dodano: 2011-03-17 14:15 | aktualizacja:
2011-03-17 14:48
autor: Anita Dąbek |
źródło: CP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Współczynnik odpływu abonentów (churn) za okres 12 miesięcy zakończony 31 grudnia 2010 roku wzrósł do
10,3 proc. w porównaniu do 8,2 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2009 roku.
Wskaźnik odpływu abonentów Pakietu Familijnego wzrósł do
11,8 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku z 9,4 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2009 roku, zaś wskaźnik odpływu abonentów
Pakietu Mini wzrósł do
4,6 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku z 2,9 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 31 grudnia 2009 roku.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego w okresie trzech miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku wyniósł
42,5 zł i wzrósł o 4,4 proc. w stosunku do 40,7 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta
Pakietu Mini wzrósł o 21,6 proc. do
11,8 zł z 9,7 zł w analogicznym okresie 2009 roku.
Średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,7 proc. do
36,0 zł w okresie trzech miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku z 34,7 zł w analogicznym okresie 2009 roku. W 2010 roku średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,8 proc. do
35,9 zł z 34,6 zł w 2009 roku.
Średni miesięczny przychód na abonenta Pakietu Familijnego wzrósł w 2010 roku o 4,5 proc. do
42,1 zł z 40,3 zł w 2009 roku. Średni miesięczny przychód na abonenta
Pakietu Mini wzrósł o 20,7 proc. do
11,1 zł z 9,2 zł w 2009 roku.
Średni koszt pozyskania abonenta (SAC) spadł o 14,2 proc. do
123,2 zł w okresie trzech miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku z 143,6 zł w analogicznym okresie 2009 roku. Średni koszt pozyskania abonenta spadł o 3 proc. do
128,1 zł w okresie dwunastu miesięcy zakończonym 31 grudnia 2010 roku z 132 zł w analogicznym okresie 2009 roku.
We wrześniu 2008 roku operator rozpoczął świadczenie usług telefonii komórkowej, a 1 lutego 2010 roku rozpoczął świadczenie usług dostępu do szerokopasmowego Internetu. Od czerwca 2010 roku oferuje swoim klientom wszystkie trzy usługi w ramach pakietu Multioferta.
Na dzień 31 grudnia 2010 roku z
usług telefonicznych Cyfrowego Polsatu korzystało
95.870 klientów (wzrost o 66.545 klientów w porównaniu do 31 grudnia 2009 roku), natomiast z
usług dostępu do Internetu korzystało
25.615 klientów.
Całkowite skonsolidowane przychody ze sprzedaży usług, produktów, towarów i materiałów w 2010 roku wzrosły o 17 proc. do
1.482.463 zł z 1.266.137 zł w 2009 roku. Zysk netto wyniósł
258.470 zł w porównaniu do 230.319 zł w poprzednim roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.