reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Polacy chcą mniej kanałów w pakietach?

dodano: 2017-05-23 20:25
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

MEC Ciekawych danych dostarcza Projekt Cyfrowizja III, cykliczne badanie agencji MEC dotyczące rynku płatnej telewizji. Okazuje się, że aż 27 proc. Polaków umieściłoby tylko do 5 kanałów telewizyjnych w pakiecie. 20 proc. od 6 do 10 stacji, 17 proc. ponad 30, 14 proc. od 16 do 20, a 11 proc. od 11 do 15 albo od 21 do 30. Takie wyniki jednoznacznie pokazują, że pakiety platform cyfrowych są przepełnione, a bardziej niż ilość cenimy jakość. Czy operatorzy płatnej telewizji wyciągną wnioski?

nc+ ncplus


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Gdybyśmy sami decydowali o tym, za które kanały chcemy płacić to najczęściej wybieralibyśmy Discovery Channel (42 proc.), HBO (41 proc.), National Geographic Channel (32 proc.), CANAL+ (29 proc.), CANAL+ Sport (18 proc.), Eurosport (17 proc.), TVN24 (17 proc.), Polsat Sport (17 proc.), Ale Kino+ (16 proc.) i AXN (14 proc.). Badanie pokazuje, że mamy dość nieustannych powtórek na kanałach tematycznych. Zagraniczny, czy polski koncern telewizyjny już nie nabierze nas uruchomieniem dodatkowej stacji, która puszcza w kółko pozycje milion razy już wyświetlone przez "stację matkę". Jednocześnie gubimy się w gąszczu kanałów, często ułożonych zupełnie nielogicznie na liście programowej dekodera.

Wydaje się, że platformy cyfrowe i sieci kablowe powinny pójść w ślady Google. Stworzyć możliwość analizowania propozycji programowych interesujących konkretnego abonenta i proponowania mu analogicznych albo innych sezonów ulubionych produkcji. Można byłoby to uzupełnić czymś w rodzaju Replay TV, czy Catch Up TV, którą reklamuje właśnie UPC Polska. Największy operator kablowy pozwala klientom na oglądanie propozycji poszczególnych kanałów tydzień od emisji. Bez konieczności zaprogramowania nagrania.
 
U części posiadaczy płatnej telewizji występuje też najwyraźniej nostalgia za pakietami tematycznymi, zbliżonymi do tych oferowanych blisko dekadę temu przez platformę cyfrową n. Abonent mógł sobie wybrać dwie kategorie tematyczne z kilku i na przykład osoba nieinteresująca się sportem nie musiała płacić za kanały sportowe. Rynek poszedł jednak w odwrotnym kierunku i operatorzy płatnej telewizji chcą, żebyśmy płacili nawet za nieinteresujące nas treści. To może się zmienić, bo coraz więcej ludzi nie widzi potrzeby wykupowania płatnej telewizji, skoro mają bezpłatną naziemną i internet. History Channel uruchamia na przykład aplikację na żądanie z myślą o odbiorcach DVB-T.

Prawdopodobnie dojdzie do tego jeszcze kilka czynników skłaniających klientów płatnej telewizji do rezygnacji. Na przykład ustawa o przekazywaniu danych abonentów Poczcie Polskiej, która ma weryfikować, czy płacą oni abonament radiowo-telewizyjny. Podczas Ogólnopolskiej Konferencji Operatorów Komunikacji Elektronicznej PIKE w Sopocie stanowczo protestował przeciwko temu Zygmunt Solorz-Żak, przewodniczący rady nadzorczej Telewizji Polsat.

PIKE wydała we wtorek też oświadczenie, w którym sprzeciwiła się projektowi Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

- Wspieramy ideę mediów publicznych i popieramy finansowanie ich działalności. Sprzeciwiamy się natomiast stanowczo projektowi ustawy, który godzi w prawo naszych widzów do ochrony ich danych osobowych. Państwo dysponuje wszystkimi koniecznymi narzędziami i rejestrami, które umożliwiają realizację obowiązku powszechnej opłaty abonentowej bez dyskryminacji i naruszania praw naszych klientów - napisała.

Rządząca partia pozostaje jednak nieugięta i już w środę przepisami może zająć się rząd. Może to oznaczać spore kłopoty platform cyfrowych, które jeśli przepisy wejdą w życie, będą musiały postępować ze swoimi klientami znacznie delikatniej niż obecnie. Być może wtedy zgodzą się na większą elastyczność w układaniu pakietów i dadzą abonentom możliwość wyboru ulubionych kanałów.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...