reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: nc+: Jest n, a co się stało z CYFRĄ+?

dodano: 2013-04-06 16:20 | aktualizacja: 2013-04-11 20:20
autor: Łukasz Knapik | źródło: informacja własna

CYFRA+ HD www 21 marca 2013 roku w Warszawie odbyła się konferencja, na której zaprezentowano ofertę nowej platformy nc+. Powstała ona w wyniku połączenia dwóch konkurentów - n i CYFRY+. Przyglądając się ofercie nc+ można odnieść dziwne wrażenie, że to platforma n przejęła CYFRĘ+, chociaż jest jakby na odwrót. Ulotki, sposób prezentacji w nich oferty, lista kanałów... Wszędzie widać platformę n. Tu pojawia się pytanie wielu abonentów - co się stało z CYFRĄ+? Przecież była starsza i większa niż platforma n?



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
„Newsweek Polska” podał, że po sfinalizowaniu transakcji połączenia CYFRY+ i platformy n, ludzie dawnej CYFRY+ zostali odsunięci od wszelakich decyzji dotyczących przygotowania oferty dla klientów, mimo że to CANAL+ jest większościowym udziałowcem nc+. (więcej tutaj) Jak to wyszło, to już oceniają abonenci.

Przepis na ofertę nc+

Na konferencji padło stwierdzenie, iż wszyscy dzisiaj mamy mało czasu, jest on więc bardzo cenny. Dlatego nc+ daje nam tylko najlepsze stacje telewizyjne, abyśmy nie tracili czasu na oglądanie tych kiepskich. Tu pełna zgoda, ale dlaczego to operator platformy ma decydować co jest najlepsze? To powinien robić abonent przy pomocy pilota. Stąd wycofanie jakichkolwiek kanałów z oferty jest niepotrzebne. Jak więc można było zbudować ofertę nowej platformy? W prosty sposób - pakiety znane z CYFRY+ poszerzone o kanały dostępne dotąd wyłącznie w n. Czy należało je dołączyć do istniejących już pakietów, czy też utworzyć nowe, dodatkowe, to już kwestia decyzji biznesowych operatora. Oczywiście sytuacja ta nie dotyczy kanałów własnych, których ofertę trzeba było dostosować do nowych realiów (stąd np. likwidacja kanałów nPremium HD i zwiększenie liczy stacji spod znaku CANAL+).

Czy trzeba było zmieniać nazwę?

Nowa platforma powstała z połączenia dwóch - n i CYFRY+. Jej właściciele uznali, że nowy podmiot otrzyma również nową nazwę - nc+. Czy słusznie? Nowa nazwa to nowe otwarcie - efekt świeżości na starcie. To jednak również zagrożenie - jeden błąd na początku może zepsuć wszystko. Nie jest jednak powiedziane, że wizerunku nie można odbudować - wystarczy podać przykład sieci handlowej Biedronka. Bezpieczniejsze wydaje się jednak wykorzystanie marki z wieloletnią tradycją, której wizerunek ugruntował się przez lata. W tym przypadku można więc było zachować markę CYFRA+, którą można było, np. ubrać w niebieskie barwy platformy n.

Gdzie się podział Jedyny Taki?

Jedyny Taki to maskotka CYFRY+ (mówiąca głosem aktora Borysa Szyca), która w zabawny sposób prezentowała jej ofertę. Szkoda, że nie wykorzystano go dla promocji nc+. W tym wypadku można było skorzystać z doświadczenia sieci Orange. Gdy zmieniano markę TP na Orange, przygotowano reklamę, w której Serce i Rozum (maskotki TP) przeprowadziły się do krainy Orange. (więcej tutaj). Wszystko okraszone humorem i z korzyścią dla wizerunku Orange. Niewątpliwie ostatnie wizerunkowe kłopoty nc+ są świetną okazją, by Jedyny Taki powrócił. Operator mógłby zastanowić się nad reklamą, w której będzie śmiał się sam z siebie - Jedyny Taki powraca i dostrzega, że podczas jego nieobecności zapanował chaos i bałagan, a on teraz na nowo wprowadza swoje porządki. To daje szansę nc+ na drugi start, przygotowanie nowej oferty i odbudowę wizerunku. Podkreślając przy tym, że zmiany są wprowadzane, bo słucha się głosu abonentów.

Po zmasowanej krytyce (nie zawsze jednak uzasadnionej) z wielu stron, pojawiają się informacje, że nc+ pracuje nad nową ofertą, czy też wprowadzi korzystne dla abonentów zmiany w dotychczasowej (pierwsze zmiany już zostały nawet wprowadzone). Podobnie jak w przypadku sportowej rywalizacji. Czekamy więc na drugi start nc+.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Łukasz Knapik


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...