reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Sukcesy seriali Cartoon Network w kanałach FTA

dodano: 2017-07-16 22:33
autor: Łukasz Knapik | źródło: Time Warner

Cartoon Network HD Nadawca Cartoon Network pochwalił się wysokimi wynikami oglądalności swoich seriali w europejskich kanałach free-to-air (FTA), czyli niekodowanych. „Atomówki” (w kanałach Puls 2, Gulli, Boing, CITV i ITV) zdobyły miliony nowych widzów, a serial „Ben 10” (Gulli, Boing, CITV i ITV) obejrzał co trzeci chłopiec w Polsce, Szwecji i na Węgrzech. Przebojami są także „Niesamowity świat Gumballa” (DR Ultra i Gulli) i „Pora na przygodę” (DR Ultra i Gulli). Stacja planuje nawiązać współpracę z kolejnymi nadawcami i partnerami licencyjnymi w regionie.

Cartoon Network


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje nadawca Cartoon Network, nowa seria „Atomówek”, które powróciły do Cartoon Network w kwietniu 2016 roku, zdążyła już przyciągnąć miliony nowych widzów i bije rekordy popularności w wielu kanałach free-to-air (więcej tutaj). W Wielkiej Brytanii przygody Bajki, Bójki i Brawurki od czwartego kwartału 2016 roku emitowane są w kanale CITV (i równoległym ITV) i stały się hitem wśród dziewczynek w wieku 4-9 lat. Od tego czasu przyciągnęły ponad dwa miliony widzów, w tym 13 proc. dzieci w przedziale wiekowym 4-9. We Francji „Atomówki” można oglądać w kanale Gulli; seria zdobyła tam 19 proc. udziału w widowni i przyczyniła się do wzrostu średniej oglądalności kanału o 17,1 proc. W Polsce w kanale Puls 2 serial pobił średnią oglądalność stacji wśród dzieci i młodszych dzieci odpowiednio o 13 proc. i 38 proc., ponadto w miesiącu premiery „Atomówki” były drugim najchętniej oglądanym serialem tej stacji wśród młodych dziewcząt. Dodatkowo, seria zanotowała również udany, sześciotygodniowy start we włoskim kanale free-to-air, Boing, który jest własnością Turnera (grupa Time Warner) i sieci Mediaset, gdzie zajęła drugie miejsce w rankingu oglądalności wśród dziewczynek i trzecie wśród wszystkich dzieci.

W niedzielę 11 czerwca br., Gulli, który razem z „Niesamowitym światem Gumballa” i francusko-kanadyjską produkcją animowaną „Odlotowe agentki”, wyemitował też „Atomówki”, był najczęściej wybieranym programem przez mamy spędzające czas z dziećmi oraz przez najmłodszych w przedziale wiekowym 4-10 lat (udział w widowni, jaki osiągnęły „Atomówki” wśród gospodyń domowych z dziećmi był dwukrotnie większy niż w przypadku „Odlotowych agentek” - 12,4 proc. vs. 6 proc. Dotyczy to również „Gumballa”, którego udział w rynku wyniósł od 13,5 proc. do 17,1 proc..) - był to podwójny rekord Gulli wśród mam i dzieci.
 
Bohaterowie serialu animowanego „Ben 10”, foto: Time Warner
Bohaterowie serialu animowanego „Ben 10”, foto: Time Warner
Bohaterki serialu animowanego „Atomówki”, foto: Time Warner
Bohaterki serialu animowanego „Atomówki”, foto: Time Warner


Nowa seria znanego na całym świecie „Ben 10” również zapewnia wysoką oglądalność w całym regionie (więcej tutaj). W dniu premiery, w CITV (i równoległym ITV) seria przyciągnęła 1,2 miliona widzów, w tym 9 proc. chłopców w wieku 4-9 lat i osiągnęła 18,7 proc. udziału w widowni w kanale Gulli, stała się też drugim najpopularniejszym programem dla dzieci emitowanym w stacji Boing. Od kiedy Cartoon Network rozpoczął emisję serii w regionie EMEA w październiku 2016 roku, „Ben 10” obejrzał co drugi chłopiec w Republice Południowej Afryki (RPA), Rumunii, Hiszpanii i Portugalii oraz co trzeci na Węgrzech, w Polsce i Szwecji.

- Wyniki te wyraźnie pokazują niesłabnącą siłę marek skierowanych do dzieci - w świecie, gdzie możliwości wyboru różnych form rozrywki przybywa niemal z dnia na dzień, rola zaufanych i kochanych przez najmłodszych marek okazuje się niezbędna, aby przebić się na tym rynku. Będziemy nadal je rozwijać i inwestować w nie, dostarczając nowych treści na różnych platformach. Chcemy wzmocnić i tak już wysoką świadomość naszych marek, dzięki której jesteśmy atrakcyjni dla naszych partnerów biznesowych

- mówi Humphrey Black, VP, Media Distribution, Turner EMEA.

- Sukces „Atomówek” i „Ben 10” wyraźnie sygnalizuje zaangażowanie dzieci, które wybierają nasze produkcje spośród wszystkich innych treści, do których mają dostęp. Planujemy premiery nowych produktów licencyjnych jesienią tego roku oraz w 2018 r., dzięki którym najmłodsi będą mieli szanse na zupełnie nowy rodzaj interakcji ze swoimi ulubionymi bohaterami. Nie możemy się doczekać, kiedy będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów także na temat zawarcia umów licencyjnych z nowymi partnerami

- komentuje Johanne Broadfield, VP, Cartoon Network Enterprises.


Dobrymi wynikami w kanałach free-to-air wyróżniają się również starsze produkcje Cartoon Network, takie jak „Niesamowity świat Gumballa” (więcej tutaj) i „Pora na przygodę” (więcej tutaj). W pierwszym kwartale 2017 roku „Gumball” zwiększył oglądalność duńskiego kanału DR Ultra wśród dziecięcej publiczności o 56 proc., co dało mu pierwsze miejsce wśród najchętniej oglądanych programów w tym kanale, podczas gdy „Pora na przygodę” przyciągnęła o 14 proc. więcej młodszych dzieci niż średnia dla tej stacji. Obie produkcje okazały się również kluczowe dla oglądalności Gulli: „Gumball” zajął 4. miejsce wśród dzieci w wieku 4-14 lat, a „Pora na przygodę” osiągnęła 19 proc. udziału w widowni (dane za Time Warnerem).

Cartoon Network ogłosiło niedawno rozpoczęcie prac nad drugim sezonem „Ben 10”, a także teleturniejem „Ben 10 Wyzwanie”, którego produkcja trwa obecnie w Madrycie. Program jest realizowany w ośmiu językach: arabskim, angielskim, francuskim, niemieckim, włoskim, polskim, hiszpańskim i tureckim.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AX 4KBOX HD51 - S2X

AX 4K HD51 - najnowszy odbiornik Ultra HD marki AX....

850 zł Więcej...

Konwerter Unicable Legacy Single LNB Chess

Rewolucja w instalacjach antenowych - konwerter Unicable Legacy 0,1dB marki...

140 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...
reklama