reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Problem śmieciowych kanałów

dodano: 2008-10-19 00:08 | aktualizacja: 2008-10-19 03:00
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl

Kiedyś na Hot Birdzie i Astrze było ich łącznie kilkanaście, dzisiaj są setki. Mowa o kanałach ogłoszeniowo-planszowych, czy całodobowych reklamówkach infolinii erotycznych. Są coraz większą zmorą dla użytkowników tunerów satelitarnych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Śmieciowe kanały” to konieczność gruntownego porządkowania swojej listy programowej na tunerze, dodatkowe kłopoty z zabezpieczeniem niepożądanych treści przed dziećmi (erotycznych stacji reklamowych przybywa jak grzybów po deszczu), w końcu mniej miejsca na transponderach na atrakcyjne kanały. Wybór jest szeroki, bo z Astry możemy oglądać np. planszowy niemieckojęzyczny kanał poświęcony senatoriom i uzdrowiskom w Polsce, czy stację z ofertami turystycznymi na Majorce. Największą część stanowią jednak oferty telefonicznych „partyline”. O ile na Astrze są to niemieckie infolinie, to na Hot Birdzie królują arabskie. Włosi z kolei mogą się poszczycić licznymi kanałami ze sprzedażą np. dywanów, czy biżuterii. Zastanawiam się jak opłaca się tworzyć takie kanały! Przecież mimo niższych kosztów emisji satelitarnej niż jeszcze na początku „cyfrowej ery”, są to wciąż niemałe pieniądze. Przy nich nasza Polonia1 to szczyt jakości.

Polacy na szczęście nie mają do dyspozycji gamy „kanałów śmieciowych”. Chociaż takie pomysły się pojawiają (m.in. ostatnie uruchomienie Anonse.tv), nie są one dostępne drogą satelitarną - przynajmniej na razie. Powód do zmartwień mają za to abonenci sieci kablowych. Nie mamy niczym Włosi własnego satelity, Internet staje się coraz bardziej powszechny, a wraz z jego rozwojem takie projekty są wątpliwe biznesowo. Nie mniej jednak na początku roku poznańska telewizja WTK uruchomiła kanał z ogłoszeniami motoryzacyjnymi. W wypadku powodzenia projektu rozważa jeszcze podobny o tematyce nieruchomości (chyba, że ostatni kryzys na tym rynku zweryfikuje te plany!). Powodzenie wydaje się być jednak wątpliwe, bo stacja nie wnosi nic nowego na rynek poza tym, co oferowały już aukcyjne portale internetowe i „telegazety” prowadzone przez operatorów kablowych. Uruchomiony w kwietniu Anonse.tv na razie włączyły do oferty tylko mniejsze sieci kablowe - m.in. Inea, Toya, Elsat, City Net i Gawex.

O wiele atrakcyjniej wygląda też w przeważającej części planszowo-ogłoszeniowy kontent dostępny w środkach transportu miejskiego, czy restauracjach np. McDonalda w Warszawie i innych dużych miastach. Raczej nie ma co spodziewać się jego szybkiego pojawienia się na satelicie. Chociaż w kilku krajach europejskich media przeznaczone do użytku mobilnego korzystają z tej drogi dosyłu do swoich placówek (we Włoszech np. działa McDonald’s Radio). Kiedyś tego typu kanałów - w tym DaimlerChrysler TV i Wella TV - było więcej, ale duże koncerny postawiły na emisję korporacyjnych telewizji w Internecie, co jest tańsze.
W przypadku dostępnej w miejscach publicznych mobilnej telewizji, „na bezrybiu i rak rybia”, więc nawet powtarzane wielokrotnie i rzadko aktualizowane zajawki artykułów portalu Gazeta.pl stanowią jakieś uprzyjemnienie podróży metrem. Podczas oczekiwania na pociąg na peronie zawsze możemy obejrzeć reklamówkę kanału Eurosport HD, Discovery HD czy Filmbox HD (ciekawy i pewnie bardzo tani pomysł na promocję kanałów tematycznych!). Wideoklipy rodem z McDonalda przy zajadaniu Big Maca, opatrzone scrollem z informacjami portalu Dziennik.pl to też przyzwoity pomysł. Gorzej w hipermarketach Carrefour, gdzie autorzy mobilnej telewizji raczą nas reklamówkami produktów i usług, krzykliwą oprawą muzyczną - niekiedy pojawiają się też treści informacyjne, takie jak pogoda, czy wyniki meczów piłkarskich, jak np. podczas Euro 2008.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...