SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Polska wśród 10 krajów o najniższych cenach za pay-tv

dodano: 2017-01-29 12:08
autor: Janusz Sulisz | źródło: Strategy Analytics

telewizja pay-tv trendy Strategy Analytics opublikowało nowy raport, w którym znalazło się porównanie cen usług płatnej telewizji, obejmujące 31 krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Analiza wykazała znaczne różnice cen pomiędzy krajami i operatorami.

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oddział Teligen firmy Strategy Analytics opublikował nowy raport, pt. „Pay TV prices in OECD countries, November 2016”; wykazujący znaczne różnice w cenach płatnej telewizji pomiędzy operatorami w tym samym kraju. Badanie pokazuje również dużą zmienność struktur oraz wykorzystywanych technologii ofert płatnej telewizji, nawet przy porównywaniu najbardziej podstawowych ofert u każdego z dostawców.

Strategy Analytics dokonało przeglądu cen i treści prawie 1900 ofert płatnej telewizji u 115 operatorów w 31 krajach OECD, wykorzystując własną metodologię. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe wymagania użytkownika, dziesięcioma krajami o najniższych cenach płatnej telewizji są: Polska, Szwecja, Finlandia, Węgry, Estonia, Austria, Dania, Słowacja, Słowenia i Meksyk.

Nawet wśród najtańszych ofert w poszczególnych krajach istnieją pakiety płatnej telewizji, które zawierają bardziej zaawansowane cechy, takie jak HD czy nagrywanie. Przy czym zakres ofert może się znacznie różnić w poszczególnych krajach. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe pakiety, średnia miesięczna cena w 31 krajach wynosi 21,41 dol. z VAT. Nie obejmuje to abonamentu RTV obowiązującego w wielu krajach.
 

Halvor Sannæs, dyrektor firmy Teligen, powiedział: - Ceny płatnej telewizji i trendy są bardzo różne w zależności od operatora i kraju. - Na przykład, nadal można zaobserwować tendencje w kierunku „chudych pakietów” (pakiet podstawowy z bardzo ograniczoną liczbą kanałów) oraz ofert pick-and-mix w krajach, gdzie rynek płatnej telewizji jest bardziej dojrzały, a gdzie operatorzy są zaniepokojeni rosnącą tendencją w kierunku rezygnacji z telewizji, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów, którzy treści coraz częściej oglądają za pośrednictwem serwisów OTT takich jak Netflix - dodał Edouard Bouffenie, konsultant z firmy Teligen.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Ferguson SmartHome Security Kit - zestaw startowy

Zestaw startowy z niezbędnymi elementami takimi jak centralka i podstawowe...

750 zł Więcej...

Antena DVB-T Digit 20dB MUX 8 niebieska

Antena Digit jest przeznaczona do pracy na zewnątrz budynków, zalecana...

85 zł Więcej...

Mini PC Android Zidoo X10

Mini PC na systemie Android 6.0 Marshmallow z procesorem Realtek...

999 zł Więcej...