dodano: 2018-03-01 14:32 | aktualizacja:
2018-03-01 15:24
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UOKiK
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wątpliwości UOKiK wobec Multimediów Polska wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015 i 2016 roku. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod koniec grudnia 2016 roku.
Multimedia Polska błędnie informowały abonentów, że mogą odstąpić od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, mamy na to
14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, od umowy można odstąpić także w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to nie pozwalała. Ponadto jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.
Multimedia Polska zobowiązały się do tego, że zmienią praktykę i usuną skutki swoich działań.
Propozycje spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu na odmowę spółki, otrzymają
zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych usług, np.
dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii komórkowej lub 5 GB internetu.
O szczegółach zobowiązania można przeczytać w
decyzji UOKiK.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.