Przychody Grupy Canal+, której właścicielem jest francuski koncern Vivendi, za pierwszy kwartał 2017 roku wyniosły 1,278 mld euro, czyli spadły o 3,8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Natomiast przychody z działalności płatnej telewizji w kontynentalnej Francji spadły o 7,8 proc.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zdaniem Vivendi, spadek przychodów Grupy Canal+ jest spowodowany skróceniem czasu trwania okienka FTA Canal+ i spadkiem liczby abonentów indywidualnych (spadek w ciągu roku o 401 tys. do 5,145 mln abonentów), pomimo znacznej poprawy wyników biznesowych po uruchomieniu nowej oferty Canal w połowie listopada 2016 roku.
Przychody z międzynarodowych operacji płatnej telewizji wzrosły o 8 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku, dzięki silnemu wzrostowi liczby abonentów, szczególnie w Afryce, gdzie roczny przyrost wyniósł 649 tys. klientów. W Polsce liczba abonentów platformy nc+ wyniosła 2,102 mln.
Na koniec marca 2017 roku łączna liczba abonentów Grupy Canal+ wyniosła 14,7 mln, czyli wzrosła o 3,2 mln rok do roku. Wynik ten uwzględnia 2,9 mln klientów Free i Orange w ramach umów dystrybucyjnych z tymi operatorami.
Przychody z reklam w kanałach FTA w kontynentalnej Francji lekko spadły rok do roku, pomimo wzrostu przychodów C8. Według Vivendi, C8 potwierdził pozycję lidera wśród kanałów naziemnej telewizji cyfrowej we Francji i był piątą najczęściej oglądaną stacją we Francji.
Przychody Studiocanal wyniosły 95 mln euro, co oznacza spadek o 10,1 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku z powodu niższej sprzedaży wideo, częściowo zrekompensowanej dobrymi wynikami „Sahary” i „Alibi.com”, największych sukcesów Studiocanal w Francji w ciągu ostatnich 10 lat z 3,5 mln sprzedanych biletów.
Zysk z działalności operacyjnej Grupy Canal+ wyniósł 51 mln euro w porównaniu z 164 mln euro w pierwszym kwartale 2016 roku. EBITA wyniosła 57 mln euro w porównaniu z 169 mln euro w pierwszym kwartale 2016 roku. Według Vivendi, zmiany wynikały głównie ze spadku przychodów z działalności płatnej telewizji w kontynentalnej Francji oraz wyższych kosztów dystrybucji Studiocanal ze względu na większą liczbę premier w tym okresie.
Grupa Canal+ podpisała również niedawno umowę licencyjną na treści z CBS Corporation dotyczącą Showtime we Francji. Umowa obejmuje co najmniej 10 aktualnych i nowych seriali, w tym nową wersję „Twin Peaks”.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.