dodano: 2018-05-14 17:47 | aktualizacja:
2018-05-16 15:55
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: UPC Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
UPC Polska poinformowało, że dziś obejmuje zasięgiem superszybkiego internetu i telewizji cyfrowej
ponad 3,3 mln mieszkań. W ciągu ostatniej dekady prędkość internetu oferowana przez tę sieć wzrosła ponad siedemnastokrotnie, do
500 Mb/s. Prędkość tę wprowadzono w ubiegłym roku wraz z rebrandingiem oraz nową ofertą
Happy Home. Sukcesywnie zwiększana była też średnia prędkość internetu, z której korzysta dziś
ponad 1 mln klientów UPC. W ciągu ostatnich 5 lat wzrosła ona trzykrotnie, do
130 Mb/s na koniec pierwszego kwartału 2018 roku.
Te zmiany to, jak informuje UPC, efekt prowadzonych od wielu lat inwestycji w rozwój infrastruktury światłowodowej, odpowiadającej na takie wyzwania przyszłości, jak dynamicznie rosnąca konsumpcja danych internetowych: wideo i cyfrowej rozrywki, Internetu rzeczy (IoT). Według prognoz firmy Analysys Mason, liczba przesyłanych miesięcznie danych przez klientów szybkich sieci internetowych tylko w regionie CEE wzrośnie dwukrotnie, z obecnych 101 GB do 210 GB miesięcznie w roku 2022. Natomiast liczba urządzeń podłączonych do internetu, jak prognozuje Cisco, wzrośnie do 27 mld w roku 2021 z 17 mld w roku 2016.
Zdaniem analityków ADL, stosowana przez Liberty Global i UPC technologia DOCSIS 3.1, obok FTTH i 5G, jest jednym z filarów budowy nowoczesnych sieci światłowodowych, które pozwolą sprostać wyzwaniom przyszłości w zakresie transmisji danych. Implementowana właśnie w Polsce
DOCSIS 3.1 oferuje dziś techniczne możliwości przesyłu danych aż
do 10 Gb/s. Dzięki temu UPC Polska będzie mogło zaoferować w tym roku klientom
prędkość 1 Gb/s. Wraz z nią wprowadzi także innowacyjne rozwiązania. Będzie to kolejna wersja modemu
Connect Box, z którego obecnie korzysta ponad
430 tys. klientów w Polsce, wsparta systemem
Smart WiFi, który automatycznie optymalizuje parametry sieci WiFi, zapewniając jak najlepszą jakość transmisji. Dodatkowym rozwiązaniem są
Boostery, które pozwalają na uzyskanie jeszcze lepszego zasięgu sieci WiFi w większych mieszkaniach, a przede wszystkim domach. Uzupełnieniem jest aplikacja
Connect App, której wprowadzenie umożliwi łatwiejsze zarządzanie siecią domową WiFi. Wszystkie powyższe rozwiązania są częścią
GIGAYear, planu UPC Polska utrzymania pozycji lidera jakości oferowanego internetu i rozwiązań cyfrowych na polskim rynku.
Dzięki nowej ofercie produktów UPC Polska ma wszystko, czego potrzeba, aby być numerem jeden w branży Internetu i rozrywki na polskim rynku. Firma w Polsce będzie drugim, po Niemczech, operatorem z grupy Liberty Global, oferującym w tym roku gigabitowe prędkości i innowacyjne rozwiązania, podnoszące jakość domowego WiFi i przenoszące dostęp do cyfrowej rozrywki na wyższy poziom
- powiedział Robert Redeleanu, prezes UPC Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.