SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Ponad 1 mln klientów telewizji cyfrowej UPC

dodano: 2017-02-16 11:31 | aktualizacja: 2017-02-16 11:53
autor: Anita Kaźmierska | źródło: UPC Polska/satkurier.pl

UPC Polska mapa W 2016 r. sieć UPC Polska, oferująca usługi telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii, inwestowała w zwiększanie zasięgu sieci i dostarczanie klientom produktów i usług. Inwestycje pomogły operatorowi zamknąć rok liczbą 1.439.200 klientów, korzystających z 2.954.100 usług (RGU*).

UPC Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Główne wydarzenia 2016 roku:
  • Zasięg sieci UPC Polska osiągnął w 2016 roku poziom 3.157.600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185.000 gospodarstw w ciągu całego roku i o ponad 60.000 w porównaniu z poprzednim kwartałem
  • Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106.400, włączając w to wzrost o 29.100 nowych usług w IV kwartale
  • UPC dostarcza już usługę telewizji cyfrowej do ponad 1 miliona klientów i również ponad 1 milion użytkowników korzysta z usługi dostępu do internetu
  • Inwestując w usługi najwyższej jakości, UPC zaoferowało klientom 100 kanałów HD, z sukcesem wprowadziło ofertę z superszybkim modemem Wi-Fi Connect Box i zajęło pierwsze miejsce w rocznym rankingu szybkości internetu portalu Speedtest.pl
  • UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc w 2016 r. szybkość Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service)
  • Kontynuując budowanie skali w Polsce UPC ogłosiło podpisanie umowy przedwstępnej kupna Multimedia Polska, trzeciego pod względem wielkości operatora kablowego na rynku.

Wzrost liczby abonentów w 2016 r.:
 

Internet szerokopasmowy

Telewizja cyfrowa

Telefonia

1.105.100

1.004.900

634.500

+ 19.000 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 52.700 w stosunku do końca 2015 r.

+ 14.600 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 42.700 w stosunku do końca 2015 r.

+ 2.700 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 42.100 w stosunku do końca 2015 r.

 

Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:

Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę.

Na koniec roku 2016 zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko 3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 tys. w ciągu całego roku. Jednocześnie, w październiku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Transakcja, po otrzymaniu zgody regulatora, zwiększy możliwości inwestowania UPC Polska w dalszy rozwój oferty dla klientów indywidualnych i firm, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku.  

Dzięki stałym inwestycjom UPC w dostarczanie większej wartości dla klientów operator zwiększył, tak w IV kwartale jak i w całym 2016 roku, liczbę dostarczanych usług cyfrowych. W przypadku internetu UPC zwiększyło liczbę klientów o 52.700, włączając w to wzrost o 19.000 w czwartym kwartale. Liczba usług telewizji cyfrowej wzrosła o 42.700, włączając dodatkowe 14.600, odnotowane w czwartym kwartale, co oznacza przekroczenie poziomu 1 miliona użytkowników tej usługi. W przypadku usługi telefonii wzrost wyniósł 42.100 w ciągu całego 2016 roku.

W 2016 r. UPC zwiększyło do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10.000 pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale.

UPC Polska zwiększyła dla klientów biznesowych szybkość wysyłania danych (upload) oraz zasięg tej usługi. Usługa Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes, dostępna w 30 miastach w całym kraju, oferuje teraz prędkość do 600/60 Mb/s. Dla średnich i dużych firm UPC wprowadziło usługę, która zapewnia klientom ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej.

* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług 
 
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik DIGITSAT PCM-1210 Combo DVB-S2/T2/C

Miernik, do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2 naziemnych DVB-T/T2...

799 zł Więcej...

Odbiornik VU+ UNO 4K

Vu+ UNO 4K - młodszy brat SOLO 4K, odbiornik Ultra...

1150 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF4008 E2 4K

Octagon SF4008 E2 4K - odbiornik UHD 4K z kodekiem...

999 zł Więcej...