SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Nowa TV zainstaluje Polakom anteny?

dodano: 2016-12-26 22:33
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MUX 8 Kanały, które zadebiutowały w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej nie mają łatwo. Są nadawane w paśmie VHF w przeciwieństwie do wszystkich pozostałych stacji z DVB-T, które korzystają z UHF. Najwyraźniej Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe chcą rozwiązać problem konieczności instalacji dodatkowej anteny w niektórych sytuacjach. Media związane z ZPR, w tym Radio Eska, emitują ogłoszenie, które zachęca do współpracy z grupą instalatorów anten naziemnej telewizji cyfrowej. Czyżby szykowała się duża akcja masowych instalacji dodatkowych anten na potrzeby MUX 8?

Nowa TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Seriale, publicystyka i informacje - tak w skrócie przedstawia się ramówka Nowa TV. Kanał szybko zyskuje szerokie grono zwolenników. Są wśród nich i tacy, którzy mają problemy z jego odbiorem. Nowa TV postanowiła zadbać o każdego z widzów. Poszukiwani są współpracownicy, którzy rozwiążą problemy techniczne przez pomoc w rozbudowie systemu antenowego - czytamy na stronach internetowych ZPR. Apel ponawia Radio Eska. Jak wynika z danych Business Insider Polska, który uzyskał od firmy Nielsen Audience Measurement, Metro TV miała w trzech pierwszych tygodniach grudnia 0,14 proc. udziału w rynku, Nowa TV 0,12 proc., Zoom TV 0,08 proc., natomiast Telewizja WP 0,07 proc.

Darmowa rozbudowa anteny naziemnej to oczywiście słuszna akcja. Pomoże szczególnie tym telewidzom, którzy są zieloni w kwestiach technicznych. Obawiam się, że to jednak zbyt mało. Nie ma w polskiej naziemnej telewizji cyfrowej jednego „brandu”, „marki”, który zachęca do kupienia naziemnego tunera. Chociażby w stylu brytyjskiego Freeview. Nie ma masowej kampanii informacyjnej nowych kanałów. Dzisiaj wracając do Warszawy natrafiłem tylko na billboard „zajawiający” nową telewizję Metro. Informacji o sposobie jej odbioru brakowało. Kampania informacyjna oparta o wyłącznie media, z którymi związane są nowe kanały, to zbyt mało. Widać to po wynikach Telewizji WP. Choć ma znane twarze i portal, który może ją pompować, to nie wypada na słupkach dobrze.

Słabość marketingową DVB-T wykorzystują platformy cyfrowe i operatorzy kablowi. Moja mama na przykład wolała nie rozbudowywać swojej instalacji antenowej do naziemnej telewizji na potrzeby ósmego multipleksu. Za 5 złotych miesięcznie skorzystała z oferty Vectry, gdzie poza wszystkimi naziemnymi kanałami ma dostęp do m.in. National Geographic Channel HD, MiniMini, Travel Channel, Polsat Sport, 4fun.tv, Filmbox i telewizji lokalnej. Ta oferta może nie jest idealna, ale niewielkim kosztem można mieć znacznie atrakcyjniejsze kanały niż naziemnie.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ UNO 4K

Vu+ UNO 4K - młodszy brat SOLO 4K, odbiornik Ultra...

1150 zł Więcej...

Nagrywarka UHD Velocap HDR1000 TBOX 4K v2

Urządzenie pozwalające na nagrywanie ze źródła HDMI lub AV materiału...

790 zł Więcej...

Odbiornik Opticum HD AX502

Odbiornik HD cyfrowy HDTV PVR Ready marki Opticum wyposażony w...

249 zł Więcej...