SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Polska wśród 10 krajów o najniższych cenach za pay-tv

dodano: 2017-01-29 12:08
autor: Janusz Sulisz | źródło: Strategy Analytics

telewizja pay-tv trendy Strategy Analytics opublikowało nowy raport, w którym znalazło się porównanie cen usług płatnej telewizji, obejmujące 31 krajów Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Analiza wykazała znaczne różnice cen pomiędzy krajami i operatorami.

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oddział Teligen firmy Strategy Analytics opublikował nowy raport, pt. „Pay TV prices in OECD countries, November 2016”; wykazujący znaczne różnice w cenach płatnej telewizji pomiędzy operatorami w tym samym kraju. Badanie pokazuje również dużą zmienność struktur oraz wykorzystywanych technologii ofert płatnej telewizji, nawet przy porównywaniu najbardziej podstawowych ofert u każdego z dostawców.

Strategy Analytics dokonało przeglądu cen i treści prawie 1900 ofert płatnej telewizji u 115 operatorów w 31 krajach OECD, wykorzystując własną metodologię. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe wymagania użytkownika, dziesięcioma krajami o najniższych cenach płatnej telewizji są: Polska, Szwecja, Finlandia, Węgry, Estonia, Austria, Dania, Słowacja, Słowenia i Meksyk.

Nawet wśród najtańszych ofert w poszczególnych krajach istnieją pakiety płatnej telewizji, które zawierają bardziej zaawansowane cechy, takie jak HD czy nagrywanie. Przy czym zakres ofert może się znacznie różnić w poszczególnych krajach. Biorąc pod uwagę najbardziej podstawowe pakiety, średnia miesięczna cena w 31 krajach wynosi 21,41 dol. z VAT. Nie obejmuje to abonamentu RTV obowiązującego w wielu krajach.
 

Halvor Sannæs, dyrektor firmy Teligen, powiedział: - Ceny płatnej telewizji i trendy są bardzo różne w zależności od operatora i kraju. - Na przykład, nadal można zaobserwować tendencje w kierunku „chudych pakietów” (pakiet podstawowy z bardzo ograniczoną liczbą kanałów) oraz ofert pick-and-mix w krajach, gdzie rynek płatnej telewizji jest bardziej dojrzały, a gdzie operatorzy są zaniepokojeni rosnącą tendencją w kierunku rezygnacji z telewizji, zwłaszcza wśród młodszych konsumentów, którzy treści coraz częściej oglądają za pośrednictwem serwisów OTT takich jak Netflix - dodał Edouard Bouffenie, konsultant z firmy Teligen.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Android Hi Media Q10 Pro

Odtwarzacz sieciowy, mini PC, odtwarza BD 3D ISO, wyposażony w...

899 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF4008 E2 4K Combo

Octagon SF4008 E2 4K - odbiornik UHD 4K z kodekiem...

1199 zł Więcej...

Antena Televes Yagi L790

Wysokiej jakości telewizyjna antena Yagi L790 hiszpańskiej firmy Televes. Zaprojektowana...

99 zł Więcej...