- Rynki sprzętu AGD i elektroniki użytkowej zbliżają się do siebie. IFA świętuje już 10. edycję Home Appliances @ IFA. Stale jest wiodącą platformą dla obu segmentów rynku. Żadne inne targi nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb branży, sprzedawców detalicznych, konsumentów i uczestników rynku medialnego. Kontynuacja sukcesu odzwierciedla się w stałym wzroście zamówień - ponad 4,7 mld dol. podczas IFA 2016 - powiedział Hans-Joachim Kamp, przewodniczący rady nadzorczej gfu Consumer & Home Electronics GmbH.
- Obroty na rynku cyfrowym nadal są wysokie. Około 950 mld dol. przychodów rocznie spodziewane jest w latach 2017 i 2018. Smartfon, niezależnie od tego, czy w domu, czy w podróży, kształtuje postęp na rynku. Łączy wszystkie obszary życia codziennego, od telewizora w salonie do pralki, ekspresu do kawy lub wagi łazienkowej. Internet rzeczy dotarł już do konsumenta - powiedział Jürgen Boyny, dyrektor globalny ds. elektroniki użytkowej w GfK Retail and Technology.
- Wierzymy, że nadszedł czas na zdefiniowanie elektroniki użytkowej w nowy sposób. Granice pomiędzy elektroniką użytkową a sprzętem domowym, światem cyfrowym a fizycznym zacierają się. Niezależnie od tego, czy w kuchni, salonie czy biurze, „konsumeryzacja” urządzeń ma charakter wykładniczy - od rozrywki w salonie, po opiekę zdrowotną i odnowę biologiczną, samochody, urządzenia przenośne, gry komputerowe, usługi takie jak Internet rzeczy i inteligentny dom, nowe dziedziny, takie jak drony, wirtualna, powiększona i mieszana rzeczywistość. Dzisiaj elektronika użytkowa łączy i kształtuje wszystko. Jeśli przybędziesz na IFA, zobaczysz, jak w przyszłości będzie wyglądać życie i praca - powiedział dr Christian Göke, dyrektor generalny Messe Berlin.
- Strukturyzujemy IFA 2017, aby skupić się na markach i innowacjach - i zdefiniować nową platformę dla firm, które projektują, produkują i sprzedają komponenty - „bloki” przyszłej elektroniki użytkowej i urządzeń domowych - dodał Göke. - W tym roku oferujemy więcej niż kiedykolwiek powierzchni dla marek, wszystko w jednym miejscu i wyraźnie zorganizowane według kategorii. Odwiedziny IFA we Funkturm nie są polowaniem na skarby, ale wciągającym, skoncentrowanym doświadczeniem branżowym.
- Wprowadzamy także IFA Global Markets, ponieważ chcemy oferować jeszcze lepsze wsparcie dla jednego segmentu naszej branży, który jest podstawą wszystkich naszych działań: pełnego łańcucha dostaw, od producentów komponentów do producentów OEM i ODM. Ten łańcuch dostaw przyczynia się do wykładniczej różnorodności nowych produktów wprowadzających nowe rynki w ramach IFA. IFA Global Markets to odrębna platforma, której głównym celem jest stworzenie największej w Europie wystawy dla branży elektronicznej - powiedział Göke.