Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Największym dostawcą usług pay-tv w Europie jest operator platform
Sky UK, Sky Deutschland i Sky Italia, który ma w sumie ponad
22,3 mln klientów. Drugi co do wielkości jest
Canal+ France, a trzeci polska platforma
Cyfrowy Polsat. Za M7 Group plasuje się kolejna polska usługa DTH
nc+ oraz rumuńska i węgierska płatna telewizja
Digi TV.
M7 Group twierdzi, że europejski rynek płatnej telewizji wciąż rośnie o około 7 do 8 proc. w skali roku. Jednym z czynników wzrostu, zdaniem operatora, jest przechodzenie widzów z odbioru bezpłatnych kanałów do pay-tv i zwiększone zapotrzebowanie na usługi OTT oraz wideo na żądanie (VOD).
Usługa OTT
Skylink Live TV staje się coraz bardziej popularna wśród klientów. Ma już 80 tys. aktywnych klientów (stan na koniec 2017 roku), a do usługi podłączone jest w sumie 120 tys. urządzeń.
Połowa czeskich gospodarstw domowych (51 proc.) ogląda kanały telewizyjne za pomocą tradycyjnej anteny naziemnej, 27 proc. odbiera je za pośrednictwem satelity, ponad 16 proc. u operatorów kablowych, a 6 proc. za pośrednictwem internetu. Wśród platform satelitarnych Skylink ma na czeskim rynku udział na poziomie 83 proc., freeSAT 9 proc., a Digi TV 8 proc.
Na słowackim rynku 47 proc. gospodarstw domowych ogląda telewizję drogą satelitarną, 25 proc. przez sieci kablowe, 18 proc. internet, a 10 proc. nadajniki naziemne. Prawie dwie trzecie gospodarstw domowych na Słowacji wybiera jako platformę satelitarną Skylink (63 proc.), 25 proc. Nová Digi TV SK, 9 proc. Magio Sat i 8 proc. freeSAT.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.