reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Liczba abonentów pay-tv tylko nieznacznie wzrosła

dodano: 2018-07-09 14:28
autor: Anita Kaźmierska | źródło: informitv

kanały telewizja TV W pierwszym kwartale 2018 roku liczba abonentów płatnej telewizji na całym świecie spadła o nieco ponad 5 mln (1,14 proc.), wynika z raportu „Multiscreen Index” informitv. Było to częściowo spowodowane zmniejszeniem liczby abonentów w regionie Azji i Pacyfiku, po fuzji Dish TV i Videocon d2h w Indiach. Wykluczając to połączenie, liczba abonentów na całym świecie wzrosła o 1,49 mln (0,36 proc.).

telewizja pay-tv trendy


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przed połączeniem, Dish TV i Videocon d2h miały razem 29,51 mln abonentów. Po połączeniu w marcu, Dish TV miał o 6,9 mln abonentów więcej niż w poprzednim kwartale, chociaż ogólnie rzecz biorąc widoczna była strata w liczbie 6,51 mln abonentów w porównaniu z poprzednią łączną sumą. Wyłączając Dish TV i Videocon d2h, liczba abonentów na całym świecie wzrosła o 1,49 mln (0,36 proc.), co jest najniższym kwartalnym wzrostem. Średni kwartalny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat wyniósł około 4,5 mln, czyli 1,15 proc.

Dish TV w Indiach miał na koniec pierwszego kwartału 23 mln abonentów, co dało mu pierwsze miejsce w rankingu „Multiscreen Index”, wyprzedzając amerykańskich operatorów Comcast z 21,21 mln i DirecTV z 20,27 mln abonentów. AT&T wciąż ma więcej abonentów w całych Stanach Zjednoczonych, łącznie 25,32 mln, w tym dla usług U-verse i DirecTV Now. AT&T ma największą liczbę abonentów jako grupa - 38,89 mln w obu Amerykach, o 93 tys. więcej.

Liczba abonentów w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wzrosła w pierwszym kwartale o zaledwie 0,19 mln, a 10 największych z nich straciło 112 tys. abonentów, pomimo wzrostów Sky, Rostelcom i Cyfrowego Polsatu. Sky ma 22,9 mln klientów w całej Europie, co stanowi wzrost o 38 tys. Największa strata dotyczy Canal+ International, który w pierwszym kwartale stracił 212 tys. abonentów.

Usługi satelitarne w Stanach Zjednoczonych nadal odnotowywały straty abonentów - DirecTV stracił 188 tys., a Dish Network 185 tys. abonentów. 10 największych usług w Stanach Zjednoczonych straciło w pierwszym kwartale 212 tys. abonentów, a tylko trzy z nich odnotowały wzrosty. Największy z nich odnotowano dla usługi online DirecTV Now, która dołączyła 336 tys. abonentów, uzyskując łączną liczbę 1,42 mln abonentów. Sling TV od DISH Network dołączył 91 tys., co dało łącznie 2,3 mln abonentów.

Sling TV i DirecTV Now regularnie podają liczby abonentów, dlatego „Multiscreen Index” obejmuje kategorię dystrybucja online, obok sieci kablowych, satelitarnych i telekomunikacyjnych. Z łączną liczbą 3,71 mln abonentów online jest znacznie mniejsza niż dla dystrybucji satelitarnej (182,12 mln abonentów).

Kategoria online nie obejmuje innych usług wielokanałowych, takich jak YouTube TV, dla których liczby nie są dostępne. Nie obejmuje też liczb dla usług online, takich jak Now TV w Wielkiej Brytanii, która jest obecnie zliczana pod satelitę, ponieważ Sky nie podaje oddzielnych danych.

„Multiscreen Index” nie obejmuje usługi Netflix, która ma 55,09 mln płacących abonentów w Stanach Zjednoczonych i kolejne 63,82 mln w innych krajach, ale nie kwalifikuje się jako usługa telewizji wielokanałowej.

Jednak 94 spośród 100 usług w rankingu, w tym prawie wszystkie z obu Ameryk i Europy, oferują pewną formę dostępu wieloekranowego obok tradycyjnej telewizji. 95 proc. gospodarstw domowych subskrybujących usługi zawarte w „Multiscreen Index” ma dostęp do multiscreenu. W rzeczywistości wskaźnik używania usług wieloekranowych jest znacznie niższy.
 

- Tylko 48 ze 100 usług w Indeksie odnotowało wzrost liczby abonentów w pierwszym kwartale. Nie obejmuje to niektórych usług, które publikują dane tylko raz lub dwa razy w roku - powiedział William Cooper, jeden z autorów „Multiscreen Index” informitv.

10 serwisów o największych kwartalnych wzrostach zwiększyło liczbę abonentów o 8,53 mln, chociaż 6,9 mln dodanych do Dish TV było wynikiem przejęcia, a nie wzrostu organicznego. Wyłączając Dish TV pozostałe 10 usług zyskało 1,63 mln abonentów. To mniej niż połowa wzrostu 10 największych usług w tym samym kwartale rok wcześniej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...