reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Stacja Patio TV wystartuje we wrześniu 2008

dodano: 2008-02-22 10:19 | aktualizacja: 2008-02-22 10:50
autor: Janusz Sulisz | źródło: www.fabryka-mediow.pl

Patio-TV_logo_sk.jpg Start nowego, polskiego kanału telewizyjnego Patio TV z satelity Eutelsatu (Hot Bird?) zaplanowany jest na wrzesień 2008. Pierwsze produkcje już są rejestrowane są w studiach telewizyjnych w Łodzi. Fabryka Mediów z Łodzi otrzymała koncesję od KRRiT w dniu 2 października 2007r. Patio TV ma nadawać program o charakterze poradnikowo-edukacyjnym.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Fabryka Mediów Sp. z o.o., z Łodzi jest nadawcą satelitarnym programu telewizyjnego Patio TV.

Kanał Patio TV emitowany będzie codziennie, nie mniej niż 17 godzin na dobę. Skierowany jest do osób w wieku 15-35 lat. W programie znajdą się cykliczne audycje związane z nowatorskimi rozwiązaniami w dziedzinie nauki i edukacji twórczej oraz wiele innych: o filmie, muzyce, modzie, zdrowiu, sportach ekstremalnych, audycje kulinarne.

Celem programowym telewizji PatioTV jest uzmysłowienie odbiorcom możliwości współtworzenia kanału telewizyjnego, co jest nowością nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

PatioTV daje młodym, ambitnym ludziom szansę zaistnienia na antenie, zaprezentowania swoich umiejętności i opinii. Nowy kanał będzie lansować trendy, pobudzając widzów do pozytywnego i kreatywnego działania. Chcemy w ten sposób wypełnić pewną niszę na rynku, bo takich kanałów aktualnie w ofercie polskich nadawców brakuje.

Nowy kanał da młodemu człowiekowi możliwość poznania świata, pokażemy jak można żyć i korzystać z dóbr cywilizacyjnych, pomożemy odkryć młodym ludziom ich wewnętrzne możliwości.

Łódź jest doskonałym miejscem, gdzie taki projekt może się w pełni realizować. Co roku uczelnie kształcące w kierunkach związanych z przemysłem filmowym i telewizyjnym wypuszczają utalentowanych absolwentów przygotowanych do pracy w mediach. I właśnie oni mają teraz szanse tworzenia programów i zaistnienia na antenie kanału telewizyjnego Fabryki Mediów.

Start kanału telewizyjnego na platformie Eutelsat zaplanowany jest na wrzesień 2008, pierwsze produkcje już rejestrowane są w studiach telewizyjnych. Produkcje przygotowują studenci łódzkiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, gdzie realizowane są takie kierunki kształcenia jak: realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego, dziennikarstwo i komunikacja społeczna, kulturoznawstwo, studium aktorskie.

Siedziba firmy mieści się w zrewitalizowanych obiektach pofabrycznych przy ul. Pomorskiej 69/71 w Łodzi. Znajdują się tam dwa nowoczesne w pełni wyposażone w sprzęt broadcastowy studia telewizyjne.
Fabryka Mediów jest pierwszym nadawcą satelitarnego programu telewizyjnego z siedzibą w Łodzi.

Zaplecze techniczne stacji Patio TV

Baza produkcyjna składa się z dwóch hal zdjęciowych: pierwsza o powierzchni 171 m2 i druga o powierzchni 175 m2 a w przyszłości także hala nr 3 o powierzchni 360 m2 Pomieszczenia produkcyjne są w pełni klimatyzowane a ich parametry akustyczne są zgodne z wytycznymi OIRT.

Baza produkcyjna zrealizowana jest w klasie broadcast. W pierwszej fazie składać się będzie z dwóch niezależnych systemów. Każdy system w pełni cyfrowy z transmisją sygnału typu SDI zawiera trzy tory kamerowe w wersji TRIAX z możliwością łatwego zestawienia torów sześcio-kamerowych. Uzupełnieniem kamer studyjnych są kamkordery DVCAM. Zastosowano także miksery wizyjne i rekordery dyskowe firmy Grass Valley oraz rekordery taśmowe firmy SONY.
Elementem wyposażenia technicznego należącym do Telewizji Fabryki Mediów jest kompletny playout emisyjny angielskiej firmy ON-AIR Systems Ltd.

Baza postprodukcyjna obejmuje cztery w pełni klimatyzowane pomieszczenia montażowe. Postprodukcja zbudowana jest w oparciu o systemy firmy AVID. Podstawą systemu jest sieciowy system składowania materiałów Avid Unity LANshare EX z macierzą dyskową o pojemności 60TB, fiber channel i gigabitowym Ethernetem. Stanowiska montażowe wyposażone są w Avid Media Composer Software Mojo, Avid Pro Tools LE dla montażu dźwięku.

Mirosław Żuławnik objął stanowisko Dyrektora Programowego nowego projektu telewizyjnego Patio TV, poprzednio pracował w TVP S.A (od 1994 roku) między innymi jako: reporter w Panoramie, zastępca kierownika Redakcji Publicystyki TVP 1 oraz szef Redakcji Publicystyki i Edukacji TVP Kultura. Ma także duże doświadczenia prasowe, był dziennikarzem tygodnika Veto i Cash oraz zastępcą redaktora naczelnego lokalnego pisma „Wieści Podwarszawskie”.

- Projektowany program został oceniony pozytywnie, bowiem jest on jedyną na polskim rynku telewizyjnym propozycją programu wyspecjalizowanego edukacyjno-poradnikowego skierowaną do grupy wiekowej w przedziale 15-30 lat.... - czytamy w uzasadnieniu przyznania koncesji napisanym przez KRRiTV.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...