dodano: 2008-09-11 22:55 | aktualizacja:
2008-09-12 03:19
autor: Daniel Gadomski |
źródło: SatKurier.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kiedyś MTV wyznaczało trendy w świecie muzyki. Dobry teledysk emitowany na antenie tej stacji pozwalał artystom na osiągnięcie sukcesu na globalną skalę. Dzisiaj, choć teledyski wciąż są dostępne na głównej antenie MTV, to wypełniają głównie czas poza prime time - np. godziny nocne i poranne. Z czasu najlepszej oglądalności wideoklipy wyparły programy randkowe, w których uczestniczka wybiera partnera po obejrzeniu pokojów kilku kandydatów lub uczestnik wybiera partnerkę po randkach z kilkoma matkami kandydatek.
Szefostwo MTV tłumaczy taki stan rzeczy mniejszą oglądalnością programów muzycznych od rozrywkowych (podobno jest dwukrotnie więcej widzów na randkowe i inne propozycje). W Polsce anteną adresowaną do amatorów muzyki młodzieżowej jest Viva Polska, lecz i tam nie o każdej porze doby można obejrzeć teledyski. Na bardziej rozwiniętych rynkach europejskich dla osób zainteresowanych samymi wideoklipami funkcjonują odpowiednie kanały (np. MTV Music, NRJ Hits, M6 Music Hits, MCM Top). W Polsce z trudem dystrybucję zdobywają anglojęzyczne MTV Hits i MTV Dance. Być może katalizatorem dla ich rozwoju byłaby polska wersja jednej ze stacji.
Szkoda, że nie ma w Polsce innej formuły kanału młodzieżowego niż obrana przez koncern Viacom i 4fun.tv, którego od Vivy Polska różnią głównie emitowane gatunki muzyczne. Aż prosiłaby się stacja adresowana do ambitniejszej młodzieży, która ma ochotę na obejrzenie dobrego serialu, filmu dotykającego jej tematyki. Młodzieży, która bardziej niż kolejnymi perypetiami „randkowiczów” z MTV jest zainteresowana np. meczami piłkarskimi pomiędzy liceami i uczelniami wyższymi. Młodych ludzi, którzy chcą na antenie pokazać swoje talenty muzyczne albo obejrzeć dobry talk-show z ich rówieśnikami na każdy temat.
Na horyzoncie jest kilka projektów, które mogą dotrzeć do ludzi w wieku 16-24 lat (Pino TV, Patio TV, RMF Maxxx TV, kanał młodzieżowy Eski, czy też projekt Polsatu). Obawiam się jednak, że nie będzie im łatwo zaczepić się na rynku bez inwestora z branży telewizyjnej. Z kolei projekt Polsatu ma być według nieoficjalnych informacji usytuowany w kierunku interaktywnego kanału.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.