reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: Spadek liczby klientów, wzrost liczby RGU

dodano: 2018-03-12 11:37
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Multimedia Polska/satkurier.pl

Multimedia Polska Operator sieci kablowej Multimedia Polska opublikował wyniki operacyjne i finansowe za 2017 rok. Liczba klientów spadła w tym czasie o 30 tys., za to liczba świadczonych usług RGU wzrosła o 63 tys. Na koniec grudnia ub.r. Multimedia miały około 752.700 klientów i RGU na poziomie około 1.746.600 usług. W zasięgu sieci Multimediów znajduje się 1.700.300 gospodarstw domowych.

Multimedia Polska


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2017 roku sieć Multimedia Polska dodała 79.800 RGU telewizji, straciła 8.400 RGU internetu i 9.000 telefonii. Straciła również 7.800 RGU ubezpieczeń i monitoringu. Wskaźnik RGU/klienta wyniósł 2,32 w porównaniu 2,16 na koniec grudnia 2016 roku.

Na koniec grudnia Multimedia miały 947.800 RGU telewizji, 529.100 RGU internetu, 257.600 telefonii i 12.200 RGU innych usług. 319.900 klientów korzystało z wyłącznie jednej usługi, 314.100 z dwóch usług, a 118.700 z trzech lub więcej usług.

Warto dodać, że Multimedia nie mają już w swojej ofercie usług dostarczania energii i gazu świadczonych w ramach spółki Multimedia Polska Energia, która została sprzedana 21 lipca 2017 roku. Sieć zakończyła też oferowanie ubezpieczeń (od grudnia ub.r.).
 
Multimedia Polska - liczba RGU wideo
Multimedia Polska - liczba RGU telefonii
Multimedia Polska - liczba RGU internetu
Multimedia Polska - liczba klientów
Multimedia Polska - wskaźnik RGU/klienta
Multimedia Polska - ARPU

Przychody Grupy Multimedia Polska w 2017 roku wyniosły 678,4 mln zł, co oznacza nieznaczny spadek o 3 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Skorygowana EBITDA wyniosła 334,9 mln zł, a marża EBITDA 49,4 proc. Strata netto za 2017 rok wyniosła 1,8 mln zł.

Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska, komentuje sprawę planowanego przejęcia Multimediów Polska przez UPC Polska.
 

- Wyniki za 2017 rok odbiegają od naszych założeń, ale należy pamiętać, w jak specyficznej sytuacji znalazł się nasz biznes w minionym roku. Od października 2016 roku czekamy na decyzję UOKiK w sprawie umowy sprzedaży 100 proc. akcji spółki na rzecz UPC Polska. Do dziś kwestia ta nie została rozstrzygnięta. W takich warunkach prowadzenie biznesu, jego rozwój, planowanie inwestycji jest dalece niekomfortowe - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

- Ponadto musieliśmy w ubiegłym roku podjąć szereg działań przewidzianych w umowie z UPC Polska, tj. na przykład zbyć działalność energetyczną i ubezpieczeniową. Dodatkowym czynnikiem uniemożliwiającym głębsze zmiany organizacyjne był fakt, że zobowiązaliśmy się wobec UPC Polska do sprzedaży biznesu w niezmienionym stanie. Te działania skutkowały dodatkowymi zakłóceniami w funkcjonowaniu firmy i nie pozwalały na optymalizowanie procesów biznesowych - dodaje Andrzej Rogowski.

- Wciąż wierzymy, że transakcja zakończy się powodzeniem, jednak wobec przedłużającego się procesu sprzedaży akcji spółki przygotowujemy się również na scenariusz dalszego prowadzenia biznesu w dotychczasowym układzie właścicielskim. Osobiście oceniam, że brak transakcji zakupu Multimedia Polska przez UPC Polska przyniosłoby znaczącą szkodę dla spółki i jej akcjonariuszy oraz dla rynku kablowego w Polsce, który jest jednym z najbardziej rozdrobnionych rynków w Europie. Aby sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, jakie stoją przed polskim i europejskim rynkiem telekomunikacyjnym, procesy konsolidacyjne są nieuniknione, co widzimy na przykładzie innych rynków w Europie i na świecie.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...