Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Chociaż największy odsetek zakupionych telewizorów UHD to modele nabyte przez osoby wieku 55+ (22,78 proc.), to byli też młodsi widzowie, którzy stwierdzili, że najprawdopodobniej zdecydują się w niedalekiej przyszłości na zakup telewizora UHD. Powód jest taki, że chcą doznać lepszych wrażeń z oglądania (około 64 proc. osób w wieku 25-34 lat składa taką deklarację).
Osoby w wieku 55+ twierdzą, iż będą oglądać treści UHD, jeśli takie zostaną im zaoferowane (71,19 proc.) w porównaniu z 95,65 proc. osób w wieku 35-44 lat. Około 30,51 proc. osób w wieku powyżej 55 lat twierdzi, że tylko „sporadycznie” korzysta z możliwości, jakie daje im UHD.
Najbardziej popularnymi platformami wśród tych, którzy oglądają treści UHD w Wielkiej Brytanii, są
Sky (32,17 proc.),
Netflix (17,39 proc.) i
Amazon (13,48 proc.).
Ponad dwie trzecie respondentów (67,39 proc.) stwierdziło, że wrażenia z oglądania Ultra HD przewyższyły ich oczekiwania. Około 55,3 proc. badanych rozumie teraz różnice między HD i UHD.
Badanie zostało przeprowadzono w Wielkiej Brytanii na ponad 1000 osób, które zakupiły telewizor w ciągu ostatnich trzech lat.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.