reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Przejście na SMART HD: rozwiązania problemów

dodano: 2012-07-14 23:41 | aktualizacja: 2012-08-17 15:05
autor: Jacek Grzeszczak | źródło: nhdtv.pl/Inf. własna

Smart HD Wraz z pojawieniem się oferty SMART HD wielu użytkownikom nasunęło się szereg pytań dotyczących zarówno oferty jak i przebiegu migracji. Serwis satkurier.pl zbiera wszystkie pytania w jeden przystępny przewodnik, który pomoże w podjęciu decyzji jak i przeprowadzeniu przejścia z kart Telewizji na Kartę SD do SMART HD. Zapraszamy do lektury jak i zgłaszania kolejnych pytań w komentarzach - w miarę możliwości postaramy się uzyskać odpowiedzi dla naszych czytelników!



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Czym jest SMART HD?

To specjalna oferta dla posiadaczy kart Telewizji na Kartę (SD). Pozwala na poszerzenie oferty o nowe kanały telewizyjne, w tym Polsat, a także kilka stacji w wysokiej rozdzielczości bez konieczności zmiany karty, na zbliżonych zasadach (bez umowy, taniej przy opłaceniu na dłuższy okres).

Dlaczego nowa oferta, a nie dodawanie kanałów do Telewizji na Kartę (SD)?

Zadecydowały o tym uwarunkowania prawne, umowy z operatorami oraz możliwości techniczne. Aby zapewnić dostęp do stacji w wysokiej rozdzielczości karty wymagały aktualizacji.

Jakie nowe kanały pojawiają się w ofercie po przejściu do SMART HD?

Do kanałów Bez Opłat są dodane: Polsat, Polsat HD, TV4, Polsat 2, Polsat Sport News, TV6, TVP Info, TVP1 HD, TVP2 HD, TVN HD i TVN7 HD

Do pakietu dostępnego po doładowaniu są dodane: AXN, TVP Seriale i Orange Sport (zawiera także wszystkie nowości z Pakietu Bez Opłat).

Jednocześnie należy mieć na uwadze, że kanały HD mogą zostać odebrane wyłącznie na dekoderach HD. Jeśli ktoś korzysta z karty na jednym z urządzeń dedykowanych sprzedawanych do tej pory razem z kartami, to nie będzie mieć dostępu do stacji w wysokiej rozdzielczości i jeśli dostęp chce uzyskać - musi wymienić posiadany odbiornik na HD.

Jakie są różnice w ofercie w stosunku do Telewizji na Kartę (SD)?

Koszt doładowań w przypadku płatności na 1 miesiąc (20 zł), 3 miesiące (18 zł/mc) i 6 miesięcy (16 zł/mc) pozostaje bez zmian. Doładowanie na rok z góry zamiast 13 zł/mc kosztuje 15 zł/mc. Nie ma zniżek przy jeszcze dłuższym okresie - dotychczas możliwe było doładowanie karty jednorazowo na 2 lata z góry za 10 zł/mc - po przejściu na SMART HD ta opcja nie jest już dostępna.

Jednocześnie skraca się długość dostępu do Pakietu Bez Opłat - jest aktywny do 31 dni od ostatniego doładowania.

Przejście do oferty SMART HD jest nieodwracalne.

Jak przejść do SMART HD?

Aktualnie można tego dokonać za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego pod adresem https://n.pl/nsklep/promocje/smarthd/zamow. Wkrótce będzie można dokonać aktywacji także w punktach sprzedaży Telewizji na Kartę (aktualnie w wybranych salonach można po prostu wypełnić formularz, jeśli tylko jest stanowisko komputerowe z dostępem do Internetu).

Czy karta Telewizji na Kartę (SD) ma być aktywna przy migracji na SMART HD?

Tak, ponieważ jeśli nie będzie opłacona i będą działać tylko kanały z Pakietu Bez Opłat (albo w ogóle nic), to po uruchomieniu procedury Pakiet Bez Opłat przestanie działać i nie będzie żadnej widocznej oznaki, że proces zakończył się powodzeniem. Jeśli karta nie była doładowywana, to przed przejściem zalecane jest doładowanie i aktywacja kanałów, a dopiero po tym - migracja.

Czy są dostępne już pakiety startowe SMART HD do kupienia?

Nie. Można zakupić kartę Telewizji na Kartę (SD), aktywować ją i natychmiast dokonać migracji na SMART HD. O ewentualnej dostępności kart SMART HD w przyszłości będzie można uzyskać informacje z serwisu satkurier.pl.

Jak przeliczane są doładowania, jeśli mamy środki na karcie, opłacone wcześniej na dłuższy okres?

Jest to realizowane zgodnie z cennikiem SMART HD, co oznacza, że jeśli karta była doładowana na 1, 3 lub 6 miesięcy, to przeliczenie nastąpi 1:1, przy czym może pojawić się niewielka różnica związana z wyrównaniem do pełnego okresu rozliczeniowego.

Przy doładowaniach zrealizowanych wcześniej na dłuższy okres zostaną one przeliczone w cenie po 15 zł/mc, co oznacza, że okres ważności karty zostanie skrócony. Hipotetycznie przy doładowaniu na 2 lata z góry a 240 zł, jeśli dopiero, co zostało dokonane, to ważność karty zostanie skrócona o 8 miesięcy (240/15=16, 24-16=8). Sytuacja zmienia się, jeśli już część doładowania została wykorzystana - wtedy przeliczamy środki i dzielimy to, co zostało.

Jeśli na karcie pozostał mniej niż 1 miesiąc doładowania - zalecane jest doładowanie przed migracją, ponieważ dostępne środki mogą nie wystarczyć do aktywowania SMART HD i odbiór po migracji nie zostanie uruchomiony.

Czy migracja jest procesem bezpłatnym?

Tak, klient Telewizji na Kartę (SD) nie ponosi z tego względu żadnych dodatkowych opłat. Następuje wyłącznie przeliczenie środków na karcie.

Czy migracja jest konieczna?

Nie, klient Telewizji na Kartę (SD), jeśli nie jest zainteresowany przejściem do SMART HD - nie ma obowiązku migrowania. Może pozostać z dotychczasową ofertą, mając jednocześnie na uwadze, że nie będzie ona poszerzana.

Jak przebiega i ile trwa proces aktywowania SMART HD od momentu zgłoszenia formularza?

Po wypełnieniu formularza drogą mailową na podany adres przyjdzie potwierdzenie. Od tej chwili rusza proces migracji do SMART HD.

Uprawnienia są przesyłane na kanale TVN (SD) z tp. 10 (11,393 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6; DVB-S/QPSK). Należy wybrać ten kanał i czekać na nim do momentu powrotu obrazu (mogą być konieczne dodatkowe kroki, szczegóły pod koniec przewodnika).

Zgodnie z regulaminem usługi może to potrwać do 48 godzin, ale zwykle nie powinien przekroczyć 6 godzin. W najlepszym przypadku może być to nawet 15 minut.

Link aktywacyjny z maila potwierdzającego start migracji do SMART HD nie działa - co robić?

Zgadza się - link aktywacyjny przy próbie wywołania zgłasza błąd. Nie należy się tym przejmować - w tej chwili link aktywacyjny nie jest konieczny do uruchomienia usługi. Mimo niepowodzenia przy próbie wejścia pod podany adres - karta i tak zostanie aktywowana.

Jak w przyszłości doładowywać kartę już po migracji do SMART HD?

Dokładnie tak samo jak do tej pory - albo poprzez wpłatę na indywidualne konto, którego numer dostarczono wraz z kartą lub w punktach sprzedaży Telewizji na Kartę (wymagany numer karty). Należy jedynie pamiętać o różnicy w cenie doładowania na rok z góry i dłużej.

Jak rozumieć zapis z regulaminu „Intencją Abonenta jest korzystanie z Oferty Smart HD przez okres co najmniej 6 miesięcy.”?

Aktualnie nie ma on formalnego znaczenia. Jeśli będziemy korzystać krócej - nie stanie się nic. Karta przez miesiąc od okresu ostatniego doładowania będzie dekodować kanały Pakietu Bez Opłat, a po tym czasie przestanie działać. Aby ją ponownie aktywować - wystarczy ją doładować. Dokładnie tak jak w przypadku Telewizji na Kartę (SD).

Jak rozumieć zapis z regulaminu „Dostęp do niektórych kanałów telewizyjnych SD w przyszłości może wymagać urządzenia dekodującego zgodnego z DVB-S/S2, MPEG-2/4.”?

Jest to zastrzeżenie iż w przyszłości nie jest wykluczone, że wybrane kanału SD przejdą do emisji w DVB-S2. Jeśli do tego dojdzie - klient będzie potrzebować odbiornika HD. Aktualnie nie ma takiej konieczności, jednak przy migracji klient jest o tym informowany i w założeniu - decydując się na migrację do SMART HD zdaje sobie z tego sprawę i zgadza się na taką ewentualność.

Jak rozumieć zapis z przewodnika po ofercie ustanawiający opłatę w wysokości 99 zł za wydanie nowej karty zarejestrowanemu klientowi w miejsce karty zgubionej, skradzionej lub zniszczonej?

Jeśli zdecydujemy się zgłosić fakt uszkodzenia, zgubienia lub kradzieży karty po migracji do SMART HD, to koszt wydania nowej wynosi 99 zł. Obejmuje on przepisanie uprawnień, ale wymaga, aby w formularzu migracji były podane poprawne dane klienta oraz przy zgłoszeniu zna się numer utraconej karty. Jeśli przy migracji do SMART HD nie podaliśmy poprawnych danych, nie znamy numeru karty lub po prostu nie chcemy odzyskać karty (bo przykładowo nie była aktywna i nie straciliśmy środków), to procedurę można pominąć i po prostu zakupić nowy starter.

Czy konieczne jest podawanie danych w formularzu migracji karty?

Tak, ponieważ bez poprawnych danych Biuro Obsługi Klienta nie będzie mogło pomóc, jak i stracimy możliwość skorzystania z opcji wydania nowej karty w przypadku zgubienia, kradzieży lub zniszczenia oryginalnej.

Jak rozumieć zapis z przewodnika po ofercie informujący oprócz Pakietu Bez Opłat i Pakietu Podstawowego także o Pakiecie Dodatkowym i Pakiecie Ekstra?

Aktualnie Pakiet Dodatkowy i Pakiet Ekstra nie są dostępne, ale nie jest wykluczone ich wprowadzenie w przyszłości za dodatkowymi opłatami. Aby nie było konieczności modyfikacji przewodnika po ofercie - są uwzględnione już teraz. Jeśli się pojawią, to stosowne informacje będą dostępne m.in. w ramach serwisu satkurier.pl.

Jak sprawdzić ważność doładowania karty SMART HD?

Dokładnie tak samo jak do tej pory w przypadku Telewizji na Kartę (SD). Można tego dokonać pod adresem https://ssl.telewizjanakarte.pl/sprawdz_waznosc_doladowania.php, wpisując numer karty oraz przepisując kod bezpieczeństwa z obrazka.

Mimo upływu 48 godzin od zgłoszenia migracji do SMART HD nadal nie mam dostępu do kanałów - co robić?

Jeśli spełniono warunki podstawowe, czyli karta była aktywna, doładowana na nie mniej niż 1 miesiąc, a na odbiorniku wybrano kanał TVN (SD) i nie wyłączano go, to przyczyną mogą być trudności po stronie wykorzystywanego odbiornika.

Proces migracji do SMART HD jest skomplikowany technicznie, ponieważ w jego trakcie karta jest aktualizowana i otrzymuje dostęp do nowego identyfikatora systemu kodowania (CAID) systemu Conax oznaczonego jako 0x0B01 (przy Telewizji na Kartę (SD) wykorzystywany jest tylko 0x0B00). Niektóre odbiorniki po otrzymaniu aktualizacji nie chcą dekodować kanałów z poziomu CAID 0x0B01. Fakt otrzymania aktualizacji karty można poznać po obecności wpisu ITI 2 Neovision w informachach o uprawnieniach na karcie (pod TVN) z datą ustawioną do końca bieżącego miesiąca.

Jeśli po ok. 6 godzinach nie ma dostępu do kanałów - można spróbować na moment wyjąć kartę z czytnika i umieścić ją ponownie lub zrestartować cały odbiornik poprzez wyłączenie go na kilkanaście sekund z zasilania.

Przy korzystaniu z bardziej zaawansowanych odbiorników, pozwalających na wybieranie preferowanego systemu kodowania/CAID należy pamiętać, aby po jakimś czasie zmienić preferowany CAID na 0x0B01 (dotyczy m.in. odbiorników z oprogramowaniem opartym o system operacyjny Linux).

Kolejnym krokiem po odczekaniu kilku godzin i braku dostępu do stacji może być przełączenie się na Religia TV z tp. 16 (11,508 GHz, pol. V, SR: 27500, FEC: 5/6; DVB-S/QPSK), co pomogło niektórym użytkownikom.

W skrajnych przypadkach pozostaje kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

Problemy z migracją pojawiały się głównie u posiadaczy odbiorników ADB-1180S.

Czy karta po migracji do SMART HD jest parowana z odbiornikiem?

Nie, z karty można nadal korzystać w dowolnym urządzeniu posiadającym nieparowany czytnik kart systemu Conax lub wielosystemowy.

Gdzie można znaleźć wykaz parametrów kanałów z oferty SMART HD?

Lista jest dostępna pod adresem:
https://n.pl/nsklep/Content/pdf/regulaminy/06072012/smarthd/Rozklad_kanalow_z_oferty_smart_HD.pdf

Gdzie można znaleźć przewodnik po ofercie SMART HD oraz warunki promocji/regulamin?

Wspomniane dokumenty można znaleźć pod adresem:
https://n.pl/nsklep/Content/pdf/regulaminy/06072012/smarthd/Przewodnik_po_Ofercie_SmartHD.pdf
https://n.pl/nsklep/Content/pdf/regulaminy/06072012/smarthd/Warunki_promocji_Przejd%C5%BA_na_Smart_HD.pdf

Jak można skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta SMART HD?

Sposoby kontaktu nie ulegają zmianie:

Z telefonów stacjonarnych:
703 102 502 (0,36 zł/min)
Z telefonów komórkowych:
*71 81 91 (1,23 zł/min)

Zapraszamy czytelników do zgłaszania kolejnych pytań lub wymiany doświadczeniami związanymi z migracją z oferty Telewizji na Kartę (SD) do SMART HD. Zachęcamy do dzielenia się doświadczeniami w komentarzach, aby wspólnie znaleźć rozwiązania w przypadku jakichkolwiek trudności z migracją.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Prepaid nc+


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik VU+ ZERO Black

VU+ ZERO - najnowszy model firmy VU+ na Linuksie z...

415 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

Oferta „nc+ telewizja na kartę z Pakietem Start+” z modułem...

199 zł Więcej...

Mini PC LibreElec 4K

Mini PC na systemie LibreElec, z procesorem AMLogic S905X na...

350 zł Więcej...
reklama