reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

BLOG: Mango 24 zmieni nazwę na Top Shop?

dodano: 2017-08-06 20:18 | aktualizacja: 2017-08-06 23:00
autor: Daniel Gadomski | źródło: satkurier.pl

Mango 24 Słoweńska firma Studio Moderna przejęła udziały TVN w Mango-Media, właścicielu jedynego kanału telezakupowego w Polsce - Mango 24. Nowy właściciel stacji posiada również sklep Top Shop, znany m.in. z anten TVP, Polsatu, TV4, Tele5 i Polonii 1. Wcześniej działał pod nazwą TV Market. Dekadę temu przymierzał się nawet do uruchomienia własnego kanału telezakupowego. Nie doszło do tego. Być może dlatego, że polski rynek kanałów telezakupowych jest trudny. Dlaczego?

Mango 24


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiana nazwy na Top Shop może być logiczna z punktu widzenia marketingowego.
Gdyby do niej doszło, to Studiu Moderna byłoby łatwiej promować swoje usługi pod jednym szyldem. Do tej pory stacje telezakupowe nie miały w Polsce szczęścia. We wrześniu 2009 roku TV Market 24 otrzymał koncesję od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Ponieważ nie rozpoczął nadawania to KRRiT w czerwcu 2011 roku podjęła decyzję o jej cofnięciu. Od września 2007 roku do kwietnia 2008 roku nadawała Promocja.TV, stacja specjalizująca się w aukcjach. W latach 2003 - 2008 z przerwami nadawały z kolei Podróże TV, kanał sprzedający wycieczki. W 2006 roku zakończył emisję po tym jak upadło jedno z biur podróży, które było jego udziałowcem. Jesienią tego samego roku stację reaktywował fundusz inwestycyjny Capital Partners. Ten sam, który aż do sprzedaży spółce związanej z Zygmuntem Solorzem-Żakiem inwestował w Superstację. Podróże TV płaciły operatorom kablowym i platformom za miejsce na liście dekodera. Problemy finansowe pierwszych właścicieli stacji doprowadziły do zadłużenia. Przez długi Podróże TV operatorzy długo nie chcieli wprowadzić do oferty raczkującej wówczas Superstacji.
 
W Polsce kanały telezakupowe nie mają szczęścia, ale za Odrą już tak.
Być może dlatego nowi właściciele Mango 24 ogłosili w „The Slovenia Times", że w przyszłym roku wejdą na rynek niemiecki. Tylko na satelitach na pozycji 19,2°E znajdziemy m.in. telezakupowe Channel 21, HSE 24 HD, QVC HD, poświęcony biżuterii Juwelo TV, aukcyjny 1-2-3 tv HD, sprzedające telefony komórkowe i związane z nimi gadżety Sparhandy tv, Sparhandly tv 2, oferujący wycieczki Sonnenklar tv HD, sprzedający rzeczy dla kobiet QVC Beaty&Style. Wielu Niemców korzysta z niekodowanych kanałów dostępnych na satelicie. To ułatwia im dostęp do stacji telezakupowych. Nie muszą one płacić za miejsca na dekoderach jak w przypadku polskich platform. Poza tym były popularne już w latach 90, przed popularnością sklepów internetowych.

W Polsce telezakupy wypełniają też anteny mniej lub bardziej biedniejszych telewizji w pasmach, które przed telewizorami gromadzą głównie gospodynie domowe albo seniorów. Być może dlatego nie ma miejsca na kilka kanałów telezakupowych.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

299 zł Więcej...

Odbiornik VU+ UNO 4K

Vu+ UNO 4K - młodszy brat SOLO 4K, odbiornik Ultra...

1049 zł Więcej...

Konwerter Unicable + Twin Inverto IDLU-QUDL42-UNR2L-1PP

Rewolucja w instalacjach antenowych - konwerter Unicable + 2Legacy marki...

199 zł Więcej...
reklama