dodano: 2018-03-20 17:43 | aktualizacja:
2018-03-20 18:01
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Wavemaker
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
41 proc. polskich telewidzów z dostępem do sieci chciałoby kupować dostęp do wybranych pojedynczych kanałów TV, a nie szerokie pakiety dostępne w ofercie operatorów, pokazuje badanie VideoTrack III agencji mediowej Wavemaker. Największe zainteresowanie takim rozwiązaniem okazują klienci platform cyfrowych, a więc ci, którzy mają obecnie dostęp do najszerszej puli kanałów oraz widzowie 25-34-letni, a więc ci, którzy są dziś aktywnymi użytkownikami wideo na życzenie, w tym – serwisów subskrypcyjnych. Wśród 25-34-latków co drugi wolałby kupić pojedyncze wybrane kanały telewizyjne niż całe pakiety z oferty operatorów.
- Wzrost rynku SVOD oznacza rosnącą presję na operatorów płatnej TV. I chociaż wprowadzenie modelu à la carte jest wizją raczej odległą, to ciekawi nas, jakie stacje są dziś motorem sprzedaży pakietów i do których marek widzowie są najbardziej przywiązani - mówi Izabela Albrychiewicz, prezes Wavemaker.
Badanie Videotrack III pokazało, że czołówkę stacji, które internauci wybraliby w modelu pojedynczego zakupu, tradycyjnie tworzą marki premium –
HBO i
Canal+ oraz silne brandy międzynarodowych nadawców –
Discovery i
National Geographic. W przypadku wymienionych stacji odsetek kobiet i mężczyzn zainteresowanych kupowaniem ich osobno okazał się wyrównany, natomiast kanały sportowe, silnie reprezentowane w rankingu, były zdecydowanie bardziej interesujące dla mężczyzn. Po raz pierwszy tak wysoko w rankingu uplasował się
Eleven Sports.
Jak pokazało badanie Wavemaker, 29 proc. polskich widzów za dostęp do jednej stacji skłonnych byłoby zapłacić maksymalnie 5 zł, jedna czwarta badanych od 6 do 10 zł, a 22 proc. od 11 do 20 zł. Aż 8 proc. badanych deklarowała w badaniu kwotę 50 zł, jako ich zdaniem adekwatną wycenę jednego pożądanego kanału.
Badanie VideoTrack III Wavemaker zrealizował w październiku ub.r. metodą CAWI na grupie 2 tys. osób w wieku 16+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.