Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oddział Teligen firmy Strategy Analytics opublikował nowy raport, pt.
„Pay TV prices in OECD countries, November 2016”; wykazujący znaczne różnice w cenach płatnej telewizji pomiędzy operatorami w tym samym kraju. Badanie pokazuje również dużą zmienność struktur oraz wykorzystywanych technologii ofert płatnej telewizji, nawet przy porównywaniu najbardziej podstawowych ofert u każdego z dostawców.
Strategy Analytics dokonało przeglądu cen i treści
prawie 1900 ofert płatnej telewizji u 115 operatorów w 31 krajach OECD, wykorzystując własną metodologię. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe wymagania użytkownika, dziesięcioma krajami o najniższych cenach płatnej telewizji są:
Polska, Szwecja, Finlandia, Węgry, Estonia, Austria, Dania, Słowacja, Słowenia i Meksyk.
Nawet wśród najtańszych ofert w poszczególnych krajach istnieją pakiety płatnej telewizji, które zawierają bardziej zaawansowane cechy, takie jak HD czy nagrywanie. Przy czym zakres ofert może się znacznie różnić w poszczególnych krajach. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe pakiety,
średnia miesięczna cena w 31 krajach wynosi 21,41 dol. z VAT. Nie obejmuje to abonamentu RTV obowiązującego w wielu krajach.
Halvor Sannæs, dyrektor firmy Teligen, powiedział: - Ceny płatnej telewizji i trendy są bardzo różne w zależności od operatora i kraju. - Na przykład, nadal można zaobserwować tendencje w kierunku „chudych pakietów” (pakiet podstawowy z bardzo ograniczoną liczbą kanałów) oraz ofert pick-and-mix w krajach, gdzie rynek płatnej telewizji jest bardziej dojrzały, a gdzie operatorzy są zaniepokojeni rosnącą tendencją w kierunku rezygnacji z telewizji, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów, którzy treści coraz częściej oglądają za pośrednictwem serwisów OTT takich jak Netflix - dodał Edouard Bouffenie, konsultant z firmy Teligen.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.