reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Miejsce na pilocie a oglądalność

dodano: 2013-05-21 15:51 | aktualizacja: 2013-05-21 15:57
autor: Anita Dąbek | źródło: atmedia

Logo_UPC_New_2007 Nadawcy zabiegają o wysokie pozycję swoich stacji na listach operatorów kablówek i platform satelitarnych. Czy jest o co walczyć? Czy miejsce na pilocie decyduje o wyborach widzów? Dzięki Atmedia SpotLight już znamy odpowiedź. Na podstawie analizy abonentów cyfrowego UPC, minuta po minucie monitoruje ono zachowania 12 tys. widzów z 5 tys. gospodarstw domowych zrekrutowanych do badania.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dane z badania Atmedia SpotLight umożliwiają obsługiwanym przez spółkę nadawcom na dokładne analizy efektywności inwestycji w ramówki, a dla reklamodawców są źródłem wiedzy o zachowaniach wąskich grup konsumentów.

Kolejność kanałów w największym stopniu wpływa na zasięg miesięczny danej telewizji - pokazują wyniki Atmedia SpotLight, własnego pomiaru telewizji prowadzonego przez Atmedia. Im bliżej początku listy, tym większa szansa na to, że widz poświęci danej stacji przynajmniej chwilę. Czy zostanie przy niej dłużej - zależy już od oferty kanału i atrakcyjności emitowanego tam programu. Kanały, które widzowie najczęściej omijają. to stacje obcojęzyczne i te w wersji HD. Wynika to z braku dekoderów lub telewizorów pracujących w tej technologii i jest charakterystyczne dla abonentów tańszego pakietu Select.



Niektóre stacje korzystają z premiowanego miejsca na pilocie - np. National Geographic Channel, Kino Polska, TVN24 i TVP Sport. Ich zasięg wskazuje na to, że wiele osób je sprawdza. Są jednak stacje, które wyłamują się z tego schematu. Disney Channel czy ESKA TV mimo dalszej pozycji na dekoderze wyprzedzają kategorię. W ich przypadku zapewne działa silny brand oraz lubiany programing. Pozycja na dekoderze daje pozytywny impuls stacji, ale to od jej programingu zależy, czy go wykorzysta. Królem pozostają treści, a nie pozycja na pilocie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...