reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Grupa Agora wchodzi na rynek gastronomiczny

dodano: 2018-03-07 04:24
autor: Łukasz Knapik | źródło: Agora

Agora 45 restauracji w segmencie fast casual w 4 lata - to cel działalności gastronomicznej założonej przez spółkę Helios z Grupy Agora oraz jej partnerów biznesowych. Nowa spółka otworzy pierwszy lokal w drugiej połowie 2018 roku. Jak czytamy w komunikacie, dzięki temu projektowi Grupa Agora rozpoczyna działalność w zupełnie nowym segmencie, podążając za rosnącym zainteresowaniem Polaków ofertą restauracyjną i wzrostem wartości polskiego rynku gastronomicznego.

Agora


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
6 marca br. Helios S.A. zawarł umowę inwestycyjną z partnerami biznesowymi Piotrem Komórem i Piotrem Grajewskim w celu założenia spółki, która będzie prowadzić działalność na rynku gastronomicznym. 

- Obserwując trendy rynkowe, m.in. rosnące wydatki Polaków na jedzenie poza domem oraz wzrost częstotliwości wyjść do restauracji, zdecydowaliśmy się zaangażować w projekt polegający na stworzeniu sieci własnych restauracji w segmencie fast casual. Naszym zdaniem to naturalne uzupełnienie oferty Grupy Agora w obszarze związanym ze spędzaniem czasu wolnego i poszerzenie zaangażowania Heliosa w segmencie rozrywkowym - mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios i członek zarządu Agory. - Do rozwoju sieci lokali chcemy wykorzystać świetne relacje, jakie ma Helios z centrami handlowymi. To przełoży się na siłę negocjacyjną zarówno w zakresie wysokości czynszów, jak i wyboru lokalizacji. Nasze restauracje to koncept niezależny od działalności kinowej - będą działały przede wszystkim w wydzielonych strefach gastronomicznych w galeriach, choć nie wykluczamy też lokalizacji przy głównych ulicach miast, przy popularnych deptakach czy w miejscach chętnie odwiedzanych przez turystów - dodaje.


W pierwszym etapie projektu zadaniem spółki jest uruchomienie około 45 restauracji w ciągu najbliższych 4 lat. Otwarcie pierwszego lokalu ma nastąpić w drugiej połowie tego roku. - Restauracje zaoferują klientom dania w przystępnych cenach, z prostego menu, uwzględniające lokalną specyfikę i podane w przyjaznej, niezobowiązującej atmosferze. Zgodnie z założeniami projektu, gośćmi nowej sieci restauracji mają być głównie osoby w wieku 20-35 lat, dla których duże znaczenie przy w wyborze lokalu gastronomicznego mają cena, jakość produktu oraz lokalność - czytamy w komunikacie.

Z dostępnych danych wynika, że około 49 proc. Polaków powyżej 15. roku życia korzystało w 2017 roku z oferty gastronomicznej. Średnia liczba wizyt w punktach gastronomicznych to 3,7 w ciągu miesiąca, a średnia wartość rachunku w restauracji to 35 zł. Obecnie wydatki na jedzenie poza domem stanowią około 3 proc. budżetów Polaków, a w innych europejskich krajach ten udział wynosi nawet 10 proc., co - jak czytamy w komunikacie - pokazuje, jak duży potencjał wzrostu ma przed sobą rynek gastronomiczny. 

- Z perspektywy Agory projekt utworzenia sieci restauracji ma istotne znaczenie, ponieważ wiąże się z rosnącą zamożnością Polaków i zmianą w ich wydatkach konsumpcyjnych, a nie rynkiem reklamowym. Liczymy na to, że dzięki temu projektowi w dłuższej perspektywie udział przychodów Grupy Agora pochodzących spoza rynku reklamowego będzie rósł

- dodaje Anna Kryńska-Godlewska z zarządu Agory, odpowiadająca za nowe przedsięwzięcia Grupy Agora.


Inwestycja Helios S.A. w nową działalność wyniesie około 10 mln zł, z czego 5 mln zł zostanie wniesione na starcie projektu, zaś udział Heliosa w kapitale zakładowym nowej spółki to 90 proc. Partnerami biznesowymi Grupy Agora w tym projekcie są Piotr Grajewski i Piotr Komór.

Piotr Grajewski wcześniej związany był przez wiele lat z markami restauracyjnymi w segmencie  casual: Blue Cactus i Iguana Lounge w Warszawie, gdzie pełnił funkcję prezesa zarządu. Jest członkiem Rady Etyki Stowarzyszenia Branży Eventowej, z wykształcenia - finansista.

- Dziś bardzo wyraźnie widać, jak zmienia się sposób korzystania z restauracji. Stołowanie się poza domem staje się dość powszechne zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Polski rynek gastronomiczny cechuje duża racjonalność wyborów gości. Oczekują oni jak najlepszej jakości jedzenia w rozsądnej cenie. To zapewnia ogromną przestrzeń do rozwoju w segmencie fast casual

- mówi Piotr Grajewski.


Piotr Komór swoje doświadczenie w prowadzeniu restauracji sieciowych zdobywał podczas współpracy z restauracją Hard Rock Cafe w Warszawie i Oslo. W swojej karierze współtworzył także popularne lokale i zarządzał m.in. restauracjami Blue Cactus, Iguana Lounge i KOM w Warszawie oraz minibrowarem Brovaria w Poznaniu. Aktywnie prowadził działalność szkoleniową i doradczą w segmencie HoReCa. Z wykształcenia jest technologiem żywienia.

- Na rynku usług gastronomicznych na całym świecie widać rosnące zainteresowanie prostymi rozwiązaniami, które pozwalają na elastyczne dopasowywanie się do dynamicznie zmieniających się potrzeb konsumentów i nie są obarczone dużym poziomem kosztów stałych. To koncept, który chcemy rozwijać z Heliosem

- dodaje Piotr Komór.


Jak czytamy w komunikacie, Helios to największa w Polsce sieć kin wielosalowych - posiada 44 obiekty, w których znajduje się 241 ekranów i ponad 49 tys. miejsc. Wszystkie kina Helios są całkowicie wyposażone w cyfrową technologię projekcyjną. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach średniej wielkości, ale jej kina są również obecne w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Łodzi, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Dodatkowo Helios poprzez spółkę zależną powołaną w 2012 roku - Next Film - angażuje się w dystrybucję i produkcję filmów. Helios cieszy się uznaniem tysięcy kinomanów - otrzymał tytuł Superbrands Created in Poland w kategorii „Czas wolny” oraz jest laureatem Konkursu Teraz Polska. Od 2010 roku Helios S.A. jest częścią Grupy Agora (dane za Agorą).
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Fuba DAA 850 ceglasta

Fuba DAA 850 to profesjonalna, włoska antena offsetowa. Łatwa w...

429 zł Więcej...

Konwerter Quatro GM-204

Nowy konwerter Quatro firmy Golden Media GM-204 ze współczynnikiem szumów...

49 zł Więcej...

Odbiornik Golden Interstar Alpha X HEVC HD Multistream

Mały, satelitarny odbiornik HD z DX - Blindscanem, dźwiękiem E-AC3...

249 zł Więcej...
reklama