W ciągu ostatnich kilku dni abonenci Cyfrowego Polsatu zgłaszali do redakcji satkurier.pl problemy z dostępem do usługi HBO GO z poziomu dekoderów Evobox PVR. Od 13 marca jest rozwiązanie - aktualizacja oprogramowania dla dekoderów, która będzie udostępniania stopniowo. Znamy też przyczynę problemów.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Problem polegał na tym, iż po próbie wejścia pojawia się komunikat: (37-1-0) Serwer HBO Go jest nie dostępny. Sprawdź czy dekoder jest podłączony do sieci Internet.
Jak wynika z informacji klientów operatora publikowanych w sieci, problemy pojawiły się 28 lutego. 13 marca operator umieścił na satelicie aktualizację oprogramowania dla dekodera w trybie poza standardowym cyklem. Rozwiązuje ona powyższy problem.
Co ważne aktualizacja nie zmienia wersji oprogramowania, nadal identyfikuje się ono jako 2.3.0. Zaktualizowana jest aplikacja HBO GO (wygląd, funkcjonalność i możliwości bez zmian, usunięty problem z połączeniem).
Jak wynika z informacji portalu satkurier.pl, tylko tak można było rozwiązać powstały problem, przesyłając oprogramowanie z poprawioną aplikacją. Redakcji nie udało się tego potwierdzić u operatora, ale jak wynika z ustaleń nieoficjalnych usterka wynikła ze zmian wprowadzonych po stronie HBO, w związku z rozwojem usługi HBO GO, o których jednak nie poinformowano wcześniej Cyfrowego Polsatu.
Nowa wersja oprogramowania zostanie pobrana przez dekoder automatycznie, gdy znajdzie się w trybie czuwania. Pobranie nowej wersji można wymusić przechodząc do menu Ustawienia do kategorii Ustawienia sprzętowe i tam wskazując opcję „Aktualizacja oprogramowania”. Dekoder rozpocznie pobieranie nowej wersji, po zakończeniu zaproponuje restart i dokona instalacji.
Proces jest w pełni automatyczny, urządzenie po wszystkim samo uruchomi się na ostatnio oglądanym serwisie. Trwającej aktualizacji nie wolno natomiast przerywać.
Aktualizacja:
Właśnie udostępniliśmy nowe oprogramowanie dla dekoderów EVOBOX, które pozwala na pełne korzystanie z serwisu HBO GO. Dekodery pobiorą je automatycznie w trybie czuwania. Przepraszamy za przejściowe niedogodności w dostępie do serwisu. Wynikały one z przyczyn technicznych od nas niezależnych, związanych z prowadzonymi pracami po stronie nadawcy. Niezbędne okazało się wprowadzenia zmian w oprogramowaniu dekodera, które wdrożyliśmy tak szybko, jak to tylko możliwe, a dziś nowe oprogramowanie jest już dostępne na satelicie
- powiedziała Olga Zomer, rzecznik prasowy Cyfrowego Polsatu dla redakcji satkurier.pl.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.