reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

„Inżynieria ekstremalna” w National Geographic

dodano: 2017-09-22 15:52
autor: Jakub Sulisz | źródło: National Geographic

„Inżynieria ekstremalna” National Geographic Ogromne konstrukcje są zawsze wielkim wyzwaniem dla inżynierów i budowniczych. W bloku programowym „Inżynieria Ekstremalna”, kanał National Geographic pokaże, jak powstały jedne z największych i najtrudniejszych konstrukcyjnie budowli na świecie, jak 24-kilometrowy most łączący malezyjską wyspę z kontynentem czy megadiabelski młyn w Singapurze, wznoszący kapsuły obserwacyjne na wysokość 165 metrów.

„Inżynieria ekstremalna” National Geographic


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W bloku programowym „Inżynieria ekstremalna” widzowie przyjrzą się wyzwaniom stojącym przed specjalistami pracującymi przy budowach jednych z największych konstrukcji na świecie. 

W dokumencie „Najdłuższy most Malezji” dowiemy się, jakie przeszkody musieli pokonać specjaliści, by powstała licząca 24 kilometry, największa w Azji Środkowo-Wschodniej, przeprawa łącząca wyspę Penang z kontynentem. 

W programie „Tunel pod Kuala Lumpur” przeniesiemy się do regionu Klang Valley, by zobaczyć, jak wyglądają prace przy budowie nowoczesnego systemu transportowego, mającego być odpowiedzią na olbrzymie korki w stolicy Malezji. Poważnym problemem jest jednak ukształtowanie terenu, które utrudnia prace nad 20-kilometrowym tunelem. 

Blok zamknie dokument „Megadiabelski młyn”, odsłaniający kulisy powstania największego na świecie, w momencie otwarcia, koła młyńskiego w Singapurze, które wznosi kapsuły obserwacyjne na wysokość 165 metrów.  

„Inżynieria ekstremalna” – premiery w sobotę 14 października od godz. 21:00 na National Geographic. 

Opisy premier emitowanych w ramach bloku programowego „Inżynieria ekstremalna”:

„Najdłuższy most Malezji” (The Second Penang Bridge) – premiera w sobotę 14 października o godz. 21:00. 
Wyspa Penang w Malezji od zawsze była ważnym przystankiem handlowym dla przepływających tędy żeglarzy. Przez wieki łódki i promy były jedynymi środkami transportu, umożliwiającymi dotarcie na stały ląd. Wszystko zmieniło się w 1985 roku, kiedy powstał niemal 14-kilometrowy most łączący wyspę z kontynentem. Kilkanaście lat później, z uwagi na rozwój regionu, władze podjęły decyzję o budowie nowej przeprawy. Program przybliży widzom trudy pracy konstruktorów i budowniczych, pracujących przy powstawaniu najdłuższego mostu w Azji Środkowo-Wschodniej. Otwarta w 2014 roku przeprawa liczy 24 kilometry, z czego niemal 17 znajduje się nad powierzchnią wody.
 

„Tunel pod Kuala Lumpur” (Urban Diggers: MRT Malaysia) – premiera w sobotę 14 października o godz. 22:00.
Kuala Lumpur jest jednym z najszybciej rozrastających się miast Azji. Ponad 7 milionów ludzi mieszka i pracuje w regionie zwanym Klang Valley, obejmującym stolicę Malezji i jej obrzeża. Nie jest zaskoczeniem więc, że w mieście tworzą się olbrzymie korki, które stały się poważnym problemem. Jego rozwiązaniem ma być nowoczesny system transportowy, w tym niemal 20-kilometrowy tunel, który rozładowałby tłok nie tylko w stolicy, ale również w całym regionie. Problemem staje się jednak zróżnicowana i trudna budowa terenu. W programie przyjrzymy się zmaganiom konstruktorów i budowniczych, którzy podjęli się prac nad tym wymagającym projektem. Każdego dnia stają oni w obliczu zagrożeń, jak awarie, pożary czy obsunięcia terenu.
 

„Megadiabelski młyn” (Mega Wheel) – premiera w sobotę 14 października o godz. 23:00. 
Włodarze Singapuru wymarzyli sobie przed laty, by uplasować to niewielkie miasto-państwo wśród jednych z najbardziej współczesnych i rozrywkowych ośrodków miejskich. Powstał więc pomysł budowy największego na świecie diabelskiego młyna, który stał się kolejnym symbolem innowacyjnej inżynierii. Tak oto powstało otwarte w 2008 roku największe na świecie, a dziś drugie pod tym względem, diabelskie koło w Singapurze, wznoszące kapsuły obserwacyjne na wysokość 165 metrów. Program pokaże, jak wyglądały prace nad tą megakonstrukcją i z jakimi wyzwaniami musieli zmierzyć się inżynierowie.
 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...