reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kino Polska TV: Wyniki finansowe za 2013

dodano: 2014-03-20 14:10 | aktualizacja: 2014-03-20 16:00
autor: Łukasz Knapik | źródło: Kino Polska TV

Kino Polska Wzrost zysku netto, przejęcie kontroli nad produkcją i dystrybucją kanałów filmowych marki Filmbox na wszystkich rynkach i uzyskanie koncesji na pierwszą polską stację filmową nadawaną drogą naziemną - to główne osiągnięcia Grupy Kapitałowej Kino Polska TV S.A. w ubiegłym roku. - Naszym strategicznym celem jest dalsze umacnianie pozycji grupy na międzynarodowym rynku i rozwój nowego projektu, jakim jest Stopklatka TV - powiedział Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska TV S.A.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W roku 2013 przychody grupy ogółem wzrosły do 110,3 mln zł. Najwyższy udział w ich strukturze - 42 proc. stanowiła działalność emisyjna. Przyniosła ona grupie 46 mln zł.

Zysk netto w roku 2013 sięgnął 18,3 mln zł. Jest to wzrost o 36 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. O 18 proc. zwiększyły się przychody reklamowe grupy, wynosząc 17,7 mln zł. Poprawę wyników odnotowano także w segmencie usług VOD. W roku 2013 przychody grupy z tego źródła sięgnęły 3 mln zł, co wobec danych sprzed roku stanowi wzrost o 11 proc.

Ważnym krokiem w rozwoju firmy w roku 2013 było nabycie 100 proc. udziałów w Filmbox International Ltd., spółce produkującej i dystrybuującej na świecie kanały filmowe z rodziny Filmbox (więcej tutaj). Umożliwi to, jak czytamy w komunikacie, dalszy rozwój grupy poza granicami Polski.

- Naszą strategią na przyszłość jest umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. Myślimy też o nowych terytoriach - powiedział Bogusław Kisielewski, członek zarządu Kino Polska TV S.A. - Obiecującą perspektywą jest dla nas Afryka i Ameryka Południowa, a także wschód Europy. Charakteryzują się one mniejszym niż w Polsce nasyceniem rynku telewizyjnego, co kanałom płatnym stwarza duże możliwości rozwoju - dodał.

Istotnym dokonaniem grupy w ubiegłym roku było otrzymanie koncesji na nowy kanał filmowy, nadawany w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Stopklatka TV to wspólny projekt Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A. (więcej tutaj, tutaj i tutaj) Od 15 marca br. stacja jest dostępna na pierwszym multipleksie, w platformach satelitarnych Cyfrowy Polsat i nc+ oraz dla większości abonentów sieci kablowych w Polsce (więcej tutaj).

- To połączenie jakości, zarezerwowanej wcześniej tylko dla odbiorców kanałów płatnych, z darmowym dostępem, oferowanym przez nas szerokiej widowni - podsumował Bogusław Kisielewski. - Przy 95-procentowym zasięgu technicznym MUX 1 i szerokiej dystrybucji Stopklatki w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych jeszcze w tym roku spodziewamy się osiągnąć 1 proc. udziału w oglądalności - dodał.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

499 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...