SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Ponad 1 mln klientów telewizji cyfrowej UPC

dodano: 2017-02-16 11:31 | aktualizacja: 2017-02-16 11:53
autor: Anita Kaźmierska | źródło: UPC Polska/satkurier.pl

UPC Polska mapa W 2016 r. sieć UPC Polska, oferująca usługi telewizji, szerokopasmowego internetu i telefonii, inwestowała w zwiększanie zasięgu sieci i dostarczanie klientom produktów i usług. Inwestycje pomogły operatorowi zamknąć rok liczbą 1.439.200 klientów, korzystających z 2.954.100 usług (RGU*).

UPC Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Główne wydarzenia 2016 roku:
  • Zasięg sieci UPC Polska osiągnął w 2016 roku poziom 3.157.600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185.000 gospodarstw w ciągu całego roku i o ponad 60.000 w porównaniu z poprzednim kwartałem
  • Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106.400, włączając w to wzrost o 29.100 nowych usług w IV kwartale
  • UPC dostarcza już usługę telewizji cyfrowej do ponad 1 miliona klientów i również ponad 1 milion użytkowników korzysta z usługi dostępu do internetu
  • Inwestując w usługi najwyższej jakości, UPC zaoferowało klientom 100 kanałów HD, z sukcesem wprowadziło ofertę z superszybkim modemem Wi-Fi Connect Box i zajęło pierwsze miejsce w rocznym rankingu szybkości internetu portalu Speedtest.pl
  • UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc w 2016 r. szybkość Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service)
  • Kontynuując budowanie skali w Polsce UPC ogłosiło podpisanie umowy przedwstępnej kupna Multimedia Polska, trzeciego pod względem wielkości operatora kablowego na rynku.

Wzrost liczby abonentów w 2016 r.:
 

Internet szerokopasmowy

Telewizja cyfrowa

Telefonia

1.105.100

1.004.900

634.500

+ 19.000 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 52.700 w stosunku do końca 2015 r.

+ 14.600 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 42.700 w stosunku do końca 2015 r.

+ 2.700 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.

 

+ 42.100 w stosunku do końca 2015 r.

 

Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:

Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę.

Na koniec roku 2016 zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko 3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 tys. w ciągu całego roku. Jednocześnie, w październiku UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Transakcja, po otrzymaniu zgody regulatora, zwiększy możliwości inwestowania UPC Polska w dalszy rozwój oferty dla klientów indywidualnych i firm, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku.  

Dzięki stałym inwestycjom UPC w dostarczanie większej wartości dla klientów operator zwiększył, tak w IV kwartale jak i w całym 2016 roku, liczbę dostarczanych usług cyfrowych. W przypadku internetu UPC zwiększyło liczbę klientów o 52.700, włączając w to wzrost o 19.000 w czwartym kwartale. Liczba usług telewizji cyfrowej wzrosła o 42.700, włączając dodatkowe 14.600, odnotowane w czwartym kwartale, co oznacza przekroczenie poziomu 1 miliona użytkowników tej usługi. W przypadku usługi telefonii wzrost wyniósł 42.100 w ciągu całego 2016 roku.

W 2016 r. UPC zwiększyło do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10.000 pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale.

UPC Polska zwiększyła dla klientów biznesowych szybkość wysyłania danych (upload) oraz zasięg tej usługi. Usługa Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes, dostępna w 30 miastach w całym kraju, oferuje teraz prędkość do 600/60 Mb/s. Dla średnich i dużych firm UPC wprowadziło usługę, która zapewnia klientom ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej.

* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług 
 
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Moduł Conax Eycos CAM + karta Smart HD+ 2m

Karta startowa Smart HD 2-miesięczna + do kompletu najtańszy moduł...

215 zł Więcej...

Antena Fuba DAA 850 grafit

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Mini PC Android Zidoo X10

Mini PC na systemie Android 6.0 Marshmallow z procesorem Realtek...

1090 zł Więcej...