dodano: 2008-02-22 10:19 | aktualizacja:
2008-02-22 10:50
autor: Janusz Sulisz |
źródło: www.fabryka-mediow.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Fabryka Mediów Sp. z o.o., z Łodzi jest nadawcą satelitarnym programu telewizyjnego Patio TV.
Kanał Patio TV emitowany będzie codziennie, nie mniej niż 17 godzin na dobę. Skierowany jest do osób w wieku 15-35 lat. W programie znajdą się cykliczne audycje związane z nowatorskimi rozwiązaniami w dziedzinie nauki i edukacji twórczej oraz wiele innych: o filmie, muzyce, modzie, zdrowiu, sportach ekstremalnych, audycje kulinarne.
Celem programowym telewizji PatioTV jest uzmysłowienie odbiorcom możliwości współtworzenia kanału telewizyjnego, co jest nowością nie tylko w Polsce, ale i w Europie.
PatioTV daje młodym, ambitnym ludziom szansę zaistnienia na antenie, zaprezentowania swoich umiejętności i opinii. Nowy kanał będzie lansować trendy, pobudzając widzów do pozytywnego i kreatywnego działania. Chcemy w ten sposób wypełnić pewną niszę na rynku, bo takich kanałów aktualnie w ofercie polskich nadawców brakuje.
Nowy kanał da młodemu człowiekowi możliwość poznania świata, pokażemy jak można żyć i korzystać z dóbr cywilizacyjnych, pomożemy odkryć młodym ludziom ich wewnętrzne możliwości.
Łódź jest doskonałym miejscem, gdzie taki projekt może się w pełni realizować. Co roku uczelnie kształcące w kierunkach związanych z przemysłem filmowym i telewizyjnym wypuszczają utalentowanych absolwentów przygotowanych do pracy w mediach. I właśnie oni mają teraz szanse tworzenia programów i zaistnienia na antenie kanału telewizyjnego Fabryki Mediów.
Start kanału telewizyjnego na platformie Eutelsat zaplanowany jest na wrzesień 2008, pierwsze produkcje już rejestrowane są w studiach telewizyjnych. Produkcje przygotowują studenci łódzkiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, gdzie realizowane są takie kierunki kształcenia jak: realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, kulturoznawstwo, studium aktorskie.
Siedziba firmy mieści się w zrewitalizowanych obiektach pofabrycznych przy ul. Pomorskiej 69/71 w Łodzi. Znajdują się tam dwa nowoczesne w pełni wyposażone w sprzęt broadcastowy studia telewizyjne.
Fabryka Mediów jest pierwszym nadawcą satelitarnego programu telewizyjnego z siedzibą w Łodzi.
Zaplecze techniczne stacji Patio TV
Baza produkcyjna składa się z dwóch hal zdjęciowych: pierwsza o powierzchni 171 m2 i druga o powierzchni 175 m2 a w przyszłości także hala nr 3 o powierzchni 360 m2 Pomieszczenia produkcyjne są w pełni klimatyzowane a ich parametry akustyczne są zgodne z wytycznymi OIRT.
Baza produkcyjna zrealizowana jest w klasie broadcast. W pierwszej fazie składać się będzie z dwóch niezależnych systemów. Każdy system w pełni cyfrowy z transmisją sygnału typu SDI zawiera trzy tory kamerowe w wersji TRIAX z możliwością łatwego zestawienia torów sześcio-kamerowych. Uzupełnieniem kamer studyjnych są kamkordery DVCAM. Zastosowano także miksery wizyjne i rekordery dyskowe firmy Grass Valley oraz rekordery taśmowe firmy SONY.
Elementem wyposażenia technicznego należącym do Telewizji Fabryki Mediów jest kompletny playout emisyjny angielskiej firmy ON-AIR Systems Ltd.
Baza postprodukcyjna obejmuje cztery w pełni klimatyzowane pomieszczenia montażowe. Postprodukcja zbudowana jest w oparciu o systemy firmy AVID. Podstawą systemu jest sieciowy system składowania materiałów Avid Unity LANshare EX z macierzą dyskową o pojemności 60TB, fiber channel i gigabitowym Ethernetem. Stanowiska montażowe wyposażone są w Avid Media Composer Software Mojo, Avid Pro Tools LE dla montażu dźwięku.
Mirosław Żuławnik objął stanowisko Dyrektora Programowego nowego projektu telewizyjnego Patio TV, poprzednio pracował w TVP S.A (od 1994 roku) między innymi jako: reporter w Panoramie, zastępca kierownika Redakcji Publicystyki TVP 1 oraz szef Redakcji Publicystyki i Edukacji TVP Kultura. Ma także duże doświadczenia prasowe, był dziennikarzem tygodnika Veto i Cash oraz zastępcą redaktora naczelnego lokalnego pisma „Wieści Podwarszawskie”.
- Projektowany program został oceniony pozytywnie, bowiem jest on jedyną na polskim rynku telewizyjnym propozycją programu wyspecjalizowanego edukacyjno-poradnikowego skierowaną do grupy wiekowej w przedziale 15-30 lat.... - czytamy w uzasadnieniu przyznania koncesji napisanym przez KRRiTV.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.