SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Wirtualna Polska z mniejszym zyskiem netto

dodano: 2017-05-16 10:44 | aktualizacja: 2017-05-16 11:04
autor: Jerzy Kruczek | źródło: WP

WP Wirtualna Polska W pierwszym kwartale 2017 roku przychody gotówkowe Wirtualnej Polski wzrosły o 19 proc., zysk na poziomie skorygowanej EBITDA zmniejszył się o 3 proc., gdyż spółka ponosiła koszty uruchomienia stacji telewizyjnej. W samym segmencie online wzrost przychodów gotówkowych przekroczył 18 proc., a skorygowany wynik EBITDA wzrósł o 12 proc. W kwietniu o 60 proc. wzrosła oglądalność Telewizji WP.

telewizja WP


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Poniższa tabela przedstawia główne pozycje sprawozdania z wyniku finansowego za pierwsze trzy miesiące 2017 i 2016 roku.
 

mPLN

1Q 2017

1Q 2016

Zmiana

Zmiana %

Segment ONLINE

Przychody ze sprzedaży

102,7

88,4

14,2

16,1%

Przychody gotówkowe

94,5

79,9

14,6

18,3%

Skorygowana EBITDA

29,0

25,9

3,1

11,9%

Segment TV

Przychody gotówkowe

0,9

0,0

0,9

nd.

Skorygowana EBITDA

-4,0

-0,1

-3,9

nd.

Segmenty łącznie

Przychody ze sprzedaży

103,5

88,4

15,1

17,1%

Przychody gotówkowe

95,3

79,9

15,5

19,4%

Skorygowana EBITDA

25,1

25,9

-0,8

(3,1%)

EBITDA

20,8

24,4

-3,6

(14,6%)

Zysk netto

3,0

8,2

-5,2

(63,6%)

Skorygowany zysk netto *

8,4

7,9

0,4

5,3%



* Zysk netto skorygowany – zysk netto bez wyniku WPTV oraz bez wyniku transakcji barterowych; uwzględnia wpływ podatku przy założeniu nominalnej stawki podatkowej 19 proc.
 

- Jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych segmentu online, który na przychodach gotówkowych kolejny kwartał nieprzerwanie rośnie, tym razem rok do roku o ponad 18 proc., a skorygowany zysk EBITDA o prawie 12 proc. Mijają właśnie dwa lata od wprowadzenia WP na giełdę i w tym okresie przychody spółki urosły o 52 proc., EBITDA o 35 proc., a kurs akcji o 55 proc.* - podsumowuje Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Przychody ze sprzedaży usług Grupy w okresie trzech pierwszych miesięcy 2017 roku wzrosły o przeszło 17 proc., do poziomu 103,5 mln zł. Natomiast przychody gotówkowe ze sprzedaży wyniosły 95 mln zł i były wyższe o ponad 19 proc. w porównaniu z przychodami ze sprzedaży analogicznego okresu roku 2016.

Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online wzrosły w okresie trzech miesięcy 2017 roku o przeszło 16 proc., do poziomu 103 mln zł w porównaniu z przychodami ze sprzedaży tego okresu roku poprzedniego, przy czym analogiczny wzrost przychodów gotówkowych wyniósł przeszło 18 proc. czyli 94 mln zł. W pierwszym kwartale 2017 roku segment ten wygenerował 29 mln złotych skorygowanej EBITDA, co oznacza wzrost o niemal 12 proc. w stosunku do wartości tego wskaźnika w okresie trzech miesięcy roku poprzedniego.

W pierwszym kwartale roku 2017 na łączne wyniki Grupy w dużym stopniu wpływały koszty związane z rozwijaniem uruchomionej w grudniu 2016 Telewizji WP. Projekt telewizji jest w początkowym etapie rozwoju, w związku z czym nakłady obecnie ponoszone na rozwój tego segmentu przewyższają uzyskiwane przychody. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2017 roku segment TV wygenerował ujemną EBITDĘ w wysokości 4 mln złotych, w efekcie czego łączna skorygowana EBITDA Grupy wyniosła 25 miliona złotych.
 

- Cieszymy się, że w kwietniu 2017 r. Telewizja WP uzyskała o ponad 60 proc. wyższy udział w widowni z grupy komercyjnej (all 1649) niż w miesiącu poprzedzającym, a w ostatnim tygodniu zajęliśmy pierwsze miejsce wśród stacji MUX 8 w telewizjach kablowych. To pierwsze efekty pracy nowego zespołu zarządzającego stacją i wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt - wyjaśnia Jacek Świderski.

EBITDA za pierwszy kwartał 2017 roku wyniosła 20,8 miliona złotych i była o 3,6 miliona złotych niższa niż w analogicznym okresie 2016 roku, co wynikało w główniej mierze z odmiennie kształtującego się przejściowego wyniku na transakcjach barterowych (-2,7 mln złotych straty w pierwszym kwartale 2017 roku vs. 380 tys. złotych zysku w pierwszym kwartale roku poprzedniego).
 

- Wynik pierwszego kwartału jest obciążony przesunięciami w rozpoznawaniu przychodów i kosztów barterowych kampanii reklamowych pomiędzy kwartałami, które rozliczają się w dłuższym horyzoncie czasu bezwynikowo. Oznacza to, że mogą one wykazywać przejściowy wynik dodatni bądź ujemny. Przewidujemy, że przychody z tych transakcji osiągniemy w kolejnych okresach rozliczeniowych - tłumaczy Elżbieta Bujniewicz-Belka, członek zarządu, CFO Wirtualna Polska Holding S.A.

* dynamika segmentu ONLINE; wzrost przychodów oraz EBITDA Skorygowana liczona dla okresów 1q2017 oraz 1q2015 , dane zgodne z zatwierdzonymi sprawozdaniami finansowymi. Wzrost ceny akcji obliczony dla kursu zamknięcia z dnia 12.05.2017 r. oraz kursu IPO.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF4008 E2 4K

Octagon SF4008 E2 4K - odbiornik UHD 4K z kodekiem...

999 zł Więcej...

Odbiornik VU+ Ultimo 4K + dysk 3TB

Vu+ Ultimo 4K - najpotężniejszy odbiornik Ultra HD z rodziny...

2790 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...