dodano: 2018-03-04 15:03 | aktualizacja:
2018-03-04 15:30
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: czestochowa.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zadanie składa się z dwóch części:
1. zaprojektowania i wykonania robót dotyczących instalacji kolektorów słonecznych i instalacji fotowoltaicznych.
2. prac związanych z instalacją pomp ciepła.
W ramach części pierwszej przewidziano:
-
12 instalacji z 2 kolektorami płaskimi oraz zbiornikiem 250 litrów,
- 21 instalacji z 3 kolektorami płaskimi oraz zbiornikiem 300 litrów,
- 1 instalację z 4 kolektorami płaskimi oraz zbiornikiem 400 litrów,
-
124 instalacji fotowoltaicznych z 14 modułami o mocy minimalnej 295 Wp.
Druga część obejmuje:
-
9 instalacji pomp ciepła do podgrzewania ciepłej wody użytkowej ze zbiornikiem 300 litrów,
- 1 instalację pompy ciepła do podgrzewu instalacji grzewczej c.o. o mocy 14,5 kW.
Wszystkie instalacje zamontowane będą dla potrzeb budynków mieszkalnych, których powierzchnia nie przekracza 300 m kw. To przede wszystkim budynki jednorodzinne, jedno- lub dwukondygnacyjne, o zróżnicowanych konstrukcjach dachów. Przygotowanie w nich ciepłej wody użytkowej odbywa się z wykorzystaniem indywidualnych źródeł ciepła. Potrzebna do tego celu energia pozyskiwana jest głównie z węgla kamiennego, drewna, gazu ziemnego lub energii elektrycznej. Montaż urządzeń zewnętrznych odbywać się będzie w pierwszej kolejności na dachu, elewacji, na budynku gospodarczym oraz na gruncie.
Wszystkie elementy zostaną zainstalowane w prywatnych budynkach i gruntach, co do których Gmina posiada prawo do dysponowania nieruchomością w celach związanych z projektem, na podstawie pisemnej zgody właściciela wyrażonej w zawartej z miastem umowie użyczenia lub oświadczeniu.
Wszelkie szczegóły dotyczące instalacji, przed przedstawieniem ich zamawiającemu, muszą być skosztorysowane i uzgodnione z właścicielem nieruchomości, a także potwierdzone protokołem lub oświadczeniem właściciela o zgodzie na przedstawione rozwiązanie.
Do obowiązków wykonawcy – oprócz wykonania robót budowlano - montażowych zgodnie z przygotowaną przez siebie dokumentacją – będzie należała m.in.:
- inwentaryzacja obiektów umożliwiająca wykonanie dokumentacji projektowych dla całości przedsięwzięcia,
- wykonanie ekspertyzy konstrukcyjnej dachów pod kątem możliwości montażu instalacji OZE,
- opracowanie specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót,
- opracowanie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
- uzyskanie w imieniu zamawiającego wszystkich niezbędnych uzgodnień, pozwoleń i decyzji.
Montaż wszystkich przewidzianych w projekcie OZE wraz z odbiorem ma zakończyć się do 28 maja 2019 r.
Oferty w przetargu można składać
do 14 marca 2018, do godz. 9:30 w Biurze Obsługi Interesanta na parterze budynku UM
przy ul. Śląskiej 11/13 (stanowisko Wydziału Nadzoru i Administracji).
Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.1. Odnawialne źródła energii dla poddziałania: 4.1.2. Odnawialne źródła energii – RIT.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.