– W 2017 roku, podobnie jak w latach ubiegłych, konsekwentnie i skutecznie kontynuujemy realizację obranej przez nas strategii rozwoju, czego wynikiem jest stabilny wzrost nasycenia bazy klientów kontraktowych usługami zintegrowanymi, wzrost średniego przychodu od klienta oraz bardzo niski wskaźnik rezygnacji – churn, świadczący o rosnącej satysfakcji klientów z dostarczanych przez nas usług – mówi Tobias Solorz, Prezes Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Polkomtel Sp. z o.o. – Także wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat są zgodne z naszą długoterminową strategią, a jej przychody ponownie rosną szybciej niż cały rynek reklamy TV. Bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów przyniosły efekt w postaci dynamicznego wzrostu przychodów i bardzo wysokiej marży EBITDA Grupy.
– Zgodnie z naszymi założeniami systematycznie rośnie liczba usług kontraktowych i ich udział w łącznej liczbie świadczonych przez nas usług – stanowią one już ponad 82% – podsumowuje Tobias Solorz. – Cały czas rozwijamy naszą ofertę usług zintegrowanych. Obecnie oferujemy 9 różnych usług i produktów, które można łączyć w ramach programu smartDOM, zyskując wymierne oszczędności, a skuteczna dosprzedaż kolejnych usług skutkuje wysoką na konkurencyjnym rynku dynamiką wzrostu ARPU oraz wzrostem zadowolenia naszych klientów.
|
I kwartał |
||
|
2017 |
2016 |
Zmiana % |
Łączna liczba RGU |
16.216.128 |
16.531.833 |
-1,9% |
USŁUGI KONTRAKTOWE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
13.337.038 |
12.744.166 |
4,7% |
Płatna telewizja, w tym: |
4.785.947 |
4.560.267 |
4,9% |
Multiroom |
1.031.294 |
957.952 |
7,7% |
Telefonia komórkowa |
6.785.002 |
6.536.366 |
3,8% |
Internet |
1.766.089 |
1.647.533 |
7,2% |
Liczba klientów kontraktowych |
5.847.401 |
5.893.225 |
-0,8% |
|
|
|
|
ARPU na klienta [PLN] |
89,1 |
87,0 |
2,4% |
Churn na klienta |
8,5% |
9,8% |
-1,3 p.p. |
Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta |
2,28 |
2,16 |
5,6% |
USŁUGI PRZEDPŁACONE |
|
|
|
Łączna liczba RGU na koniec okresu, w tym: |
2.879.090 |
3.787.667 |
-24,0% |
Płatna telewizja |
48.224 |
35.754 |
34,9% |
Telefonia komórkowa |
2.646.477 |
3.495.733 |
-24,3% |
Internet |
184.389 |
256.180 |
-28,0% |
ARPU na RGU prepaid [PLN] |
18,7 |
17,7 |
5,7% |
– Zgodnie z założeniami długoterminowej strategii dążymy do maksymalizacji przychodu od klienta kontraktowego poprzez dosprzedaż dodatkowych produktów i usług do połączonej bazy klientów Cyfrowego Polsatu i Polkomtelu, między innymi w ramach programu smartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU klienta kontraktowego. Ma to odzwierciedlenie w stabilnych przychodach całego segmentu, wzroście wyniku EBITDA i wysokiej, niemal 39% marży EBITDA – komentuje Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych, Cyfrowy Polsat S.A., Polkomtel Sp. z o.o., Telewizja Polsat Sp. z o.o.
mln PLN |
I kwartał 2017 |
zmiana r/r pro forma1) |
Przychody ze sprzedaży |
2 130 |
5% |
Koszty operacyjne* |
1 310 |
3% |
EBITDA |
821 |
7% |
Marża EBITDA |
38,6 % |
0,9 p.p. |
– W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej konsekwentnie realizujemy długoterminowe cele. Grupa Telewizji Polsat ponownie była liderem oglądalności w grupie komercyjnej z wynikiem 24,3%, na co złożyło się 12,7% udziału stacji Polsat oraz 11,5% udziału naszych kanałów tematycznych. Kolejny kwartał z rzędu nasze przychody z reklamy TV i sponsoringu miały wyższą niż cały rynek reklamy TV dynamikę wzrostu – mówi Maciej Stec, Członek Zarządu, Cyfrowy Polsat S.A. i Telewizja Polsat Sp. z o.o.
|
I kwartał |
|
||
|
2017 |
2016 |
Zmiana p.p./% |
|
Udział w oglądalności1, w tym: |
24,3% |
24,4% |
-0,1 p.p. |
|
POLSAT (kanał główny) |
12,7% |
12,7% |
0,0 p.p. |
|
Kanały tematyczne |
11,5% |
11,7% |
-0,2 p.p. |
|
Przychody z reklamy i sponsoringu2 (mln PLN) |
234 |
229 |
1,9% |
|
Udział w rynku reklamy3 |
25,7% |
25,3% |
0,4 p.p. |
|
|
|
|
|
|
Wydatki na reklamę telewizyjną4 (mln PLN) |
910 |
908 |
0,3% |
– Sprawdzona i ceniona oferta programowa oraz bardzo dobre wyniki oglądalności kanałów Grupy Telewizji Polsat w I kwartale przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej. Prowadzenie zrównoważonej polityki programowej i inwestycyjnej, a także dyscyplina w obszarze kosztów poskutkowały wzrostem wyniku i marży EBITDA – mówi Katarzyna Ostap-Tomann.
mln PLN |
I kwartał 2017 |
zmiana r/r |
Przychody ze sprzedaży |
305 |
2% |
Koszty operacyjne* |
202 |
2% |
EBITDA |
108 |
7% |
Marża EBITDA |
35,4% |
1,5 p.p. |
mln PLN |
I kwartał 2017 |
zmiana r/r pro forma1) |
Przychody ze sprzedaży |
2 389 |
4,6% |
Koszty operacyjne* |
1 466 |
2,8% |
EBITDA |
929 |
7,4% |
Marża EBITDA |
38,9% |
1 p.p. |
– Efektywna realizacja strategii multiplay i bardzo dobre wyniki operacyjne obydwu segmentów miały odzwierciedlenie w bardzo dobrych wynikach finansowych całej Grupy – rosnących o ponad 4% przychodach, 7% wzroście wyniku EBITDA oraz bardzo silnej 39% marży EBITDA. Stabilne i bardzo wysokie wolne przepływy pieniężne pozwalają nam kontynuować proces sukcesywnego oddłużania Grupy. Oprócz regularnych spłat rat kredytu podjęliśmy decyzję o przedterminowym wykupie wszystkich obligacji Litenite za łączną kwotę 945 mln zł, uwzględniającą premię za wcześniejszy wykup. Stabilna i bardzo dobra kondycja finansowa Grupy pozwoliła nam, jako Zarządowi, podjąć również decyzję o rekomendacji wypłaty dywidendy za 2016 rok w wysokości 32 gr na akcję – podsumowuje Katarzyna Ostap-Tomann.
Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini
Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...
99 zł Więcej...Mini PC Homatics BOX Q
Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...
319 zł Więcej...Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC
Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...
109 zł Więcej...