reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Cyfrowy Polsat zaczyna walkę o bogatszych klientów

dodano: 2017-03-20 21:17
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

Telewizja_na_start_Polsat_360px.jpg Do tej pory można było odnieść wrażenie, że dwie polskie platformy cyfrowe jasno podzieliły się strefami wpływów. Cyfrowy Polsat walczył o względy klientów z mniej zasobnym portfelem, natomiast nc+ starała się o tych, którzy są w stanie więcej wydać na płatną telewizję tzw. premium. Najwyraźniej coraz ciaśniejszy rynek zmienił strategię największej polskiej platformy cyfrowej. Pokazuje to najdobitniej dołączenie do oferty na wyłączność kanału Golf Channel Polska, ale też wielkanocna promocja Cyfrowego Polsatu.

Golf Channel


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Cyfrowy Polsat jeszcze jako Polsat 2 Cyfrowy zaczynał podbijanie polskiego rynku od hasła „Platforma cyfrowa bez abonamentu”. Były kanały z niezliczonymi powtórkami w rodzaju On, Ona, Muzyczny Relaks, Junior, czy Tele Uniwersytet. Po 2001 roku wprowadził jednak obowiązkowe opłaty abonamentowe i zaczął dodawać markowy kanał za markowym kanałem. Ceny i tak były niższe niż u konkurencyjnych graczy, ale platforma późno zdecydowała się na wprowadzenie HD czy VoD (w zasadzie jako przestarzałe PPV - pay-per-view). Dekoderom też dużo brakowało do oferowanych przez n i CYFRĘ+. Nie miało to większego znaczenia, bo najwięcej klientów Cyfrowy Polsat pozyskał jeszcze w czasach, kiedy naziemnej telewizji cyfrowej nie było i setki tysięcy mieszkańców wiosek i małych miasteczek chciało za niewielką opłatą oglądać więcej niż tylko TVP1 i TVP2.
 
Obecnie nie można już nastawiać się na tego rodzaju klientów, bo oni albo już porzucili płatny pakiet na rzecz DVB-T albo zrobią to w niedalekiej przyszłości. Branża płatnej telewizji będzie zarabiać na tych, którzy nie są za pan brat z internetem i nie potrafią korzystać z tamtejszych platform wideo na żądanie albo na tych, którzy mają większe zarobki miesięczne. Oni szukają jednak treści premium. Golf uchodzi raczej za sport biznesmenów i najwyraźniej o tej grupie myśli coraz poważniej Cyfrowy Polsat. Do tej pory zabiegał o nią TVN tworząc np. TVN CNBC Biznes (obecnie TVN24 Biznes i Świat). Z myślą o wymagających klientach Cyfrowy Polsat przygotował też wielkanocną promocję. Mogą na start otrzymać najlepszy jaki kiedykolwiek mieli dekoder - EVOBOX PVR za złotówkę z 3-miesięcznym darmowym dostępem do kanałów sportowych Eleven, HBO, serwisów Cyfrowy Polsat GO i HBO GO.
 
Czy to wystarczy, żeby przyciągać bogatszych klientów? Raczej to dopiero początek.
Co prawda, Eleven ma wiele sensownych piłkarskich lig europejskich, ale nie ma polskiej Ekstraklasy, a ta mocno przyciąga do CANAL+ SPORT. Kanały HBO są w ostatnich latach skoncentrowane bardziej na dobrych serialach niż filmach. Aby uderzyć w nc+ konkurencyjny Cyfrowy Polsat musiałby więc najlepiej uruchomić własny filmowy kanał premium. To jednak wymagałoby zakupu kosztownych licencji od wytwórni hollywoodzkich. Być może łatwiej pozyskiwać kanały tematyczne w rodzaju Golf Channel Polska. Chociażby adresowane do fanów muzyki klasycznej, czy prezentujące koncerty. Cyfrowy Polsat musi też pamiętać, że konkurencja nie śpi. Platforma nc+ też może pomyśleć o ofercie dla oszczędnych klientów, którzy do tej pory wybierali platformę Zygmunta Solorza-Żaka.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AX 4KBOX HD51

AX 4K HD51 - najnowszy odbiornik Ultra HD marki AX....

799 zł Więcej...

Osprzęt AX 4K BOX Głowica DVB-S2X

Dodatkowa głowica DVB-S2X do AX 4K BOX

170 zł Więcej...

Odbiornik VU+ UNO 4K

Vu+ UNO 4K - młodszy brat SOLO 4K, odbiornik Ultra...

999 zł Więcej...
reklama