reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Polska: 20.000 nowych abonentów platform dziennie

dodano: 2008-12-09 14:40 | aktualizacja: 2008-12-13 02:16
autor: Janusz Sulisz/ Anita Dąbek | źródło: inf. wł.

polska_flaga_sk.jpg Z nieoficjalnych informacji wynika, że do bazy abonentów polskich platform cyfrowych dołącza ponad 20 tys. nowych klientów dziennie. Liderem pod tym względem jest Cyfra+, której przybywa ponad 10 tys. abonentów dziennie. Z tyłu pod tym względem są Cyfrowy Polsat z ponad 5 tys. i platforma n + Telewizja na Kartę (TNK) również z ponad 5 tys. nowych klientów dziennie.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

Wynika z tego, że zainteresowanie ofertą platformą CYFRA+ jest porównywalne z zainteresowaniem pozostałymi polskimi platformami (Cyfrowy Polsat, n i TNK) łącznie. Generalnie takiego rekordowego roku nie było w historii płatnej telewizji w Polsce - Polacy kupują pay-tv na potęgę - nie ma żadnego kryzysu!

Pobito wszelkie rekordy sprzedaży miesięczne, dzienne, czy nawet ....godzinowe! Do tego płatna telewizja sprzedaje się wszystkim operatorom, nawet niedostrzeganej platformie Orange czy sprzedawcom niszowej oferty kart erotycznych czy MTV unlimited.

W pierwszych dniach nowej promocji platforma CYFRA+ podpisywała podobno ponad 14.000 nowych umów dziennie, co jest absolutnym rekordem od początku istnienia CYFRY+. Obecnie liczba nowych klientów spadła do 10.000, ale to i tak bardzo dużo jak na polski rynek i nie tak dawny zastój we wzroście liczby abonentów tej platformy. Jeśli ruszy w terminie 12 grudnia usługa VOD, to całkiem możliwe, że Cyfrze+ zabraknie terminali PVR z dyskiem, choć na razie zaprzecza ona, że takie braki mogą nastąpić.

Duży wpływ na obecne zainteresowanie CYFRĄ+ miało kilka czynników:

1. rewelacyjna oferta pod względem cen w promocjach,
2. wymiana kart kodowych w Cyfrze+, a pośrednio także w Cyfrowym Polsacie, bo zostały zablokowane wszystkie opcje pirackiego oglądania najpopularniejszych polskich stacji,
3. dobrze przygotowana kampania reklamowa,
4. szeroka oferta programowa od pakietu najtańszego po kanały Premium,
5. poniekąd zapowiedź końca TVN w analogowym przekazie satelitarnym (analogowcy biorą dekodery płatnych platform).

Platformie Cyfrowy Polsat pomogła decyzja o rezygnacji z podatnej na piractwo starszej wersji systemu Nagravision, oznaczonej cyfrą 2. Niestety Cyfrowy Polsat nieco się ociąga z końcem Nagry 2 (dopiero 5 stycznia 2009), bo jeszcze bardziej przyciągnąłby "lewych" abonentów do oferty swojej platformy. A tak to "lewi" abonenci często kierują się ku taniej ofercie TNK lub ew. Cyfry+. Sprzedaż Cyfrowego Polsatu jest dużą, ale też pdoobna do zeszłorocznej. Nie ma aż tak wielkiego zainteresowania Cfrowym Polsatem jak rok temu, a wynika to z tego, że klienci szukają urozmaiconej oferty, kupują dekodery, karty różnych platform.

Zauważyć można, że CYFRA+ szybko zwiększyła liczbę punktów dystrybucyjnych o ponad 300 za kwartał. Znawcy rynku nawet twierdzą, że jakoby CYFRA+ ma w planach pokrycie sieci dystrybucyjnej Cyfrowego Polsatu w 95 procentach. Przedstawiciele CYFRY+ zdecydowanie zaprzeczyli temu. Gdyby tak było, to oznaczałoby to, że głównym konkurentem Cyfrowego Polsatu pod względem rozwoju sieci dystrybucji może być CYFRA+, a nie najmłodsza platforma n i TNK.

Bardzo dynamicznie rozwija się platforma n oraz jej "dziecko" - Telewizja na kartę. Dobrze przygotowane promocje spowodowały, że n sprzedaje bardzo subskrypcji z nbox recorderami. Aktualnie jest to ponad 50 proc. w stosunku do białych nboxów HDTV. Przypomnijmy, że na starcie platformy n sprzedaż była 10-20 proc. nbox recorderów w porównaniu do zwykłych nboxów. Teraz tendencja się coraz bardziej zmienia i to do tego stopnia, że nbox recordery są limitowane na punkty, bo zaczyna ich brakować z opóźnionych dostaw z fabryki ADB z Tajlandii (strajki na lotniskach!). Coraz większą popularność zyskuje usługa VOD, a to także wykorzystanie nbox recordera. Największym zainteresowaniem cieszą się kolekcja nScreen z serialami oraz Premiery VOD.

Jest więcej jak pewne, że sama telewizja n z nadmiarem przekroczy spodziewaną od dawna liczbę 0,5 mln abonentów, chyba że zabraknie jej sprzętu. Do tego dojdzie zapewne znaczący wzrost abonentów tańszej usługi TNK. Sprzedano na rynek ponad 100.000 gotowych zestawów z TechniSata i jeszcze ponad połowę tej liczby samych kart TNK. Poza tym zamówiono kolejną partię 100.000 zestawów z zakładów TechniSata z Obornik Śląskich.  Za sprzedaż TNK oprócz wybranych firm tv-sat wzięły się dużę sieci sprzedaży AGD-RTV oraz telewizja zakupowa Mango, co w połączeniu z zapowiedzią końca TVN w analogu i czasowym zakodowaniem TVN tylko w Nagra 3 dla Cyfrowego Polsatu, spowodowało boom na rynku. Wzrosła sprzedaż i aktywacje kart TNK na poziomie grubo ponad kilka tysięcy dziennie. Wcześniej było to zdecydowanie poniżej 1000 aktywacji dziennie.

Wzrasta sprzedaż kart TNK zagranicę, m.in. do krajów, gdzie jest dużo zatrudnionych Polaków, głównie Niemcy, Wielka Brytania, Irlandia, Norgwegia i Czechy. Wszystko to pozwala myśleć, że TNK może liczyć na 150.000-180.000 aktywnych kart. Licząc, że start TNK był 3 października, to za 3 miesiące to doskonały wynik, który podbuduje ITI i TVN, by jeszcze aktywniej wzmocnić ofertę TNK o karty z ofertą HD, czyli TNK HD lub od lutego 2009 dodać do obu tych ofert kanały tematyczne Polsatu, a najlepiej Polsat do niepłatnych kanałów TNK.

O dziwo, lekceważona czwarta, polska platforma Orange ma już blisko 170.000 abonentów (licząc razem z Videostradą). Podobno jest to główną zasługą reklamy za 20 mln zł, w której udział wziął znany polski aktor Zbigniew Zamachowski. To zadziałało tak dobrze, że Orange niespodziewanie może wykazać się znaczącym wzrostem na poziomie płatnej telewizji w Polsce. Do tego wszystkiego zabrakło w Orange anten z konwerterami (teraz trudno je już zamówić!) i samych zestawów. Widać więc, że platforma Orange nie do końca rozpoznała rynek, albo nie spodziewała się wielkiego boomu.

Rynek płatnej telewizji w Polsce zdecydowanie się spłaszczył, rozłożył na więcej graczy
, a mimo tego wszyscy nadal "łapią" klientów, a więc i dochody wzrastają, a nie spadają. Do gry weszly cyfrowe kablówki. Mimo tego platformom satelitarnym udaje się też coraz więcej zarobić na klientach (rośnie ARPU i platform z uslugami dodanymi lub kanałami Premium), a z drugiej strony powstają tanie, prawie że niszowe projekty pakietów (TNK, MTV, erotyka), które powodują coraz większe urozmaicenie, a do tego generują wzrost zakupów modułów, nowych odbiorników, konwerterów, anten i osprzętu, dając pracę setkom instalatorów. Najlepszym przykładem jest ogromny wzrost sprzedaży modułów Conax w Polsce, głównie za sprawą kart TNK, ale także MTV unlimited z Astry.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...