Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
M7 złożyła odwołanie od decyzji w sprawie grzywny w ustawowym okresie czasu, jednak RÚ uznał zaskarżoną decyzję a odwołanie zostało odrzucone. Decyzja weszła w życie i
M7 musi zapłacić karę aż 100 tys. euro, co znacząco wpłynie na wyniki finansowe operatora.
Jednym z powodów nałożenia kary przez RÚ był fakt, że
M7 zaniechała prawnego obowiązku informowania abonentów o przysługującym im prawie do odstąpienia od umowy o świadczeniu usług bez kary, a jeśli nie zaakceptują znacznych zmian warunków - zmienić wysokość opłaty serwisowej.
Co ciekawe,
M7 nie przedstawiła abonentom żadnych faktur za usługi świadczone w formie elektronicznej lub w formie papierowej. Kolejnym obszarem kontrolowanym w platformie była ocena zgodności z ogólnymi warunkami handlowymi. Sprawdzono zawartość strony internetowej operatora platformy Skylink, zgodnie z zalecanymi wymaganiami - stwierdzono częściowy brak zasad i procedur zgłaszania potencjalnych roszczeń.
RÚ stwierdził również, że w okresie od czerwca 2014 r. do września 2015 r. na stronie internetowej nie było opublikowanego mechanizmu rozstrzygania sporów, jak również niektórych z wymaganych informacji dla abonentów niepełnosprawnych o szczegółach produktów i usług przeznaczonych dla nich.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.