dodano: 2013-12-03 12:54 | aktualizacja:
2013-12-03 13:00
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W kluczowej dla TVN grupie docelowej widzów w wieku 16 – 49 zamieszkałych w miastach powyżej 100 tysięcy mieszkańców (najbardziej pożądanej grupie demograficznej z punktu widzenia reklamodawców) w peak time udział TVN wyniósł 19,9% w listopadzie i 19,6% w okresie od września do listopada, tj. w całym okresie nadawania jesiennej ramówki. W ujęciu całodobowym kanał również zajął czołową pozycję osiągając w wymienionych okresach odpowiednio 16,5% i 16,7%.
Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN, powiedział: -
Cieszymy się, że mimo coraz ostrzejszej konkurencji na rynku widzowie ciągle najchętniej wybierają TVN. Niemal wszystkie pozycje w prime-time’ie – zarówno programy rozrywkowe, jak seriale fabularne – były liderami oglądalności w swoich pasmach. Coraz więcej widzów wybiera też oglądanie naszych programów w TVN Playerze – to jest dodatkowa widownia, poza tą rejestrowaną w badaniach oglądalności. Ta jesień potwierdziła to, o czym mówiliśmy przed startem sezonu – dobrze prowadzone, sprawdzone programy zawsze będą chętnie oglądane przez widzów.
Wśród programów rozrywkowych największą widownię osiągnął
„MasterChef”, kulinarny reality show, w którym udział biorą kucharze amatorzy. W okresie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada największą liczbę widzów miał odcinek nadawany w dniu 3 listopada, który oglądało
3,6 miliona widzów, co dało udział 20,6% w grupie wszystkich widzów (kategoria 4+) i 26,2% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49). „MasterChef” pozostał też w listopadzie niepokonany w swoim paśmie nadawania, wyprzedzając zarówno stacje telewizji publicznej, jak również produkowany przez Polsat „Must be the music”, muzyczny talent show dla aspirujących piosenkarzy i muzyków.
Zarówno w listopadzie, jak i w okresie od września do końca listopada szósta edycja
„Mam talent!” także osiągnęła najlepsze wyniki w swoim paśmie nadawania, pokonując propozycje konkurencji, w tym swojego bezpośredniego rywala, „The Voice of Poland” nadawany przez TVP2. Program TVN odnotował rekordowe wyniki oglądalności w październiku, kiedy to TVN oglądało
ponad 3,5 miliona widzów przy udziale 27,2% w komercyjnej grupie docelowej (16-49), a średnia liczba widzów w całym okresie wynosiła 3,2 miliona widzów przy 23,9% udziale w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) oraz 21,4% udziału wśród wszystkich widzów (kategoria 4+).
W listopadzie padł jesienny rekord oglądalności
„Ugotowanych”, kolejnego kulinarnego show z oferty programowej TVN, w którym kolejne czwórki nieznajomych konkurują o tytuł najlepszego gospodarza przyjęcia. Aż
3,2 miliona widzów śledziło kulinarne zmagania uczestników w dniu 24 listopada, co zapewniło programowi udział w rynku oglądalności na poziomie 25,8% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) i 20,6% wśród wszystkich widzów. W obu tych grupach program znalazł się w listopadzie na pierwszym miejscu w swoim paśmie nadawania.
„Kuchenne rewolucje” Magdy Gessler w listopadzie oglądało nawet
2,7 miliona widzów, dzięki czemu program miał udział na poziomie 24,1% w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49) i 20,1% wśród wszystkich widzów (kategoria 4+) i osiągnął rekordowe wyniki oglądalności na przestrzeni trzech jesiennych miesięcy. W pierwszej z tych grup program był najchętniej wybierany spośród dostępnej w tym czasie oferty programowej, dominując w swoim paśmie nadawania.
Także dla
„Faktów TVN” listopad był najlepszym miesiącem w jesiennej ramówce. Główne wydanie serwisu informacyjnego TVN pozostało niepokonane w komercyjnej grupie docelowej (16 – 49), w której średni udział programu wyniósł 23,4%, przed „Wydarzeniami” Polsatu (20,4%) i „Wiadomościami” TVP1 (17,3%). Także w czasie trzech miesięcy zakończonych 30 listopada „Fakty TVN” osiągnęły pierwsze miejsce pod względem udziału w komercyjnej grupie docelowej 16 – 49 (23,7%). Przez trzy miesiące program gromadził widownię liczącą do
4,7 miliona osób. Także
„Uwaga!”, program interwencyjny TVN, cieszyła się bardzo dużą popularnością. W listopadzie program oglądało aż do
3,2 miliona widzów, a w październiku nawet
3,5 miliona osób.
Do pozostałych najchętniej oglądanych programów TVN w kwartale zakończonym 30 listopada należały seriale telewizyjne, spośród których wszystkie osiągnęły szczyt oglądalności w listopadzie. Największą widownię gromadziły seriale
„Lekarze” oraz
„Na Wspólnej” (do 3,1 miliona widzów każdy), a kolejne miejsca pod względem oglądalności zajęły
„Prawo Agaty” (do 2,8 miliona widzów) i finał serialu
„Przepis na życie” (2,5 miliona widzów).
Ostatni odcinek
„Bitwy o dom”, w której rodziny rywalizują o klucze do swojego wymarzonego, samodzielnie urządzonego mieszkania, oglądały ponad 2 miliony widzów. W listopadzie świetne wyniki oglądalności osiągały także inne flagowe programy TVN:
„W11 Wydział Śledczy” z gatunku crime docu (do 2,8 miliona widzów), serial paradokumentalny
„Szpital” (do 2,5 miliona widzów),
„Rozmowy w toku” (do 1,7 miliona widzów), show
„Kuba Wojewódzki” (do 1,6 miliona widzów),
„Perfekcyjna Pani Domu” i
„Dzień Dobry TVN” (po nawet 1,2 miliona widzów).
Zarówno w listopadzie, jak i w ciągu trzech miesięcy zakończonych 30 listopada stacja TVN wyraźnie zdominowała wyniki oglądalności we wszystkich kluczowych grupach docelowych:
LISTOPAD 2013
-
Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 15% w Peak Time i 13% w ujęciu całodobowym
-
W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,9% w Peak Time i 14,9% w ujęciu całodobowym
-
W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 19,9% w Peak Time i 16,5% w ujęciu całodobowym.
WRZESIEŃ - LISTOPAD 2013
-
Wśród wszystkich widzów (kategoria 4+): 14,8% w Peak Time i 13,1% w ujęciu całodobowym
-
W komercyjnej grupie docelowej (16-49): 16,9% w Peak Time i 15,2% w ujęciu całodobowym
-
W kluczowej dla TVN grupie docelowej (16-49, miasta powyżej 100 tys. mieszkańców): 19,6% w Peak Time i 16,7% w ujęciu całodobowym.
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w listopadzie:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2013 |
2012 |
2013 |
2012 |
TVN |
14,9% |
16,4% |
16,9% |
19,2% |
Polsat |
12,5% |
15,3% |
14,9% |
16,3% |
TVP1 |
9,2% |
10,4% |
10,9% |
12,7% |
TVP2 |
9,2% |
10,2% |
12,0% |
12,6% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Ogólny udział w rynku w listopadzie:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2013 |
2012 |
2013 |
2012 |
TVN |
13,0% |
15,5% |
15,0% |
18,3% |
Polsat |
11,8% |
13,5% |
13,7% |
14,2% |
TVP1 |
13,1% |
14,1% |
14,5% |
15,7% |
TVP2 |
10,6% |
12,0% |
14,3% |
15,3% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Udział w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w sezonie jesiennym:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2013 |
2012 |
2013 |
2012 |
TVN |
15,2% |
16,8% |
16,9% |
19,3% |
Polsat |
13,0% |
16,0% |
15,3% |
17,4% |
TVP1 |
8,6% |
10,4% |
10,7% |
12,9% |
TVP2 |
9,2% |
10,5% |
12,1% |
12,7% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Ogólny udział w rynku w sezonie jesiennym:
|
Całodobowo |
Peak Time (18:00-23:00) |
|
2013 |
2012 |
2013 |
2012 |
TVN |
13,1% |
15,6% |
14,8% |
18,1% |
Polsat |
12,1% |
14,0% |
13,8% |
15,0% |
TVP1 |
12,6% |
14,0% |
14,3% |
16,0% |
TVP2 |
10,8% |
12,3% |
14,6% |
15,3% |
Źródło: Nielsen Audience Measurement
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.