Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według dziennika „la Repubblica”, nowy, całodobowy kanał
Rai w języku angielskim będzie dostępny na całym świecie, a jego celem ma być prezentacja Włoch zagranicznym odbiorcom. Ramówka ma obejmować serwisy informacyjne, dokumenty i programy sportowe.
Zgodnie z warunkami umowy,
Rai będzie musiało także zamawiać więcej oryginalnych programów od niezależnych producentów. Przeznaczy na to w sumie 2 mln euro w 2018 roku (3 mln euro w 2019 r. i kwota ta ma wzrastać w kolejnych latach). Ponadto będzie musiało udostępnić, w imię „neutralności technologicznej”, wszystkie swoje kanały telewizyjne operatorom satelitarnym, takim jak Sky Italia. W zamian będzie pobierać opłaty.
Co więcej
Rai będzie musiało zwolnić pasmo 700 MHz do 2022 roku, obecnie wykorzystywane do transmisji niektórych swoich głównych kanałów telewizyjnych, na potrzeby usług mobilnych. Inne obowiązki obejmują opatrzenie napisami co najmniej 80 proc. programów telewizyjnych oraz eliminację reklam w czasie programów dla dzieci.
Umowa o świadczenie usług powinna wejść w życie w styczniu 2018 roku i będzie ważna przez pięć lat.
Tymczasem Rai odnotowało w pierwszej połowie 2017 roku spadek przychodów z tytułu opłat licencyjnych o 3,8 proc., do 35,4 mln euro. W tym samym czasie przychody z reklam spadły o 8,2 proc., do 30,6 mln euro.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.