal, który może ją pompować, to nie wypada na słupkach dobrze.

Słabość marketingową DVB-T wykorzystują platformy cyfrowe i operatorzy kablowi. Moja mama na przykład wolała nie rozbudowywać swojej instalacji antenowej do naziemnej telewizji na potrzeby ósmego multipleksu. Za 5 złotych miesięcznie skorzystała z oferty Vectry, gdzie poza wszystkimi naziemnymi kanałami ma dostęp do m.in. National Geographic Channel HD, MiniMini, Travel Channel, Polsat Sport, 4fun.tv, Filmbox i telewizji lokalnej. Ta oferta może nie jest idealna, ale niewielkim kosztem można mieć znacznie atrakcyjniejsze kanały niż naziemnie.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

639 zł Więcej...

Transmiter HDMI LKV388N do max. 50m

Bezprzewodowy transmiter HDMI Urządzenie pozwala na przesłanie na odległość sygnału...

670 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

299 zł Więcej...
reklama