reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rusza Tour de France. Transmisje w Eurosporcie

dodano: 2017-06-30 10:21
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Eurosport

Tour de France TdF Tour de France, prawdziwe święto kolarstwa, które od lat gości na antenie Eurosportu. Tegoroczna edycja legendarnego wyścigu wystartuje 1 lipca. Podczas niej czekają nas 3 tygodnie zmagań. W tym roku po raz pierwszy kibice zobaczą w całości wszystkie 21 etapów i 100 godzin relacji na żywo – wszystkie dostępne na antenie Eurosport 1 oraz Eurosport Playerze.

Chris Froome Juan Antonio Flecha Tour de France 2016 Eurosport


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Potencjał kolarskich emocji

Tour de France to najbardziej prestiżowy wieloetapowy wyścig kolarski przyciągający do Eurosportu najwięcej kibiców tego sportu. Każdego roku przynajmniej minutę z ponad 60 godzin relacji na żywo oglądało od 1 mln do 1,6 mln widzów. W tym roku, w związku z rozszerzeniem relacji, ten zasięg będzie na pewno jeszcze większy. Tour de France w ostatnich latach generował średni RTG na poziomie 0.26 (każdy etap oglądało około 45 tys. widzów w wieku 16-49 lat), a oglądalność najbardziej medialnych etapów przekraczała RTG 0.5 (90-100 tys. widzów).

Tour de France w Polsce oglądają głównie mężczyźni (63%) o wysokich wskaźnikach dopasowania w grupach poszukiwanych przez reklamodawców. Przykładowo, w grupach z dużych miast powyżej 100 tys. mieszkańców, współczynnik dopasowania w grupie mężczyzn 30+ wynosi aż 439 (przy 136 dla Total TV). W grupach M20+ z wysokimi dochodami i pracujących na kierowniczych stanowiskach, dopasowanie wynosi 298 (przy 91 dla Total TV).
 

– Potencjał reklamowy tego wielkiego kolarskiego święta oceniam bardzo wysoko. Zainteresowanie widzów Tour de France jest ogromne – na tyle, że w tym roku niemal dwukrotnie zwiększyliśmy liczbę godzin transmisji – mówi Jacek Szymczyk, Ad Sales Director Discovery w Polsce. – Ale Tour de France to przede wszystkim sportowe emocje. Nowoczesna technologia pozwala widzom nie tylko na bieżąco obserwować zmagania uczestników, lecz także uczestniczyć w ich przeżyciach. Kamery GoPro, nadajniki GPS, kamery z funkcją slow motion, analiza Big Data z peletonu w czasie rzeczywistym – dzięki nim każdy z nas może poczuć się częścią wydarzenia. To właśnie przy okazji takich wydarzeń warto rozważyć skorzystanie z Eurosport Experience, unikalnego konceptu łączącego elementy promocji na antenie, w digitalu & mobile i realizacji on-site. W dzisiejszych czasach tylko komunikacja 360 bazująca na emocjach, pozwala markom na nawiązanie prawdziwej, emocjonalnej relacji z konsumentami – dodaje.

100 godzin relacji na żywo

W tym roku Eurosport 1 przygotował dla fanów kolarstwo ok. 100 godzin transmisji z Tour de France. Po raz pierwszy stacja pokaże w całości wszystkie etapy Wielkiej Pętli, które będą komentować Tomasz Jaroński oraz Adam Probosz, wspomagani przez eksperta, byłego kolarza, wielokrotnego uczestnika Tour de France – Dariusza Baranowskiego. W trakcie kolejnych etapów komentatorzy będą łączyć się z Krzysztofem Wyrzykowskim, który na bieżąco, prosto z Francji, oceni, co dzieje się na trasie wyścigu. Każdy etap rozpocznie i zakończy magazyn „Tour de France Extra”, w którym obejrzymy wywiady z kolarzami oraz zapowiedzi i podsumowania każdego dnia sportowych zmagań. Dodatkowo w ramówce pojawi się nowy program „Le Tour wg LeMonda” prowadzony przez 3-krotnego zwycięzcę Wielkiej Pętli, Grega Le Monda. Transmisje z Tour de France rozpoczął przekaz z oficjalnej prezentacji wszystkich drużyn.

Impreza będzie wspierana przez dodatkowe funkcje w Eurosport Playerze. Pełny dostęp do usługi na żądanie umożliwi śledzenie każdego etapu na żywo z aż 7 różnych kamer. Kibic będzie miał możliwość wyboru kamery, z której chce oglądać zmagania kolarzy. 5 kamer podążających za peletonem zostanie zainstalowanych na motocyklach, jedna na mecie, a na jednej obejrzymy przekaz z telewizji bez komentarza. W trakcie transmisji na ekranie będą wyświetlać się statystyki i wiadomości. Pod koniec dnia kibic będzie miał możliwość obejrzenia powtórek z najważniejszych wydarzeń danego etapu.

Tour de France w ramach Eurosport Experience

Tour de France to jedna z imprez oferowanych w ramach produktu Eurosport Experience. Zadebiutował on na polskim rynku w ubiegłym roku, jako pierwsza tego typu oferta pozwalająca powiązać markę z prestiżowymi wydarzeniami sportowymi. Zakłada ona o wiele szersze spektrum działań niż standardowy sponsoring relacji sportowych, łącząc w sobie działania na antenie i poza nią. Oprócz takich narzędzi, jak unikalny branded content, zaangażowanie sportowców i ekspertów, dedykowane aplikacje, cross-promocje, czy pakiet hospitality, zespół Brand Partnership Discovery Media oferuje swoim klientom spoty w ekskluzywnym czasie reklamowym wokół największych wydarzeń sportowych transmitowanych przez Eurosport (turniejów Wielkiego Szlema, kolarskich Grand Tourów oraz nadchodzących Igrzysk Olimpijskich w Pjongczang).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Inne sporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

569 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...