Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Cyfrowy Polsat jeszcze jako Polsat 2 Cyfrowy zaczynał podbijanie polskiego rynku od hasła „Platforma cyfrowa bez abonamentu”. Były kanały z niezliczonymi powtórkami w rodzaju On, Ona, Muzyczny Relaks, Junior, czy Tele Uniwersytet. Po 2001 roku wprowadził jednak obowiązkowe opłaty abonamentowe i zaczął dodawać markowy kanał za markowym kanałem. Ceny i tak były niższe niż u konkurencyjnych graczy, ale platforma późno zdecydowała się na wprowadzenie HD czy VoD (w zasadzie jako przestarzałe PPV - pay-per-view). Dekoderom też dużo brakowało do oferowanych przez n i CYFRĘ+. Nie miało to większego znaczenia, bo najwięcej klientów Cyfrowy Polsat pozyskał jeszcze w czasach, kiedy naziemnej telewizji cyfrowej nie było i setki tysięcy mieszkańców wiosek i małych miasteczek chciało za niewielką opłatą oglądać więcej niż tylko TVP1 i TVP2.
Obecnie nie można już nastawiać się na tego rodzaju klientów, bo oni albo już porzucili płatny pakiet na rzecz DVB-T albo zrobią to w niedalekiej przyszłości. Branża płatnej telewizji będzie zarabiać na tych, którzy nie są za pan brat z internetem i nie potrafią korzystać z tamtejszych platform wideo na żądanie albo na tych, którzy mają większe zarobki miesięczne. Oni szukają jednak treści premium. Golf uchodzi raczej za sport biznesmenów i najwyraźniej o tej grupie myśli coraz poważniej Cyfrowy Polsat. Do tej pory zabiegał o nią TVN tworząc np. TVN CNBC Biznes (obecnie TVN24 Biznes i Świat). Z myślą o wymagających klientach Cyfrowy Polsat przygotował też wielkanocną promocję. Mogą na start otrzymać najlepszy jaki kiedykolwiek mieli dekoder - EVOBOX PVR za złotówkę z 3-miesięcznym darmowym dostępem do kanałów sportowych Eleven, HBO, serwisów Cyfrowy Polsat GO i HBO GO.
Czy to wystarczy, żeby przyciągać bogatszych klientów? Raczej to dopiero początek.
Co prawda, Eleven ma wiele sensownych piłkarskich lig europejskich, ale nie ma polskiej Ekstraklasy, a ta mocno przyciąga do CANAL+ SPORT. Kanały HBO są w ostatnich latach skoncentrowane bardziej na dobrych serialach niż filmach. Aby uderzyć w nc+ konkurencyjny Cyfrowy Polsat musiałby więc najlepiej uruchomić własny filmowy kanał premium. To jednak wymagałoby zakupu kosztownych licencji od wytwórni hollywoodzkich. Być może łatwiej pozyskiwać kanały tematyczne w rodzaju Golf Channel Polska. Chociażby adresowane do fanów muzyki klasycznej, czy prezentujące koncerty. Cyfrowy Polsat musi też pamiętać, że konkurencja nie śpi. Platforma nc+ też może pomyśleć o ofercie dla oszczędnych klientów, którzy do tej pory wybierali platformę Zygmunta Solorza-Żaka.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.