dodano: 2017-02-16 11:31 | aktualizacja:
2017-02-16 11:53
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UPC Polska/satkurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Główne wydarzenia 2016 roku:
- Zasięg sieci UPC Polska osiągnął w 2016 roku poziom 3.157.600 gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185.000 gospodarstw w ciągu całego roku i o ponad 60.000 w porównaniu z poprzednim kwartałem
- Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła w ciągu roku o 106.400, włączając w to wzrost o 29.100 nowych usług w IV kwartale
- UPC dostarcza już usługę telewizji cyfrowej do ponad 1 miliona klientów i również ponad 1 milion użytkowników korzysta z usługi dostępu do internetu
- Inwestując w usługi najwyższej jakości, UPC zaoferowało klientom 100 kanałów HD, z sukcesem wprowadziło ofertę z superszybkim modemem Wi-Fi Connect Box i zajęło pierwsze miejsce w rocznym rankingu szybkości internetu portalu Speedtest.pl
- UPC rozwijało też ofertę dla klientów biznesowych, podnosząc w 2016 r. szybkość Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes do 600/60 Mb/s i zwiększając zasięgu tej usługi do 30 miast, a także oferując średnim i dużym firmom ochronę przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service)
- Kontynuując budowanie skali w Polsce UPC ogłosiło podpisanie umowy przedwstępnej kupna Multimedia Polska, trzeciego pod względem wielkości operatora kablowego na rynku.
Wzrost liczby abonentów w 2016 r.:
Internet szerokopasmowy
|
Telewizja cyfrowa
|
Telefonia
|
1.105.100
|
1.004.900
|
634.500
|
+ 19.000 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.
+ 52.700 w stosunku do końca 2015 r.
|
+ 14.600 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.
+ 42.700 w stosunku do końca 2015 r.
|
+ 2.700 w stosunku do końca III kwartału 2016 r.
+ 42.100 w stosunku do końca 2015 r.
|
Frans-Willem de Kloet, prezes UPC Polska:
Rok 2016 i czwarty kwartał stał pod znakiem kontynuacji inwestycji w zwiększanie zasięgu naszej szerokopasmowej infrastruktury i w innowacyjne usługi dla naszych klientów. Dzięki temu oferowaliśmy klientom najszybszy internet na rynku, najkorzystniejszą ofertę telewizyjną ze 100 kanałami HD, a także coraz bardziej innowacyjne usługi dla biznesu na czele z internetem 600/60 Mb/s, co znacząco przełożyło się na poprawę satysfakcji naszych klientów. Jestem dumny z podpisania umowy przedwstępnej z Multimedia Polska, która może być kolejnym krokiem do zwiększania skali i możliwości inwestowania w rozwój oferty dla naszych klientów. W roku 2017 będziemy kontynuować tę strategię, docierając z naszymi usługami do nowych lokalizacji i stale wzbogacając naszą ofertę.
Na koniec roku 2016 zasięg szerokopasmowej sieci UPC Polska wyniósł blisko
3,2 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o ponad 185 tys. w ciągu całego roku. Jednocześnie, w październiku
UPC Polska podpisało przedwstępną umowę zakupu akcji spółki Multimedia Polska, trzeciego co do wielkości operatora kablowego na polskim rynku. Transakcja,
po otrzymaniu zgody regulatora, zwiększy możliwości inwestowania UPC Polska w dalszy rozwój oferty dla klientów indywidualnych i firm, co pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku.
Dzięki stałym inwestycjom UPC w dostarczanie większej wartości dla klientów operator zwiększył, tak w IV kwartale jak i w całym 2016 roku, liczbę dostarczanych usług cyfrowych. W przypadku internetu UPC zwiększyło liczbę klientów o 52.700, włączając w to wzrost o 19.000 w czwartym kwartale. Liczba usług telewizji cyfrowej wzrosła o 42.700, włączając dodatkowe 14.600, odnotowane w czwartym kwartale, co oznacza
przekroczenie poziomu 1 miliona użytkowników tej usługi. W przypadku usługi telefonii wzrost wyniósł 42.100 w ciągu całego 2016 roku.
W 2016 r. UPC zwiększyło do 100 liczbę kanałów HD, rozszerzając liczbę kanałów dostępnych w aplikacji telewizji mobilnej Horizon Go i oferując klientom dostęp do ponad 10.000 pozycji w usłudze UPC na żądanie i bibliotece MyPrime Filmy i Seriale.
UPC Polska zwiększyła dla klientów biznesowych szybkość wysyłania danych (upload) oraz zasięg tej usługi. Usługa Internetu dla Małych Firm od UPC Biznes, dostępna w 30 miastach w całym kraju, oferuje teraz
prędkość do 600/60 Mb/s. Dla średnich i dużych firm UPC wprowadziło usługę, która zapewnia klientom ochronę przed zagrożeniem związanym z rozproszonymi atakami typu Distributed Denial of Service (DDoS). Wspiera ona usługę symetrycznego dostępu do Internetu realizowanego w technologii światłowodowej.
* RGU – Revenue Generating Unit czyli liczba sprzedanych usług
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.