Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Czynniki lokalne są ważne przy wzroście sprzedaży telewizorów 4K.
Czynniki lokalne wpływają na liczby sprzedanych telewizorów 4K w danym regionie. Przykładem jak spada sprzedaż jest Brazylia, która przez moment była najszybciej rozwijającym się rynkiem 4K, ale kryzys i cła na drogie urządzenia z zagranicy spowodowały, że od końca 2014 r. ewolucja tego rynku została zamrożona. Drugim czynnikiem wpływającym na sprzedaż na większych rynkach jest zmniejszenie bariery wejścia, aby osiągnąć nowy poziom penetracji. W 2017 r. legalna telewizja płatna była dostępna w 41 proc. gospodarstw domowych na świecie. Brak kanałów 4K (FTA lub płatnych) znacząco zmniejsza zainteresowanie telewizorami 4K, choć nie jest to decydujące, bo przecież wiele materiałów w 4K jest w Internecie. W tym przypadku dostęp do szybkiego Internetu (światłowód, kablówka) powoduje zwiększone zainteresowanie, m.in. dlatego lepsza sprzedaż jest w dużych miastach.
Europa z dużym postępem w 4K - Chiny wciąż prowadzą w sprzedaży TV 4K.
W 2016 r. telewizory 4K stanowiły
22 proc. z 53 mln telewizorów sprzedanych w Europie w porównaniu do zaledwie
10 proc. w roku poprzednim. Cóż z tego, że jest duży wzrost sprzedaży na rynku telewizorów 4K w Europie, skoro i tak pozostaje on daleko za największym rynkiem - Chinami, który jest wiodącym rynkiem.
W 2016 roku sprzedano w Chinach ponad 25 mln telewizorów 4K. Firma Dataxis szacuje, że w pierwszym kwartale 2017 r. w Chinach
40 proc. telewizorów to były telewizory 4K, wobec
33 proc. w 2016 r.
Analitycy Dataxis przewidują, że sprzedaż 4K w Europie będzie nadal rosnąć szybko dzięki spadkom cen telewizorów 4K i to pomimo braku zawartości 4K, nad czym trzeba ubolewać, że część produkcji oraz nadawców pozostała na poziomie HD zamiast już teraz inwestować w 4K. Wzrost sprzedaży TV 4K spowodowana jest przez producentów i dynamizm rynku co widoczne jest właśnie na rynku chińskim pokazują, że tym samym tropem pójdzie sprzedaż w Europie w najbliższych latach a zaniechania producentów i nadawców w kierunku 4K negatywnie odbija się części z nich.
Udział UHD TV rośnie najszybciej.
W magazynie drukowanym SAT Kurier 5-6/2017 w raporcie GPC IFA 2017 pisaliśmy, że w 2015 r. telewizory 4K stanowiły zaledwie
13 proc. rynku sprzedaży. Nie będzie zaskoczeniem, że
do 2020 r. nastąpi największy wzrost TV 4K do 52 proc., czyli ponad połowa telewizorów w sklepach to będzie już tylko UHD! Pytanie co na nich będzie można oglądać? Bo jednak brak zawartości w 4K, bo na razie jesteśmy na poziomie HD, a część nadawców dopiero rezygnuje z jakości SD. Jeśli weźmie się pod uwagę, że na 2020 r. przewiduje się się sprzedaż telewizorów na poziomie
259 mln sztuk to liczba telewizorów 4K będzie ogromna.
Czy produkcja w 4K za tym nadąży?
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.