Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dyrektor rozwoju strategicznego w grupie medialnej
StarLightMedia, Fiodor Grieczaninow, powiedział podczas konferencji, co należy zrobić, aby rynek płatnej telewizji na Ukrainie stał się pełnowartościowy.
- Bardzo ważne jest, żeby na Ukrainie pojawiła się kultura, że za wszystko należy płacić. Żeby ludzie zrozumieli, że niczego za darmo nie ma. Jeżeli teraz nie przedstawimy im rachunku, to znaczy, że oni zapłacą w innym miejscu
- powiedział.
Uczestnicy rynku zauważają dwie główne przeszkody w przyjęciu modelu płatnej telewizji. To piractwo i brak szyfrowania sygnału telewizyjnego. Dlatego też, jeśli widz będzie miał możliwości otrzymywania treści bezpłatnie, to będzie z nich korzystał.
– I jeżeli wszystkie lokalne kanały będą szyfrowane i kontrolowane z punktu widzenia uzyskania dostępu do treści, to wtedy będzie ciężko otrzymać to bezpłatnie - skomentował przedstawiciel operatora kablowego
Volia.
1+1 Media zaznacza, że w ostatnich 3-4 latach grupa osiągnęła dobre wyniki w ochronie swoich praw w Internecie. W tym samym momencie menedżer
Media Group Ukraine dodał, że piractwo jest praktycznie pokonane w sieciach kablowych, ale wciąż jeszcze kwitnie w branży online.
Odnośnie oczekiwanego szyfrowania sygnału z satelity, to nadawcy patrzą na to pod różnymi kątami.
1+1 Media już jest bliska tego procesu. Ostatnio przeprowadziła negocjacje z firmami, opracowującymi systemy dostępu warunkowego i nawet ustaliła konkretną decyzję.
– Będzie to rozwiązanie bezkartowe, a więc złamanie i wprowadzenie cardsharingu będzie bardzo skomplikowane - podała.
StarLightMedia pomysł szyfrowania również wspiera i zauważa, że straty telewizyjne będą mniejsze.
– Mamy nadzieję, że za 3 lub 4 lata, te dodatkowe dochody, które możemy uzyskać z rynku płatnej telewizji, zamkną bieżące straty, jakie się pojawią - zaznaczył Fiodor Grieczaninow.
Media Group Ukraine uważa, że szyfrowanie jest trochę przecenione, gdyż możliwość swobodnego oglądania treści pozostanie (jako minimum w postaci naziemnej telewizji cyfrowej).
– Przy komercjalizacji każdego nowego segmentu, użytkownik przede wszystkim szuka bezpłatnego źródła - powiedział dyrektor rozwoju strategicznego
MGU, Aleksiej Kurakin. Jego zdaniem, nadawcy nie będą w stanie uzyskać znacznych korzyści z szyfrowania, gdyż wiele treści dostępnych jest w Internecie za darmo. Szyfrowanie przynosi większe kłopoty i poważniejszą pracę, zwłaszcza na etapie przygotowań.
Uczestnicy dyskusji rozmawiali też o operatorze naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2, firmie
Zeonbud. Dla nadawców najistotniejsze teraz jest to, aby operator ustalał z nimi ekonomicznie uzasadnione opłaty. Z kolei operatorzy widzą w firmie
Zeonbud konkurencję działającą na korzystniejszych warunkach.
– My musimy sprzedawać kanały abonentom, a w tym samym czasie w Zeonbud są bezpłatne. Dla nas to stanowczo nierówne warunki - podkreślił przedstawiciel sieci kablowej
Triolan, Grigorij Szwierk. Na koniec spróbował przewidzieć przyszłość płatnej telewizji na Ukrainie, mówiąc... "Lekko nie będzie. Będzie wesoło”. :)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.