Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
The Wall Street Journal podaje, że fuzja miałaby mieć charakter pełny. Informacje o rozmowach pochodzą od osób bliskich obu firmom. Jeśli nie zakończą się one sukcesem, to
Scripps może szukać innego partnera biznesowego. Tutaj w grę mogą wchodzić inni światowi nadawcy kanałów tematycznych, na przykład
FOX (
FOX,
FOX Comedy),
Time Warner (
HBO,
CNN,
Cartoon Network),
A&E Television Networks (
History Channel,
H2,
Polsat Crime & Investigation,
Lifetime) czy
Viacom (
Comedy Central,
MTV,
Viva). Może to oznaczać poważne zmiany w polskim
TVN.
Na naszym rynku
Discovery i
Scripps się uzupełniają. Tematyki ich kanałów nie dublują się. Pierwszy z koncernów posiada
Discovery Channel,
Discovery Science,
Discovery Historia,
Discovery Life,
Canal+ Discovery,
DTX,
ID,
Animal Planet,
TLC,
Eurosport 1 i
Eurosport 2. Drugi ma
TVN,
TVN7,
TVN24,
TVN24 BiS,
TVN Fabuła,
TVN Turbo,
TVN Style,
Travel Channel,
Food Network i
HGTV. Dzięki połączeniu sił, nadawcom byłoby łatwiej negocjować z platformami cyfrowymi, sieci kablowymi i reklamodawcami. Transakcja pozwoliłaby też działającym od lat koncernom na umocnienie pozycji w coraz trudniejszym cyfrowym świecie, gdzie internet ma coraz silniejszą pozycję na tle tradycyjnej telewizji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.