reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Stopklatka TV startuje 15.03 o 6:00 rano

dodano: 2014-03-13 16:45 | aktualizacja: 2014-04-23 16:23
autor: Łukasz Knapik | źródło: Stopklatka/satkurier.pl

Stopklatka TV W sobotę, 15 marca 2014 roku o godzinie 6:00 rano startuje Stopklatka TV, pierwszy bezpłatny kanał filmowy w Polsce. Kinomani czekali na ten moment od jesieni 2013 roku, kiedy rozstrzygnięto konkurs na stację filmową w ramach pierwszego multipleksu cyfrowego (więcej tutaj). Stopklatka ma szansę trafić do olbrzymiej widowni. Zasięg techniczny MUX 1 to 95 proc. populacji w Polsce. Stacja współpracuje też z operatorami kablowymi i satelitarnymi, którzy dotrą z kanałem do około 7,5 mln abonentów. Trwają rozmowy z kolejnymi sieciami kablowymi, dzięki czemu do końca roku liczba ta powinna wzrosnąć do 9 mln.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Kanał stawia na różnorodność. W jego ofercie znajdzie się kino europejskie i hollywoodzkie, autorskie i gatunkowe, klasyczne i współczesne. W pierwszych tygodniach na antenie Stopklatki będzie można obejrzeć zarówno amerykańskie hity, jak i europejskich laureatów festiwali: kultowe „Sin City”, „Wszystko gra” Woody’ego Allena ze Scarlett Johansson czy oscarowe „Życie jest piękne” Roberto Benigniego. Pojawi się też zagraniczna i polska klasyka filmowa.

Gwarancją jakości oferty stacji jest Rada Programowa, którą tworzą autorytety polskiego kina: Andrzej Wajda, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski. W piątkowe popołudnia na antenie w specjalnym cyklu prezentowane będą filmy, które rekomendują widzom członkowie Rady. Stopklatka TV planuje także inne pasma tematyczne.

Poniedziałki należeć będą do filmów historycznych i wojennych. Partnerem tego cyklu jest magazyn „Gazety Wyborczej” - „Ale Historia”. Wtorek to „Wieczór kawalerski”, czyli klasyczne „męskie” gatunki: kryminały, thrillery i kino akcji. W środę za sprawą cotygodniowej porcji komedii rozlegnie się „Śmiech na sali”. Panie powinny zwrócić uwagę na czwartek, kiedy Stopklatka TV udowodni, że „Kino jest kobietą”. Również w czwartki pojawi się pasmo dokumentalne „Poza fikcją”, tworzone wraz z „Dużym Formatem”, reporterskim dodatkiem „Gazety Wyborczej. Weekend to z kolei czas filmów kultowych, nagradzanych na festiwalach - jednym słowem: hitów.

Poza dbałością o atrakcyjny repertuar firma zapowiada rozwój usług dodanych w drugiej połowie roku: HbbTV i second screen.

- Jak wynika z badań, ponad 70 proc. osób podczas oglądania telewizji używa drugiego ekranu do komunikowania się ze znajomymi, korzystania z serwisów społecznościowych, a także wyszukiwania w Internecie dodatkowych informacji na temat oglądanego programu. Dlatego ważna dla naszego kanału będzie integracja z zasobami portalu filmowego stopklatka.pl. Pozwoli nam to prezentować widzom pogłębione informacje o filmie i jego twórcach, newsy ze świata kina i powiązane multimedia. Myślimy też o integracji z funkcjami społecznościowymi, np. poprzez możliwość oceniania filmów - powiedziała Agnieszka Sadowska, członek zarządu spółki Stopklatka S.A., nadawcy stacji.

Od kilku lat trwa przechodzenie telewizyjnej widowni z kanałów ogólnych do tematycznych. Dodatkowo najszybciej rosnącą kategorią wśród audycji telewizyjnych są filmy i seriale. Na rynku do tej pory istniała jednak znacząca luka:

- Abonenci płatnych kanałów filmowych mają w czym wybierać, dlatego oglądanie programów z tej kategorii zajmuje Polakom korzystającym z ofert płatnej telewizji prawie połowę czasu. Natomiast odbiorcy telewizji naziemnej mogli do tej pory czuć niedosyt - powiedział Bogusław Kisielewski, prezes zarządu Stopklatki S.A. - Stopklatka naszym zdaniem wypełni tę przestrzeń, oferując widzom wysokiej jakości kontent filmowy w ogólnodostępnym kanale - dodał.

Zdaniem prezesa Kisielewskiego w pierwszym roku funkcjonowania pozwoli to stacji osiągnąć około 1 proc. udziału w oglądalności. W kolejnych latach wynik ten powinien wzrosnąć do około 2-2,5 proc.

Start Stopklatki wsparty jest szeroką kampanią reklamową, której twarzami zostali Magdalena Cielecka, Jerzy Stuhr i Paweł Małaszyński. W spotach telewizyjnych i kinowych aktorzy próbują opowiedzieć widzom o filmie, który wyjątkowo zapadł im w pamięć. Wychodzi im to niezbyt precyzyjnie, ale za to przezabawnie.

Poza kampanią spotową w kinach i telewizji cała trójka pojawi się także na nośnikach reklamy zewnętrznej, w reklamach prasowych i spotach radiowych. Reklamy Stopklatki TV znajdziemy także na portalu filmowym stopklatka.pl i w serwisach gazeta.pl.

Stopklatka TV (Stopklatka TV HD) to wspólny projekt Agory i Kino Polska TV (więcej tutaj, tutaj i tutaj). Stacja ma być dostępna (w wersji SD) w ramach pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC) (więcej tutaj), a także (SD i /lub HD) w pakietach sieci kablowych UPC Polska, Vectra (więcej tutaj), Multimedia Polska, Inea (także w HD) (więcej tutaj, tutaj i tutaj), Toya i w większości mniejszych, Netia (więcej tutaj), oraz platform satelitarnych Cyfrowy Polsat (więcej tutaj) i nc+ (więcej tutaj).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami Museum 4K i...

299 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

339 zł Więcej...