dodano: 2014-03-20 14:10 | aktualizacja:
2014-03-20 16:00
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Kino Polska TV
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W roku 2013 przychody grupy ogółem wzrosły do 110,3 mln zł. Najwyższy udział w ich strukturze - 42 proc. stanowiła działalność emisyjna. Przyniosła ona grupie 46 mln zł.
Zysk netto w roku 2013 sięgnął 18,3 mln zł. Jest to wzrost o 36 proc. w stosunku do wcześniejszego roku. O 18 proc. zwiększyły się przychody reklamowe grupy, wynosząc 17,7 mln zł. Poprawę wyników odnotowano także w segmencie usług VOD. W roku 2013 przychody grupy z tego źródła sięgnęły 3 mln zł, co wobec danych sprzed roku stanowi wzrost o 11 proc.
Ważnym krokiem w rozwoju firmy w roku 2013 było nabycie 100 proc. udziałów w Filmbox International Ltd., spółce produkującej i dystrybuującej na świecie kanały filmowe z rodziny Filmbox
(więcej tutaj). Umożliwi to, jak czytamy w komunikacie, dalszy rozwój grupy poza granicami Polski.
- Naszą strategią na przyszłość jest umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych. Myślimy też o nowych terytoriach - powiedział
Bogusław Kisielewski, członek zarządu
Kino Polska TV S.A. - Obiecującą perspektywą jest dla nas Afryka i Ameryka Południowa, a także wschód Europy. Charakteryzują się one mniejszym niż w Polsce nasyceniem rynku telewizyjnego, co kanałom płatnym stwarza duże możliwości rozwoju - dodał.
Istotnym dokonaniem grupy w ubiegłym roku było otrzymanie koncesji na nowy kanał filmowy, nadawany w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. Stopklatka TV to wspólny projekt Kino Polska TV S.A., Stopklatka S.A. i Agora S.A.
(więcej tutaj, tutaj i tutaj) Od 15 marca br. stacja jest dostępna na pierwszym multipleksie, w platformach satelitarnych Cyfrowy Polsat i nc+ oraz dla większości abonentów sieci kablowych w Polsce
(więcej tutaj).
- To połączenie jakości, zarezerwowanej wcześniej tylko dla odbiorców kanałów płatnych, z darmowym dostępem, oferowanym przez nas szerokiej widowni - podsumował
Bogusław Kisielewski.
- Przy 95-procentowym zasięgu technicznym MUX 1 i szerokiej dystrybucji Stopklatki w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych jeszcze w tym roku spodziewamy się osiągnąć 1 proc. udziału w oglądalności - dodał.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.