Discovery Communications wzmacnia swoje struktury digital, aby jeszcze lepiej odpowiadać na nieustanne zmiany zachodzące w przestrzeni cyfrowej. Francis Keeling, jeden z czołowych osób w branży muzyki cyfrowej, dołącza do zespołu Discovery jako Senior Vice President, International Digital. Obecnie zarządzający północnoazjatyckim oddziałem Discovery Jay Trinidad poszerza zakres swoich obowiązków, przyjmując rolę Managing Director, Digital Ventures, a Eugene Huang obejmuje stanowisko Senior Vice President, Product and Technology. Wszystkie trzy osoby podlegają bezpośrednio Michaelowi Langowi, szefowi International Development & Digital.
Discovery Communications
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zadaniem Francis Keelinga jako SVP International Digital będzie poszukiwanie nowych możliwości współpracy i rozwoju biznesu, tak aby treści sygnowane marką Discovery były dostępne na wszystkich platformach. Oznacza to aktywny udział w rozwijaniu projektów OTT, włączając w to niedawno ogłoszone partnerstwo z niemieckim ProSieben. Do zadań Keelinga należeć będzie także opracowywanie i wprowadzanie na rynek nowych produktów cyfrowych na bazie różnego rodzaju kontentu, które będą odpowiadać na potrzeby fanów Discovery. Swoimi projektami będzie on zarządzał z Londynu.
Do tej pory Keeling zajmował stanowisko Global Head of Licensing w Spotify, gdzie sformułował i wdrożył nową strategię licencjonowania. Przed Spotify Keeling spędził dziesięć lat w Universal Music Group, największej na świecie wytwórni płytowej, gdzie jako Global Head of Digital nadzorował zmianę ukierunkowania firmy ze sprzedaży fizycznych płyt na nowe formaty cyfrowe, w tym cyfrowe pobieranie muzyki, streaming i subskrypcje.
Francis jest wybitnym specjalistą w obszarze digital, przyczynił się do wielkiej transformacji na rynku muzycznym, kiedy to standardowy model biznesowy tej branży musiał zmierzyć się z gwałtownymi zmianami technologicznymi. Przychodzi do nas ze Spotify – firmy, do której mamy ogromny szacunek. Cieszymy się, że będziemy mogli skorzystać z jego doświadczenia i cennych insightów konsumenckich,, które przyniesie ze sobą Francis
- podkreśla Michael Lang, President, International Development & Digital w Discovery.
Natomiast obowiązki Jaya Trinidada polegać będą przede wszystkim na budowaniu zasięgu marek i rozrywki Discovery w obszarach o największym potencjale rozwojowym. Trinidad spędził 10 lat w Google jako jeden z pierwszych pracowników firmy. Zajmował się m.in. reklamą, badaniami, strategią, i rozwojem produktów, w tym przeglądarką Chrome, aby ostatecznie zostać Head of Consumer Marketing w regionie Azji i Pacyfiku. W swojej nowej roli, Jay będzie raportować Arthura Bastingsa, President & Managing Directora, Discovery Networks Asia-Pacific.
Ponadto Eugene Huang dołączył do Discovery jako nowy SVP Product and Technology, po to, aby rozwijać globalne produkty i usługi na wielu platformach. Huang dołącza do firmy po zakończeniu współpracy z American Express, gdzie zajmował stanowisko VP Strategy and Planning, opracowując innowacyjne systemy płatności i e-commerce. Zanim jednak zaczął pracować w American Express, Huang zajmował kilka wyższych stanowisk rządowych, był m.in. White House Fellow za kadencji prezydenta George'a W. Busha, pracował w Urzędzie Ochrony Praw Konsumentów dla amerykańskiego Ministerstwa Skarbu za administracji prezydenta Baracka Obamy. Zajmował również stanowisko Secretary of Technology stanu Virginia (za czasów rządów gubernatora Marka Warnera). Wspólnie z Keelingiem będzie pracował w Londynie.
Doświadczenie, które wnosi Eugene, będzie niezwykle cenne przy naszych, europejskich projektach z obszaru OTT. Współpracując z działami digital i kreacji na poziomie lokalnym, nowy zespół pomoże dynamicznie rozwijać centralną strategię cyfrową. Nawiązanie współpracy ze światowej klasy profesjonalistami, takimi jak Francis, Jay i Eugene mówi wiele zarówno o naszych ambicjach, jak i o możliwościach, które otwierają się dla kontentu Discovery i naszych marek kontekście oferty digital
- zauważa Michael Lang.
W ostatnim roku Discovery znacząco zwiększyło swoją międzynarodową aktywność w kontekście przestrzeni digital, począwszy od nawiązania strategicznej współpracy z BAMTech Europe, dwucyfrowego wzrostu liczby abonentów serwisu streamingowego Eurosport Player, aż po nowo nawiązaną współpracę z ProSieben w Niemczech i wprowadzenie kanałów Discovery oraz Eurosport do oferty Amazon w Wielkiej Brytanii i Niemczech.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.