dodano: 2014-02-13 14:06 | aktualizacja:
2014-02-13 14:36
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Orange
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba klientów z usługą triple-play (telewizja + internet + telefon) wzrosła w ostatnim kwartale 2013 roku o 18 tys. do 351 tys.
Orange Polska - podsumowanie 2013 roku:
-
spadek przychodów ograniczony do -3,7%, z wyłączeniem wpływu regulacji
-
wpływ regulacji w wysokości -693 mln zł wynika głównie z obniżki MTR za połączenia głosowe do 4,29 gr (ok. €0,01)
-
widocznie lepsza dynamika działalności komercyjnej:
-
wzrost liczby klientów konwergentnych ‘Open’ do 286 000, tj. 8,7x rok-do-roku
-
wzrost liczby klientów mobilnych o +430 000 (+2,9%) rok-do-roku, w tym o +310 000 (+4,5%) w segmencie post-paid wobec odpowiednio +237 000 i -66 000 w roku 2012
-
liczba klientów nju.mobile osiągnęła 353 000, w tym +150 000 pozyskanych w 4 kw.
-
wolniejszy spadek klientów telefonii stacjonarnej: -345 000 w 2013 roku wobec -590 000 w 2012 roku
-
marża EBITDA w 2013 roku na poziomie 31,6% dzięki 223 mln zł oszczędności kosztowych
-
koszty dużej aktywności komercyjnej widoczne w 27,4% marży EBITDA w 4 kw.
-
nakłady inwestycyjne w 2013r. na poziomie 1 916 mln zł, zgodne z założonym celem
-
zrealizowany cel na 2013r. dla organicznych przepływów pieniężnych, które wyniosły 1 105 mln zł
-
Umowa Społeczna zawarta ze związkami zawodowymi umożliwia 2 950 odejść dobrowolnych w latach 2014-2015
-
Zarząd spodziewa się że organiczne przepływy pieniężne będą w 2014 roku co najmniej stabilne względem roku 2013 (z wyłączeniem wydatków na częstotliwości oraz wpływu roszczeń i sporów)
-
Zarząd zaproponuje wypłatę niezmienionej dywidendy w 2014 roku w wysokości 0,5 zł na akcję (propozycja wymaga zatwierdzenia przez WZA)
Odnosząc się do wyników Grupy w 2013 roku,
Bruno Duthoit, prezes zarządu Orange Polska, stwierdził:
- W trakcie roku 2013 skoncentrowaliśmy się na realizacji naszej strategii, w szczególności na ożywieniu działalności komercyjnej. Z zadowoleniem stwierdzam, że te wysiłki zaczynają przynosić efekty: nasza oferta konwergentna Open znajduje się na dobrej ścieżce wzrostu, ograniczamy utratę klientów telefonii stacjonarnej i osiągnęliśmy bardzo wysoki przyrost liczby klientów komórkowych. Dotyczy to zwłaszcza segmentu post-paid, w którym liczba pozyskanych klientów w 4 kw. była najwyższa od 2009 roku. Jednocześnie osiągnęliśmy postęp operacyjny, zwiększając pokrycie siecią 3G i 4G oraz wspomagając konwergencję poprzez połączenie TP S.A. z PTK Centertel. W przyszłości będziemy dążyć do zwiększenia naszych udziałów rynkowych we wszystkich segmentach oraz do poprawy dynamiki dostępu szerokopasmowego, poprzez zaspokojenie potrzeb klientów poszczególnych segmentów, a także poprzez poprawę doświadczeń klientów, sprawiając by nasze procesy sprzedaży i dostarczenia usług stały się bardziej płynne i wygodne dla klientów. Przewidujemy, że polski rynek pozostanie wysoce konkurencyjny, ale jestem przekonany, że dysponujemy wszystkimi atutami niezbędnymi, żeby kontynuować postęp osiągnięty w 2013 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.