dodano: 2011-05-12 10:04 | aktualizacja:
2011-05-12 10:17
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody płatnej telewizji wzrosły o 38 mln zł, czyli 28 proc. rok do roku i wyniosły
176 mln zł. Podstawowym czynnikiem był wzrost liczby abonentów o 15 proc. rok do roku do 830 tysięcy, wraz z 5 proc. wzrostem ARPU. W efekcie, przyrost przychodów z usług abonamentowych wyniósł
33 mln zł. Liczba klientów przedpłaconych usług HD wzrosła do
38 tys. klientów, dodając kolejne 5 mln zł do przychodów segmentu.
EBITDA poprawiło się o 23 mln zł rok do roku do poziomu -2 mln zł. Wysoki poziom dźwigni operacyjnej wraz z dokładnie zarządzaną bazą kosztów pozwoliły przełożyć blisko dwie trzecie wzrostu przychodów bezpośrednio na wynik EBITDA. Głównymi obszarami, w których koszty były wyższe niż rok temu były zmienne koszty treści programowych związane ze wzrostem liczby abonentów i klientów, jak również koszty dekoderów sprzedawanych klientom TNK.
Markus Tellenbach, Prezes Zarządu Grupy TVN powiedział:
Wyniki Grupy TVN w pierwszym kwartale odzwierciedlą przede wszystkim zróżnicowanie naszego modelu biznesowego oraz postęp jakiego dokonaliśmy w działalności płatnej telewizji w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Platforma n ma największy udział we wzroście przychodów i EBITDA Grupy, co potwierdza naszą strategiczną decyzję o dywersyfikacji źródeł przychodów na obszary pozareklamowe. Nadal jednak korzystamy ze wzrostu rynku reklamy, który zgodnie z naszymi oczekiwaniami przyczynił się do dwucyfrowego wzrostu przychodów i rentowności w segmencie Online. Na tle niższego niż oczekiwany przez naszą branżę wzrostu rynku reklamy telewizyjnej, podjęliśmy szereg działań niezbędnych do utrzymania wiodących udziałów w oglądalności przy jednoczesnym zabezpieczeniu rentowności. Przy silnej pozycji naszej działalności w segmentach płatnej telewizji i Online pozostajemy również optymistami co do długoterminowych perspektyw wzrostu dla segmentu telewizyjnego. Konsekwentnie realizujemy nasze strategiczne inicjatywy, w tym wprowadzenie pakietowej oferty usług platformy n i TP S.A. Budowanie wartości dla udziałowców jest w centrum naszych działań i z radością podzielę się z Państwem dalszymi postępami w operacyjnych i finansowych wynikach Grupy TVN.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.