reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

ČT i RTVS wycofały się z projektu V4 TV

dodano: 2017-02-20 22:40
autor: Jerzy Kruczek | źródło: rozhlas.cz/info.cz

TV4 V4 Grupa Wyszehradzka TVP Czeska telewizja publiczna ČT oraz słowacka telewizja publiczna RTVS nie są zainteresowane współpracą z projektem telewizyjnym Wyszehradzkiej telewizji V4. Dyplomatycznie wycofały swoje poparcie pozostawiając węgierską telewizję publiczną i polską TVP na lodzie. V4 TV miała ruszyć w 2018 roku, ale teraz może nie ruszyć wcale.

Grupa Wyszehradzka


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Portal Info.cz twierdzi, że... „Polacy chcieli namówić Czechów do udziału w antyrosyjskiej i antyeuropejskiej telewizji, ale czeski rząd odmawia”.

Informacja ta odnosi się nie tylko do opinii przedstawicieli czeskich mediów publicznych, ale również do jednego z ważniejszych czeskich dyplomatów, który jednak woli zachować anonimowość.

Telewizje publiczne z Czech i Słowacji nie są obecnie zaangażowane w realizację wspólnego projektu V4 TV, którego głównym inicjatorem jest Polska.

Poinformował o tym portal Info.cz:

- To prawda, próbowano nas namówić. Jednak słowacka i czeska telewizja publiczna, na tym etapie projektu zrezygnowała - powiedział portalowi Info.cz rzecznik České televize, Alžběta Plívová.


Projektem V4 TV, oprócz Polski, zainteresowane są jeszcze Węgry, ale bez uczestnictwa publicznych telewizji Czech i Słowacji projekt nie ma szans powodzenia. 

Info.cz podał piątek 17 lutego w swoim tekście odnosząc się do jednego z wysokich rangą dyplomatów czeskich, który potwierdził, że wraz ze Słowacją, oba kraje wspólnie uzgodniły, że nie będą uczestniczyć w tym projekcie. Nazwiska dyplomaty jednak nie ujawniono. Prace nad projektem rozpoczęła Telewizja Polska. Stacja V4 TV powinna nadawać w wysokiej rozdzielczości, a jej siedziba znajdować się ma w Krakowie. 

Miało to wyglądać tak: ciągłe transmisje HD w języku angielskim ze studia telewizyjnego i redakcji w Krakowie, możliwość oglądania wiadomości i inne programów w trybie online, międzynarodowy zespół specjalistów z telewizji publicznej czterech krajów Grupy Wyszehradzkich. Na pierwszy rzut oka ciekawy pomysł, ale na tym to pewnie się skończy. Polski projekt utworzenia wspólnej telewizji z krajów Grupy Wyszehradzkiej (V4) może wydawać się dobry, natomiast entuzjazmu premiera Węgier Viktora Orbana nie podzielają czescy i słowaccy politycy, którym się to nie podoba. Nie podoba im się głównie to, że V4 TV zostałaby użyta do politycznego przeciwdziałania propagandzie pochodzącej nie tylko z Moskwy, ale także w Brukseli.

Tym samym Czesi i Słowacy słusznie uznali, że pomysł V4 TV jest dobry, ale jeśli tematem zajmą się dziennikarze promujący region Europy Środkowej, a nie politycy wpływający propagandowo na świat. Czesi i Słowacy nie chcą więc wydawać pieniędzy na polityczną propagandę, więc telewizja V4 może po prostu nie wypalić.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ Ultimo 4K + dysk 3TB

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

2990 zł Więcej...

Odbiornik VU+ ZERO Black

VU+ ZERO - najnowszy model firmy VU+ na Linuksie z...

415 zł Więcej...

Odbiornik TechniSat Digit ISIO STC UHD 4K Black

DIGIT ISIO STC UHD to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej...

1590 zł Więcej...
reklama