reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TVP: Dodatni wynik finansowy brutto 105,6 mln zł

dodano: 2014-04-23 16:36 | aktualizacja: 2014-04-24 13:29
autor: Anita Kaźmierska | źródło: TVP

TVP Telewizja Polska w okresie styczeń-marzec 2014 roku zanotowała dodatni wynik finansowy brutto w wysokości 105,6 mln zł. Rezultat ten jest lepszy od planowanego jak i wykonanego w analogicznym okresie 2013 roku o 101,1 mln zł, (zysk za pierwszy kwartał 2013 roku wyniósł 4,5 mln zł).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podstawowymi przyczynami znacznie lepszego wyniku w stosunku do założeń są (według TVP):
  • dodatkowy abonament dotyczący 2013 roku, przesunięty decyzją Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji na styczeń 2014 roku w kwocie 38,7 mln zł,
  • wzrost przychodów reklamowych i sponsorskich,
  • wzrost pozostałych przychodów,
  • niewykonanie planu kosztów, w wyniku oszczędności i ostrożnego gospodarowania budżetem spółki.

- Wysoki wynik ma w pewnej mierze charakter nadzwyczajny i sezonowy, należy też pamiętać o ważnych wydatkach czekających spółkę w kolejnych miesiącach, m.in.: obsłudze Mundialu w Rio de Janeiro, wyborach do Parlamentu Europejskiego, wyborach samorządowych itd. - czytamy w komunikacie TVP.

TVP ma stabilną sytuację w zakresie płynności finansowej. W marcu 2014 roku wpływy z abonamentu wyniosły 27,4 mln zł, przy 23,2 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie 2013 roku. W okresie trzech miesięcy 2014 roku w stosunku do ubiegłego roku przychody abonamentowe wzrosły o 72,2 mln zł. Wielkość wpływów abonamentowych, mimo odwrócenia obserwowanego w poprzednich latach trendu spadkowego, jest wciąż dalece niewspółmierna do ponoszonych przez TVP nakładów na cele związane z powinnościami nadawcy publicznego.

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu za styczeń-marzec 2014 roku były wyższe od planu na ten okres i większe w stosunku do wykonania za trzy miesiące 2013 roku. Według TVP, na wzrost przychodów z reklamy i sponsoringu spółki wpływ miały przede wszystkim:
  • optymalizacja polityki handlowej spółki,
  • wzrost oglądalności kanałów TVP w pierwszym kwartale 2014 roku,
  • poprawa koniunktury na rynku reklamy telewizyjnej.

W dalszym ciągu postępuje dywersyfikacja źródeł przychodów: pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły w okresie trzech miesięcy 2014 roku w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego o 6,5 mln zł, tj. o 24,5 proc. Koszty działalności operacyjnej w pierwszym kwartale 2014 roku wyniosły 321,3 mln zł i są o 22,6 mln zł niższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2013. W 2014 roku zakładane są kolejne etapy procesu restrukturyzacji, dzięki czemu możliwe będzie dalsze zmniejszenie kosztów działalności operacyjnej spółki.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TVP


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

559 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...