Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Umowa pomiędzy Liberty Global i Vodafone dotyczy w szczególności sieci kablowej
Unitymedia w Niemczech,
UPC Magyarország na Węgrzech,
UPC România w Rumunii oraz
UPC Česká republika w Czechach. Co istotne porozumienie nie dotyczy działalności UPC DTH, czyli
nie obejmuje platform satelitarnych UPC Direct na Węgrzech, freeSAT w Czechach i Focus Sat w Rumunii.
Transakcja sprzedaży aktywów
Liberty Global do
Vodafone będzie podlegała obowiązkowi zgłoszenia do Komisji Europejskiej w celu uzyskania zgody organów regulacyjnych, co powinno nastąpić w połowie 2019 roku.
Po sfinalizowaniu transakcji Liberty Global nadal będzie jednym z wiodących w Europie dostawców telewizji kablowej i usług szerokopasmowych, ze skonsolidowanymi operacjami w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Belgii, Szwajcarii, Polsce i na Słowacji. Łącznie operator dociera na tych rynkach do
24 mln gospodarstw domowych, świadcząc 26 mln usług telewizji, internetu i telefonii stacjonarnej oraz 6 mln usług mobilnych. Ponadto Liberty Global posiada 50 proc. udziałów w
VodafoneZiggo, spółce joint venture w Holandii, z 4 mln klientów, którzy subskrybują 10 mln usług stacjonarnych i 5 mln usług mobilnych.
Liberty Global, właściciel UPC Polska, od zawsze dynamicznie rozwijało się, umiejętnie przekształcając swój biznes, aby jak najlepiej napędzać innowacje, rozwijać usługi i tworzyć znaczącą wartość dla akcjonariuszy. Transakcja z Vodafonem wpisuje się też w szerszą perspektywę rozwoju branży telekomunikacyjnej, wynikającą z rosnącej konkurencji i potrzeby lepszej obsługi naszych klientów, a także zapewnienia im światowej klasy usług w zakresie internetu i rozrywki. Należy jednak podkreślić, że umowa między Liberty Global a Vodafone nie ma wpływu na naszą działalność w Polsce.
Jako czołowy operator kablowy w Polsce od wielu lat inwestujemy i wprowadzamy innowacje, budując superszybką sieć światłowodową i dostarczając klientom innowacyjne usługi cyfrowe, które są teraz dostępne dla ponad 3,3 milionów gospodarstw domowych. Będziemy się nadal rozwijać w sposób organiczny i poprzez możliwości konsolidacji, gdy takowe się pojawią, a także mocno skoncentrujemy się na rozwoju innowacyjności naszej oferty dla klientów. Naszą ambicją jest dostarczanie im najlepszych na rynku usług, a także wspieranie cyfryzacji i rozwoju gospodarki.
- powiedział Robert Redeleanu, prezes zarządu UPC Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.