dodano: 2014-04-15 16:41 | aktualizacja:
2014-04-16 16:22
autor: Janusz Sulisz |
źródło: interfax
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jest to druga taka awaria w systemie
Glonass w ciągu dwóch ostatnich tygodni. Poprzednia trwała około 10 godzin. Satelity operowały nieprawdziwymi informacjami o swojej lokalizacji, a tym samym dostarczały błędnych informacji nawigacyjnych dla użytkowników Glonass. Jak wyjaśniły interfax.ru źródła powiązane z branżą kosmiczną, problem został spowodowany przez „czynnik ludzki”.
Jak pokazało doświadczenie, system Glonass do prawidłowego działania potrzebuje 24 a nie 22 satelity. W związku z tym system nie jest obecnie w stanie zapewnić pokrycia sygnałem nawigacyjnym całej kuli ziemskiej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.