reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Prognoza: pay-tv za 5 lat przegra z OTT

dodano: 2018-02-10 16:33 | aktualizacja: 2018-02-10 19:00
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Rethink Research

OTT TV Prognoza dla płatnych platform jest dość niepokojąca: za 5 lat platformy OTT będą miały więcej abonentów niż płatna telewizja. W ciągu najbliższych 5 lat łączna liczba abonentów usług wideo online będzie przekraczać liczbę tradycyjnych odbiorców płatnej telewizji, przewiduje brytyjska agencja badawcza Rethink Research.

LG Electronics Netflix


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W czterdziestu krajach, które zostały objęte badaniami, publiczność internetowych serwisów wideo OTT wzrośnie do 745 mln widzów. Jeśli dodatkowo wziąć pod uwagę odbiorców z innych krajów, to za 5 lat liczba użytkowników platform wideo OTT wzrośnie do 816 mln ludzi, wynika z prognozy. Liczba abonentów płatnej telewizji to ponad 1 mld ludzi na całym świecie, ale analitycy uważają, że w najbliższych latach ta liczba będzie spadać, co już widać m.in. w Stanach Zjednoczonych. Nie do końca wiadomo, jak ta tendencja wpłynie na rynek pay-tv w Europie, ale na pewno jest niepokojąca.

Pod koniec 2020 r. publiczność płatnych usług wideo, oferujących dostęp do treści na abonament (SVOD), wyniesie 476 mln abonentów, a z usług TV Everywhere (TVE) korzystać będzie 269 mln ludzi. W tym samym czasie większość abonentów SVOD będzie w USA, a TVE w Europie.

Netflix, zgodnie z prognozą, pozostanie liderem na rynku. Jego publiczność wzrośnie do 184 mln abonentów (na koniec 2017 r. miał 117 mln abonentów), a wartość rynkowa przekroczy 200 mld dol., sprawiając, że firma będzie jednym z największych graczy na rynku amerykańskim.

Analitycy uważają też, że usługa Amazon Prime wyprzedzi Netfliksa jeśli chodzi o bazę abonentów na rynku macierzystym w USA - wynika to z raportu Streaming Media Global.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...