dodano: 2012-03-05 20:03 | aktualizacja:
2012-03-06 10:27
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Aplikacje.tv/ARBG
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
13 marca to właściwy moment do dalszej dyskusji na temat przyszłości
Smart TV. Jesteśmy już po światowych premierach sprzętu RTV, które miało miejsce podczas CES 2012 w Las Vegas. Producenci telewizorów dopiero teraz mogą zaprezentować w Polsce nowe linie produktów na 2012 rok. Podczas tej konferencji przedstawiciele takich firm jak
Philips, Panasonic, Sony, Samsung i LG zaprezentują nowe możliwości telewizorów Smart TV oraz zasady współpracy z firmami zainteresowanymi dystrybucją i publikacją własnych treści w aplikacjach telewizyjnych.
Rynek Smart TV jest teraz na etapie dynamicznego wzrostu. Z roku na rok coraz tańsze telewizory wyposażane są w złącze umożliwiające podłączenie do Internetu. Rozwija się też oprogramowanie w telewizorach, udostępniając tym samym developerom aplikacji dostęp do platformy Smart TV pozwalających na przygotowanie coraz ciekawszych aplikacji telewizyjnych.
–
Konferencja ta podkreśla wielki potencjał jaki niesie ze sobą Smart TV. Bardzo istotna jest na tym etapie otwarta dyskusja na temat dalszego rozwoju Smart TV oraz edukacja widzów odnośnie możliwości podłączenia TV do Internetu – mówi Paweł Tutka, wiceprezes firmy 4vod – developera aplikacji telewizyjnych.
W konferencji tej będą uczestniczyć nadawcy i producenci telewizyjni oraz przedstawiciele firm z branży reklamowej. Smart TV niesie ze sobą ogromny potencjał związany z interaktywną reklamą, która w dyskretny sposób będzie przenikać pomiędzy usługami VOD, a przekazem linearnym.
Smart TV budzi też wiele kontrowersji na temat przyszłości standardów oraz docelowych modeli biznesowych. Z jednej strony jest to coś zupełnie nowego, nieznanego. Z drugiej strony odkryte rąbki tajemnicy na temat oglądalności i popularności aplikacji telewizyjnych pokazują stale rosnący potencjał rynku. Liczne spekulacje na temat wejścia do gry o Smart TV takich produktów jak Google TV oraz telewizorów Apple TV rozbudzają wielkie emocje, także obawy.
Właściciele takich aplikacji telewizyjnych jak:
TVN Player, Gazeta.pl, Tuba.fm oraz
Empik School podzielą się z uczestnikami konferencji swoim doświadczeniem z zakresu dystrybucji multimedialnych treści na ekrany telewizorów. Przewidziane są też dwie otwarte dyskusje panelowe, podczas których uczestnicy konferencji będą mogli dysputować nad dalszym kierunkiem rozwoju Smart TV. Do rozmów na ten temat zostali zaproszeni przedstawiciel PIKE, UKE, reprezentanci operatorów telewizji kablowej oraz developerów aplikacji telewizyjnych.
Pomimo bardzo bliskiej daty wydarzenia, organizatorzy zapewniają, że są jeszcze ostatnie wolne miejsca dla osób zainteresowanych udziałem w konferencji.
Program konferencji znajduje się na stronie
http://aplikacje.tv
Organizatorem konferencji jest firma
ARBG.
Informacja o tym, że SAT Kurier jest Patronem Medialnym została ogłoszona 28 lutego na fanpage'u konferencji:
http://www.facebook.com/AplikacjeTV
Logo SAT Kurier zostało umieszczone też na stronie www oraz w materiałach konferencyjnych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.