reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

100 mln abonentów pay-tv w Europie Zachodniej

dodano: 2017-05-02 12:09
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Digital TV Research

Europa Zachodnia pay-tv płatna telewizja Europa Zachodnia uniknie zjawiska masowych rezygnacji z usług płatnej telewizji - przynajmniej przez okres najbliższych pięciu lat, wynika z najnowszego raportu Digital TV Research.

Europa Zachodnia pay-tv płatna telewizja


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Rynek pay-tv w Europie Zachodniej jest dojrzały, ale w przeciwieństwie do tego w Ameryce Północnej ma nadal zyskiwać abonentów w latach 2016-2022. Chociaż wzrost ten ma wynieść jedynie 6,7 proc., oznacza prawie 7 mln nowych abonentów. W 2022 roku w Europie Zachodniej ma być łącznie 106 mln abonentów pay-tv, a granica 100 mln ma zostać przekroczona już w czerwcu tego roku.
 

Simon Murray, główny analityk Digital TV Research, powiedział: - Lepsza wiadomość jest taka, że liczba abonentów cyfrowej telewizji wzrośnie o 15,6 proc. (14 mln) w tym samym okresie. Liczba abonentów telewizji analogowej spadnie z 8 mln w 2016 roku do 0,5 mln w 2022 roku.

Za dużą część wzrostu liczby abonentów odpowiadać mają kraje o tradycyjnie niskim współczynniku penetracji telewizji płatnej: dwie trzecie z Włoch (wzrost o 1,47 mln lub 20 proc. w latach 2016-2022), Hiszpanii (wzrost o 1,36 mln lub 23 proc.) i Francji (wzrost o 1,41 mln lub 11 proc.). Wzrost liczby abonentów ma być niższy niż 3 proc. w przypadku 8 z 18 krajów objętych raportem.
 

Liczba abonentów IPTV ma wzrosnąć o 8 mln w latach 2016-2022. Płatna telewizja satelitarna ma stracić blisko 1 mln abonentów, cyfrowa telewizja kablowa zyskać 7,4 mln abonentów, a liczba abonentów analogowej telewizji kablowej ma pozostać na niemal tym samym poziomie. Liczba abonentów płatnej naziemnej telewizji cyfrowej ma spaść o 567 tys. abonentów.

Pomimo wzrostu liczby gospodarstw domowych z pay-tv, przychody z tego tytułu mają pozostać na niezmiennym poziomie około 28 mld dol. Telewizja satelitarna ma pozostać najbardziej dochodową platformą pay-tv, ale jej przychody mają spaść o blisko 1 mld dol. w latach 2016-2022. Odzwierciedlając wzrost liczby abonentów, przychody z IPTV mają wzrosnąć o 27,6 proc. między 2016 a 2022 rokiem do 5,8 mld dol., czyli o 1,27 mld dol. Przychody z cyfrowej telewizji kablowej mają wzrosnąć o 0,71 mld dol., a z analogowej telewizji kablowej spaść o 1,13 mld dol.

W 2022 roku Liberty Global, Sky i Vodafone mają odpowiadać za 42 proc. abonentów i za 53 proc. przychodów z pay-tv w Europie Zachodniej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...