Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak wynika z raportu, w 2018 roku konsumenci mają spędzić średnio
9,73 godziny dziennie z mediami, co oznacza wzrost z 9,68 godziny w 2017 roku. Dodatkowo GroupM przewiduje, że
czas spędzony w 2018 roku z mediami online będzie po raz pierwszy dłuższy niż ten spędzony z liniową telewizją. Online będzie miało udział na poziomie 38 proc., a telewizja 37 proc.
Wydłużony czas spędzany na mediach online przyczynia się do wzrostu handlu elektronicznego. Dane z e-commerce za 2017 roku do GroupM dostarczyło 35 krajów. Wynika z nich, że wartość skumulowanych transakcji wyniosła
2,105 mld dol., co stanowi wzrost o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego. GroupM przewiduje 15-proc. wzrost w 2018 roku do 2,442 mld dol. lub około 10 proc. całej sprzedaży detalicznej.
GroupM poprosiło respondentów, aby oszacowali udział tradycyjnych operatorów telewizyjnych w porównaniu z mediami online. Z estymacji tych wynika, że graczom telewizyjnym przypadają trzy czwarte wszystkich godzin wideo, ale mniej niż jedna trzecia (29 proc.) godzin wideo online.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.