reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Multimedia Polska: Spadek liczby klientów, wzrost liczby RGU

dodano: 2018-03-12 11:37
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Multimedia Polska/satkurier.pl

Multimedia Polska Operator sieci kablowej Multimedia Polska opublikował wyniki operacyjne i finansowe za 2017 rok. Liczba klientów spadła w tym czasie o 30 tys., za to liczba świadczonych usług RGU wzrosła o 63 tys. Na koniec grudnia ub.r. Multimedia miały około 752.700 klientów i RGU na poziomie około 1.746.600 usług. W zasięgu sieci Multimediów znajduje się 1.700.300 gospodarstw domowych.

Multimedia Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2017 roku sieć Multimedia Polska dodała 79.800 RGU telewizji, straciła 8.400 RGU internetu i 9.000 telefonii. Straciła również 7.800 RGU ubezpieczeń i monitoringu. Wskaźnik RGU/klienta wyniósł 2,32 w porównaniu 2,16 na koniec grudnia 2016 roku.

Na koniec grudnia Multimedia miały 947.800 RGU telewizji, 529.100 RGU internetu, 257.600 telefonii i 12.200 RGU innych usług. 319.900 klientów korzystało z wyłącznie jednej usługi, 314.100 z dwóch usług, a 118.700 z trzech lub więcej usług.

Warto dodać, że Multimedia nie mają już w swojej ofercie usług dostarczania energii i gazu świadczonych w ramach spółki Multimedia Polska Energia, która została sprzedana 21 lipca 2017 roku. Sieć zakończyła też oferowanie ubezpieczeń (od grudnia ub.r.).
 
Multimedia Polska - liczba RGU wideo
Multimedia Polska - liczba RGU telefonii
Multimedia Polska - liczba RGU internetu
Multimedia Polska - liczba klientów
Multimedia Polska - wskaźnik RGU/klienta
Multimedia Polska - ARPU

Przychody Grupy Multimedia Polska w 2017 roku wyniosły 678,4 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Skorygowana EBITDA wyniosła 334,9 mln zł, a marża EBITDA 49,4 proc. Strata netto za 2017 rok wyniosła 1,8 mln zł.

Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska, komentuje sprawę planowanego przejęcia Multimediów Polska przez UPC Polska.
 

- Wyniki za 2017 rok odbiegają od naszych założeń, ale należy pamiętać, w jak specyficznej sytuacji znalazł się nasz biznes w minionym roku. Od października 2016 roku czekamy na decyzję UOKiK w sprawie umowy sprzedaży 100 proc. akcji spółki na rzecz UPC Polska. Do dziś kwestia ta nie została rozstrzygnięta. W takich warunkach prowadzenie biznesu, jego rozwój, planowanie inwestycji jest dalece niekomfortowe - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

- Ponadto musieliśmy w ubiegłym roku podjąć szereg działań przewidzianych w umowie z UPC Polska, tj. na przykład zbyć działalność energetyczną i ubezpieczeniową. Dodatkowym czynnikiem uniemożliwiającym głębsze zmiany organizacyjne był fakt, że zobowiązaliśmy się wobec UPC Polska do sprzedaży biznesu w niezmienionym stanie. Te działania skutkowały dodatkowymi zakłóceniami w funkcjonowaniu firmy i nie pozwalały na optymalizowanie procesów biznesowych - dodaje Andrzej Rogowski.

- Wciąż wierzymy, że transakcja zakończy się powodzeniem, jednak wobec przedłużającego się procesu sprzedaży akcji spółki przygotowujemy się również na scenariusz dalszego prowadzenia biznesu w dotychczasowym układzie właścicielskim. Osobiście oceniam, że brak transakcji zakupu Multimedia Polska przez UPC Polska przyniosłoby znaczącą szkodę dla spółki i jej akcjonariuszy oraz dla rynku kablowego w Polsce, który jest jednym z najbardziej rozdrobnionych rynków w Europie. Aby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, jakie stoją przed polskim i europejskim rynkiem telekomunikacyjnym, procesy konsolidacyjne są nieuniknione, co widzimy na przykładzie innych rynków w Europie i na świecie.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polskie kablówki


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Transmiter HDMI LKV388N do max. 50m

Bezprzewodowy transmiter HDMI Urządzenie pozwala na przesłanie na odległość sygnału...

670 zł Więcej...

Odbiornik Dreambox DM920 Ultra HD 2xS2X MS

Najnowszy odbiornik UHD cenionej marki Dreambox - model DM920 Ultra...

1 599 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ SOLO 4K + dysk 1TB

Vu+ SOLO 4K - najnowszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

1 690 zł Więcej...
reklama